Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528 kytkin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miq
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 352
    • Hyvinkää

    e39 528 kytkin

    Elikkäs olen otsikon mukaista laitetta ollut hankkimassa, ja muuan maalasi piruja seinille kulkineen kytkimestä. Tiedätte tyylin: "alimitoitettu, ei kestä kuin X km ja parempi vaihtaa ennenku jäät välille..."

    Pitääkö paikkaansa? Millään tasolla?

    Ja, jos joutuu vaihtaan niin onko kummoinen homma, vai ottaa vain kamasat kouraan ja pistää vaihtaen..?
    Hullu saa olla muttei tyhmä.

    e61 530xd LCI
  • Matula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1706

    #2
    Originally posted by miq View Post
    Elikkäs olen otsikon mukaista laitetta ollut hankkimassa, ja muuan maalasi piruja seinille kulkineen kytkimestä. Tiedätte tyylin: "alimitoitettu, ei kestä kuin X km ja parempi vaihtaa ennenku jäät välille..."

    Pitääkö paikkaansa? Millään tasolla?

    Ja, jos joutuu vaihtaan niin onko kummoinen homma, vai ottaa vain kamasat kouraan ja pistää vaihtaen..?
    Kyllä se kestää ja sitten kun tuntuu että on vaihdon tarpeessa niin ottaa tosiaan ne Kamasat kouraan ja vaihtaa. Työtä vaihto aiheuttaa sen verran kuin takavetoisen kytkimen vaihto yleensäkin, lämpösessä olisi mukava päästä alle punnertaan

    Comment

    • _Dexi
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2006
      • 769
      • Vihti

      #3
      Liekö tuossa mitään totuuden perää edes? En tiedä, mutta yleisesti:

      Joka autosta aina jollain on joku "fakta", tyyliin joku automalli missä on erityisen kestäväksi tunnettu kansi, niin joku viisas kertoo auton olevan muuten kiva mutta kansiviat riivaa?

      Kenties jollain on 528ista pettänyt kytkin kun ei osannut ajaa ja hieno burnoutti meni pieleen Näinhän nää "tyyppiviat" aina kulkee.


      Kun ostin nykysen auton, varoteltiin kun M5:ssakin on "niin heikko kytkin että saa vaihtaa 40-50tkm välein ja ei kestä edes normaalia ajoa" ja silti omassani 137tkm ajettu vakiokytkin joka pitää ja toimii yhä oivallisesti, ja ajo on ollut kaikkea rauhallisesta lipumisesta kuminpolttoon.

      Ja hölmömpikin tietää, että kytkimen kilsojen tullessa täyteen, harvemmin "jää välille" sentään.
      Last edited by _Dexi; 09-03-2008, 00:17.
      **********
      & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


      (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
      (ex. E90 320Si M-Tech '07)
      (ex. E60 530Da '04)
      (ex. E39 M5 Facelift '99)
      (ex. E39 540i '98)
      *

      Comment

      • Valkman
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 712
        • Helsinki

        #4
        Jos jokin näissä menee vaihtoon, niin on vauhtipyörä eikä niinkään kytkin... kytkin menee vaan siinä ohessa.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎