Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d - oil pressure PROBLEM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AkiV
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 329

    E39 530d - oil pressure PROBLEM

    moro!

    jeepä jee...

    rupes alkuviikosta STOP! oil pressure low valoa vilkuttaan välillä... tuli myös check oil level. lisäsin vähän öljyä, vilkkuminen harventui vähän.

    noh, vein sitten pajalle tutkintaan... ja sain auton takas kommenteilla "anturi oli vähän kehno"
    mutta tänään alko uudestaan vilkuttaan.

    vilkkuminen alkaa vain täyskuumalla autolla.. + sen huomasin että jos kierrokset tippuu alle tonnin niin syttyy öljyvalo, jos pitää tonnissa kiekat niin ei syty.

    Nyt sitten pajalla ruvetaan testaamaan , kai eka anturit vaihtoon...sitten jos ne ei auta niin syynä vuoto? öljypumppu rikki? vai mikä?

    foorumilta ei löydy moisia tapauksia ihmeemmin...

    hjelp!

    -A-
    E39 530dA Touring -00
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10037
    • KVLA

    #2
    Pyydä samalla mittaamaan öljynpaineet tyhjäkäynnillä ja kierroksilla,kun irroittavat anturin.Ihan vaan varmuudeksi.

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      äkkiseltään tulis mieleen että ö-pumppu menossa..
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #4
        Originally posted by AkiV View Post
        vilkkuminen alkaa vain täyskuumalla autolla.. + sen huomasin että jos kierrokset tippuu alle tonnin niin syttyy öljyvalo, jos pitää tonnissa kiekat niin ei syty
        Klassiset oireet kuluneelle öljypumpulle joka vuotaa jo niin ettei jaksa pitää painetta pienemmillä kierroksilla.. Ei kyseessä ole 540i, josta öljypumpun pultit löystyneet?
        ---

        Comment

        • 10+
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 2084
          • Nivala

          #5
          Originally posted by -Tapi View Post
          Klassiset oireet kuluneelle öljypumpulle joka vuotaa jo niin ettei jaksa pitää painetta pienemmillä kierroksilla.. Ei kyseessä ole 540i, josta öljypumpun pultit löystyneet?
          530D lukee jo tossa otsikossa.
          Muutaman kerran oon törmännyt pariin vastaavaanlaiseen ongelmaan. Kerran yks 523 alko tekeen just samaa. Ei muuta kun kone auki niin sellasta öljynpaskaroppaa oli jokapaikka täynnä, ei jaksnu pumppu pumpata enää öljyä. Joskus oli ajettu mineraaliöljyillä täällä suomessa laitettu synteettiset niin se alko keräämään öljyn ja paskan sekotusta kaikille pinnoille.
          E39 M5 -00

          Ex E60 530Da M-Sport -04
          Ex E39 M5 -00
          Ex E39 M5 -00 Individual
          Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
          Ex E36 3.0 M3 -93
          Ex E36 2.5 Cabrio -94
          Ex E36 3.2 M3 -97
          Ex E36 2.5 Coupe -93

          Comment

          • AkiV
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 329

            #6
            ok...

            hyvä jos löytyis oikee syy eikä menis turhaan testailuun aikaa.

            mitäs tollaselle pitää tehdä jos kone täynnä tuota mineraaliöljyn + synteettisen tekemää paskaa? pestä koko roina sisältä ja uutta pumppua peliin ?

            onko 530d:ssä tuo pumppu samassa paikassa kun foorumilta löytyvät kuvat jotka oli kai 540i.stä.. (en ole mikään asiantuntija )
            eli öljypohja pois ja sieltä jostain löytyy?

            EDIT: remontin hinta tietty mietityttää...mitähän uusi pumppu kustantaa...merteilistä ei ainakaan hintaa löytynyt

            -a-
            Last edited by AkiV; 27-02-2008, 21:36.
            E39 530dA Touring -00

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #7
              Mittauta tosiaan ensin öljynpaineet. Tyhjäkäynnillä min 0,5 bar, kierroksilla reguloitu paine 4,2 ± 0,5 bar. Öljypumpun vaihto sen verran työläs operaatio, että pumpun hinta taitaa olla peanuts työveloituksen rinnalla. Etukelkka pitää tiputtaa alas, että öljypohjan saa irti.
              Mitäs öljymäärä tikun perusteella sanoo?
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • AkiV
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 329

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Mittauta tosiaan ensin öljynpaineet. Tyhjäkäynnillä min 0,5 bar, kierroksilla reguloitu paine 4,2 ± 0,5 bar. Öljypumpun vaihto sen verran työläs operaatio, että pumpun hinta taitaa olla peanuts työveloituksen rinnalla. Etukelkka pitää tiputtaa alas, että öljypohjan saa irti.
                Mitäs öljymäärä tikun perusteella sanoo?
                ekan kerran kun alko paineita huutaa niin ajotietokone huhuili myös check engine oil - tekstiä auton sammutuksen jälkeen.

                tsekkasin öljymäärän ja lisäsin jonkun verran..
                eilen pajalla ukot katsoi että liikaa öljyä oli...eli ei kai olisi tarvinnut ollenkaan laittaa, tikku hämäsi käyttäjää

                enään ei ole check engine oil valoa vilkutellut...

                vähän jänskättää vaan että onko tuo öljypohjan avaaminen ja mahdollisesti pumpun vaihto "laakkos"-tasoista hommaa vai pystyykö tollanen peruspaja(joka bemuja kyllä tuntee) tekemään operaation?
                saati sitten pirkale öljynpaineiden mittaaminen...onkohan hemmoilla työkaluja moiseen..hmm
                -a-
                E39 530dA Touring -00

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10037
                  • KVLA

                  #9
                  Ei se moottorin öljymäärä vaikuta öljynpaineisiin.Jos öljyä on vaan niin paljon,että pumppu ei hörppää tyhjää,niin painetta pitäisi riittää.Eli mittatikun näyttämän ylärajan ja alarajan välissä kun öljyä on koneessa,niin paineet öljykanavissa on aivan samat.

                  Öljylisäykset kannattaa mielestäni tehdä kylmään moottoriin.Silloin ainakin öljymäärä mittatikussa on "reaaliajassa".Ei tule ainakaan ylitäyttöä niin helposti.
                  Last edited by Heguli 31; 28-02-2008, 12:21.

                  Comment

                  • AkiV
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 329

                    #10
                    Jahas...vika kuulemma löyty.

                    Öljynsuodattimen o-rengas oli päästänyt vuotaan "väärälle puolelle" ?
                    koneinsinööri-sörsselssön ei tuota nyt kyllä hiffaa(eli minä) mutta konetta on nyt rällätty ja käytetty yms korjauksen jälkeeen ja ei huuda paineita enään.

                    mitä vikaa voi ilmetä jos öljyä vuotaa tuonen väärään suuntaan?
                    mihin piruun se oikein vuotaa? ei älli riitä tälleen iltapäivällä

                    sen hiffaan että jos vuotaa ulospäin, maahan siis... vai vedättääkö asentajat vaan mua ??

                    -a-
                    Last edited by AkiV; 28-02-2008, 15:21.
                    E39 530dA Touring -00

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Öljynsuodatinkotelon kannessa on muovinen tappi/akseli joka ulottuu kotelon pohjalle, tarkoituksena että kantta avatessa tappi nousee reiästään ylös ja päästää kotelon tyhjäksi öljypohjaan. Tiivistetty o-renkaalla. Näin muistaakseni.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Cell View Post
                        Öljynsuodatinkotelon kannessa on muovinen tappi/akseli joka ulottuu kotelon pohjalle, tarkoituksena että kantta avatessa tappi nousee reiästään ylös ja päästää kotelon tyhjäksi öljypohjaan. Tiivistetty o-renkaalla. Näin muistaakseni.
                        Juurikin näin!

                        Lainaus TIS: "When the oil filter cap is opened, the oil flows from the oil-water heat exchanger back into the sump."

                        Eli jompi kumpi noista pienistä O-renkaista (nro 4/5) falskatessaan päästää öljykierrosta suoraan öljypohjaan. Tämän tarinan perusteella lienee syytä vaihtaa nuo O-renkaat öljynvaihdon yhteydessä tai ainakin suurennuslasilla tarkastaa niiden kunto. En nyt kuollaksenikaan muista, tuliko nuo pienet O-renkaat suodinpaketin mukana, vai pitääkö ostaa listauksen mukaisesti erikseen?
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Juurikin näin!

                          Lainaus TIS: "When the oil filter cap is opened, the oil flows from the oil-water heat exchanger back into the sump."

                          Eli jompi kumpi noista pienistä O-renkaista (nro 4/5) falskatessaan päästää öljykierrosta suoraan öljypohjaan. Tämän tarinan perusteella lienee syytä vaihtaa nuo O-renkaat öljynvaihdon yhteydessä tai ainakin suurennuslasilla tarkastaa niiden kunto. En nyt kuollaksenikaan muista, tuliko nuo pienet O-renkaat suodinpaketin mukana, vai pitääkö ostaa listauksen mukaisesti erikseen?
                          Eipä löytynyt paketista ainakaan viimeksi kun vaihdoin tuohon nokilekaan filtterin. E34 filtteripaketissa sen sijaan tulee mukana, muttei paljoa auta...
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • ongelmalapsi
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1063
                            • Hämeenlinna

                            #14
                            O-renkaita saa ihan varaosa liikkeistä lähes kaikista! vanha käteen ja tiskille jonottamaan, ja sitten kun löytyy oikea malli niin niitä taskut täyteen että saa vaihtaa aina öljyn vaihdon yhteydessä.
                            Tosin alkuperäisessä suodattimessa tulee mukana ja hinta ei hirveästi heitä tarvikkeesta!
                            -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                            -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                            -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                            -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                            -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                            Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                            GMC Topkick C6500 rollback -95
                            Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                            E46 330xiA -02
                            Chrysler neon -99

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10037
                              • KVLA

                              #15
                              Originally posted by ongelmalapsi View Post
                              Tosin alkuperäisessä suodattimessa tulee mukana ja hinta ei hirveästi heitä tarvikkeesta!
                              Kuten joissain tarvikemerkeissäkin.Kannatta vaan katsoa ensin suodatin laatikkoon ennen ostopäätöstä,jos tarvikkeeseen päätyy.Öljynvaihtoväli on vaan niin pitkä ko. autossa,että tarvike/orkkissuodattimen hintaero on tosiaankin melko mitätön.Tosin jos käyttää auton jossain öljynvaihto hallissa öljynvaihdossa,niin heidän suodattimien laatikoiden sisältöä ei voi tietää.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎