Eli ei O-renkaiden vaihdolla korjaantunut valon vilkkuminen.
MItä seuraavaksi?
Kaveri ehdotteli puhelimella että voi olla öljykellossa vikaa(painekello?). Missä semmonen värkki on ja paljo maksaa/pystyykö miten iisisti vaihtamaan?
Huomenna pitäs tienpäälle lähteä.....
Kertokaahan gurut tyhmälle.
Mahtaiskohan kumilaaksolta tai karhulan Etolasta löytyä :think Hovinsaaren autowatilta löytyy ainakin jotakin lajitelmia myös, tosin muistaakseni ilmastointiin mut eikös se nyt ole se ja sama :think
Ellei ole maailmanhätä, niin pitää Jollipartsiin ostaa hyllyyn noita, nouto vaikka Amiraalilta. Ilmoitelkaahan privaan jos muutakin pientä nippeliä tarvii
Edit: M57 (informoikaa jos muutkin koneet tarvitsevat, vielä ehtii mukaan) o-renkaita lähdössä tulemaan "muutama" kappale, jos tällä alueella joku tarvii, niin euron / setti voisin niistä pyytää, toimitus amiraalille.
Kotkassa löyty O-renkaita AD-varaosalta sekä Etralta.
Voisko tuo painesensori olla tuo mutikka tuossa suotimen metalliosan kyljessä, osa numero 7: oil pressure switch?
Huomenna vaihtoon jos näin on. Löytynee varaosaliikkeestä vai täytyykö mennä marmorille nojailee?
Ja siis niin kiire on että huomenna pitäs se n. 400 km ajella. Vituttaa ja pelottaa kun vilkkuu se valo. Ei olis tarvetta millekkään hintavalle rempalle.
Näin yövuoron jatkeeksi ei ajatus jaksa kulkea enää ollenkaan joten suora kysymys kehiin: Samaiset, tässä topikissa esiintyneet o-renkaat lienevät myös M54 bensakoneessa, joten voisiko niiden huono kunto selittää sen, että oma 530i syö oljyä ja sanoisinko, että jopa varsin reippaasti. Pari viikkoa sitten lisäsin pari desiä ja taas tänä aamuna paloi oranssi/keltainen öljymäärä valo... Paineista kone ei ole koskaan valittanut. Mitään ulkoisia vuotoja ei ole havaittavissa.
Mitä sanoo raati?
Ainakin varaosanumero on eri, myöskään suodatin ei näytä sattuvan ristiin.
Nuo O-renkaat pitävät öljynpaineen ja öljyn oikeassa paikassa, eli ei niiden huonon kunnon pitäisi aiheuttaa öljynsyöntiä, sillä se valuu ö-pohjaan takaisin. Jos kone syö öljyä ja vuotoja ei näy (ja olet tarkistanut öljymäärän tikusta), silloin kone polttaa sen öljyn, päästötestissä varmaan näkyy jotaan poikkeavaa, toisaalta, M54 ominaisuus taisi olla öljynsyönti :think
Juhuu!
Sain ropattua uuden öljynpaine anturin paikoilleen ja ongelma poistui. Ei vilku enää valo mittaristossa. Anturi makso Autosalvalla Kotkassa 10,25€.
Ihmettelen vaan kun sen johtokin oli hankautunut jotenkin melko pahasti. No kai se erkalla kestää...
Oli ainakin meikäläisen lapasilla melko ahdas homma.
Eli case alkoi sillä et vaihdoin öljynsuodattimenjalan tiivisteen ja samalla öljyt ja nesteet, vedellä huuhtelin monta kertaa koko jäähdytysjärjestelmän, joku kun oli laittanut jotain syylärinpaikkausainetta koneeseen ja neste ripulia, ajoin joka välissä auton kuumaksi et saa veden kiertämään ja lämppärin kennon myös puhtaaksi. Toisen reissun jälkeen huomasin et olin unohtanut laittaa öljynpaine anturiin johdon kiinni, tökkäsin sen paikoilleen ja kolmannen veden vaihdon jälkeen ja konetilan pesun jälkeen alkoi öljynpaineenvalo palaa ja muutaman sadanmetrin päässä "stop engine oil press" välähti tauluun.
Mistä ihmeestä tuo voi johtua? Suodattimen jalkaan uusin vain tiivisteen ja puhdistin päällisin puolin.
itelläni e39 aikaan konehuoneen pesun jälkeen juurikin sanoi tuo oil pressure switch ittensä irti ja alkoi vilkuttelemaan herjoja. Kone toki eri, mutta lienee samaa vikaa tuossa...
itelläni e39 aikaan konehuoneen pesun jälkeen juurikin sanoi tuo oil pressure switch ittensä irti ja alkoi vilkuttelemaan herjoja. Kone toki eri, mutta lienee samaa vikaa tuossa...
ok, täytynee vaihtaa tuo anturi myös kun hintakin noin alhainen.
e. suodattimen kannen o-renkaiden vaihdolla ei vaikutusta.
Hoi! Kyseessä Jumal57 moottori ja öljynpainevalovika. Vikahan on sellanen, että öp-valo vilkkuu moottorin käydessä, vaikka anturi ei ole kytkettynä edes. Nyt uusattu johto eculta mittaristoon ja anturilta ecuun sekä uusi tarvike öp-anturi ja öp valo vilkkuu vieläkii. Minkä ihmeen takia tuo öp tieto kulkee tuon ecun kautta? Ajoneuvo 08/2001 valmistettu 193hp automaatti askilla.
Hoi! Kyseessä Jumal57 moottori ja öljynpainevalovika. Vikahan on sellanen, että öp-valo vilkkuu moottorin käydessä, vaikka anturi ei ole kytkettynä edes. Nyt uusattu johto eculta mittaristoon ja anturilta ecuun sekä uusi tarvike öp-anturi ja öp valo vilkkuu vieläkii. Minkä ihmeen takia tuo öp tieto kulkee tuon ecun kautta? Ajoneuvo 08/2001 valmistettu 193hp automaatti askilla.
Se valoko siis palaa normaalisti virrat päällä, ennen moottorin käynnistystä, mutta käynnistyttyä alkaa vilkutella?
Anturin ja mittariston liitin irti ja mittaa, onko se linja oikosulussa maihin.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Se valoko siis palaa normaalisti virrat päällä, ennen moottorin käynnistystä, mutta käynnistyttyä alkaa vilkutella?
Anturin ja mittariston liitin irti ja mittaa, onko se linja oikosulussa maihin.
Joo, valo syttyy kun kääntää virrat päälle ja sammuu, kun auton käynnistää, niinkun kuuluukin, mutta vilkuttelee sitten aivan satunnaisesti, eikä mitenkään tietyissä tilanteissa, vaan aivan randomisti joskus enemmän ja toisinaan vähemmän, vaan ei koskaan tyhjäkäynnillä.
Tuo maata vasten oikosulku on eliminoitu jo vetämällä uudet johdot ecu-mittaristo ja ecu-anturi välille, että ei pitäis kyllä olla enää johtosarja vikaa.
Myös öljynpaineet on mitattu, että sielä kyllä paineet on ihan niinkö kuuluukin. Kokeilin myös kokonaan erillisellä öljynpainevalolla, joka ei kyllä kertaakaan vilkutellu.
Comment