Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Vaihteisto-ongelma!!

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kemizti
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 102
    • Tanpere

    E39 Vaihteisto-ongelma!!

    Terves tietäjät!!

    Nyt on piru merrassa, auto ei lähde käymään.. kärry on siis e39 530dA -99

    Ongelman kuvaus:
    > vaihteisto ilmoitti menneensä vikatilaa
    > auto sammuksiin, ei lähde enää käymään
    > vikakoodien perusteella (metro-auto) vikana laatikon asentotunnistin
    > asentotunnistin vaihdettu, ei apua
    > vaihteiston ohjausboxi vaihdettu, ei apua
    > vaihdekeppi vaihdettu, ei apua

    eli siis, mitä seuraavaksi? mittaristossa palaa S ja testeri ilmoittaa, että vaihde 1 on kokoajan päällä, siksi ei anna käynnistyä..

    nyt kaivataan hyviä, ellei jopa nerokkaita ideoita, mistä lähteä vikaa etsimään!!

    Kiitoos..!!
    E34 535i "M5 Wannabe" Projekti!
    Octavia 2,0TDI Combi -06

  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Ryssän bootti, akku yöksi irti... Liikkuuko keppi muuten normaalisti?
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Kemizti
      Bimmer Rookie
      • Oct 2006
      • 102
      • Tanpere

      #3
      Noh, jätin itsestäänselvyydet kirjoittamatta.. akku on ollu siis irti yms. peruskikat.. ja keppi toimii normaalisti, +uus keppikään ei siis auttanut asiaan..
      E34 535i "M5 Wannabe" Projekti!
      Octavia 2,0TDI Combi -06

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9158
        • Oulu

        #4
        Oikeastaan kaikki olennaiset komponentithan tuohon nyt on vaihdettu, joten siirtyisin tutkimaan johdotusta tarkemmin.

        Jos mittaristossa palaa "S", vaikuttaisi siltä, että steptronic-kytkin (S224) on aktivoitu, vaikka näin ei olekaan. Kytkimen aktivoituessa se maadoittaa EGS:ltä tulevan linjan. Asiaa voi tutkia siitä kepin juuresta liittimen (X1561)kautta. Eli onko linja maissa, vaikka kytkin ei ole aktivoitu. Vielä parempi tuo johdon mahdollinen maadoittuminen olisi tutkia suoraan EGS:n liittimeltä (X70003), keskimmäinen sin. 52-pin liitin. Siitä pin. 18 (johto valk./sin.). Mittauksessa on myös huomioitava napaisuus, koska linjassa on diodi välissä. Tässä, mitä loogisesti äkkiseltään tuli mieleen.

        Edit: Jos ongelma olisi tuossa, sen pinnin voi tietysti ottaa kokeeksi irti siitä EGS:n liittimestä. Näin linjan oikosulkeutuminen vian aiheuttajana olisi pois pelistä.
        Last edited by Clavurion; 02-03-2008, 23:05.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Kemizti
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 102
          • Tanpere

          #5
          Njuu.. liittimiäkin on räplätty, ei vaikutusta..

          mites mittaristo? se on vissii väyläisäntä näissä vehkeissä??

          eikö muilla ole mitään ideoita??
          E34 535i "M5 Wannabe" Projekti!
          Octavia 2,0TDI Combi -06

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9158
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Kemizti View Post
            Njuu.. liittimiäkin on räplätty, ei vaikutusta..

            mites mittaristo? se on vissii väyläisäntä näissä vehkeissä??

            eikö muilla ole mitään ideoita??
            Onko nimenomainen mainitsemani steptronic kytkimen linja varmasti tarkistettu, vai liittimiä vain putsailtu?

            Mittaristo toimii väyläkeskusksena ja voisi mahdollisesta ongelman aiheuttaa. Siltikin se kuulostaa tässä tapauksessa mielestäni epätodennäköiseltä.
            Toki muutkin saa heitellä ajatuksia, jos jotain juolahtaa mieleen.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Guest's Avatar

              #7
              Ooks kokeillu et se on varmasti peellä asti se laatikko kun sä yrität startata? Jos se ei loksahda paikalleen, se ei kyl starttaa.

              Comment

              • UGH!
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 237
                • Nokia

                #8
                ..virtalukon pohja??
                sigpic

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9158
                  • Oulu

                  #9
                  Tuosta mittariston mahdollisesta osuudesta tuli mieleen. Voisiko virrat käyttää päällä siten, että EGS on irti väylästä. Mitä mittaristo näyttää tuolloin vaihdeasentona?
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9158
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by UGH! View Post
                    ..virtalukon pohja??
                    Aina mahdollista.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    Working...
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎