Siis on ollut (täälläkin) puhetta ja väitöstä että E39 ainakin 528:ssa jne olisi jotain todellisia ongelmia vauhtipyörän kestävyyden suhteen? Onko tällä mitään perää? Ja jos on, niin minkä hintaisesta hommasta on puhe, ja millä tavalla oireilee?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 vauhtipyörä tyyppivika?
Collapse
X
-
Siis kolinaa? Omaan 525i vm -96 (e34 touring) tehtiin juuri kytkinremppa, mutta silti 1500-2500 alueella veto on välillä ravistelevaa... Vahva veto jatkuu kun 3000 ylittyy :think
Toivoin kytkimen vaihdon parantaneen vian ja paranihan se aika paljon, kytkin kun luisti ennen selvästi. Mutta edelleen ravistaa, joten tämä kaksoismassako siellä nyt kumminkin kiukuttelee???
Ja uusi maksaa sen 500€ vaiprkle...
Onkohan mulla sama systeemi kun tässä uudemmassa e39:ssa ??? Kaksoismassa nyt ainakin on...Last edited by biglimited; 09-03-2008, 20:33.Deutchland uber alles!
Comment
-
-
Öö siis ei se mitään ravistele :think
Kaksoismassavauhtiksessa on siis "kaksiosainen" se vauhtis ja yleensä jouset välissä, jotka vaimentaa siis "nykäyksiä" kun kytkin ottaa kiinni ja irrottaa, tekee tuntumasta pehmeämmän ja vaimentaa värinää ym.
Nuo jouset kuoleentuu ajan myötä - aiheuttaen sen että kun kytkimen päästää niin saataa "kloksahtaa" siellä lootan tienoilla kun veto kytkeytyy, kun jouset eivät vaimennakkaan kuten tarkoitus, ja sammuttaessa auton kuuluu "rolahdus" auton alta vauhtiksesta.
Ei se mitenkään "hajoa" tai jätä tielle sen kummemmin tai en ole semmoisesta kuullut, ajatuksenakin mahdoton. Vauhtikseen vaan tulee "tyhjää" muutaman asteen verran.
Tuo kaksoismassavauhtis hajoaa aika ajoin kaikissa autoissa pitkälti missä semmoista tiedän olevanE46 kolmossarjan M3 ainakin, E39 sarja aika pitkälti kokonaan (manuaaliversiot siis), kaikenmaailman volkkarit ja audit...
**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
-
Hiukan menee ohi aiheen mutta kyllä tuo kaksoismassapyörä on ison iso ongelma ainakin pikkuvolvoissa.!
uusi oma maksaa 900-1200€ ja se ei kestä kun sen 150-200 tuhatta.
ja volvoissa ainakin jos niitit pettää niin kyllä se vie laatikon mennessään. yleensä sieltä irtoaa jotain joka sitten hajottaa lattikon kuoren.!
ei ole vielä keksitty massapyörää näissä kaksimassaisissa joka kestäisi koko auton iän.! uusien isovääntöisien dieselien ongelma on ihan merkistä riippumatta nykyään.! Mutta tuolla volvoissa niin on porukka tehnyt massapyörästä kiinteitä versioita.!
puretaan. hitsataan, painotetaan niin sitten on kiinteä ja kestävä vauhtipyörä. Tosin en tiedä bmw puolella onko harrastettu.
Comment
-
-
Mulla vaihdettiin kaksoismassavauhtipyörä 530d touringiin (vm.-02). Liikkeelle lähtiessä oireili naputtavana äänenä voimansiirrossa, samoin maantiellä ajaessa kuului toisinaan samaa napsahtelua kun kiihdytti/löysäsi kaasua. Vauhtipyörän vaihdolla äänet sitten katosivat. Olikos se nyt niin (viisaammat korjatkaa), että vauhtipyörän kunnosta saa jonkunlaisen kuvan kun sammuttaa auton kytkin ylhäällä, jos moottoritilasta lähtee ylimääräistä ääntä (kolinaa) niin vauhtipyörä oireilee.
Merkkikorjaamolla hinta-arvio remontille (vautipyörä+työt) taisi olla 1500e luokkaa, jos en aivan väärin muista.
Itse kuitenkin tilasin osan tuolta:
Myyvät ihan laatutavaraa (LUK) ja homma toimi oikein hyvin ja ripeästi. Tosin taisin kirjoittaa parikin sähköpostiviestiä ennen kuin ottivat yhteyttä, mutta sen jälkeen kaikki toimi mallikelpoisesti. Jos vaan uskaltaa ulkomailta tilailla, niin saattaa säästää jokusen satasen hinnassa.
Comment
-
-
Originally posted by m50-power View PostMulla vaihdettiin kaksoismassavauhtipyörä 530d touringiin (vm.-02). Liikkeelle lähtiessä oireili naputtavana äänenä voimansiirrossa, samoin maantiellä ajaessa kuului toisinaan samaa napsahtelua kun kiihdytti/löysäsi kaasua. Vauhtipyörän vaihdolla äänet sitten katosivat. Olikos se nyt niin (viisaammat korjatkaa), että vauhtipyörän kunnosta saa jonkunlaisen kuvan kun sammuttaa auton kytkin ylhäällä, jos moottoritilasta lähtee ylimääräistä ääntä (kolinaa) niin vauhtipyörä oireilee.
Merkkikorjaamolla hinta-arvio remontille (vautipyörä+työt) taisi olla 1500e luokkaa, jos en aivan väärin muista.
Itse kuitenkin tilasin osan tuolta:
Myyvät ihan laatutavaraa (LUK) ja homma toimi oikein hyvin ja ripeästi. Tosin taisin kirjoittaa parikin sähköpostiviestiä ennen kuin ottivat yhteyttä, mutta sen jälkeen kaikki toimi mallikelpoisesti. Jos vaan uskaltaa ulkomailta tilailla, niin saattaa säästää jokusen satasen hinnassa.F26 X4 m-sport
E60 M5
-Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
-Team Kärppä- limited edition
"lepponen selvinpäin - löysä kännissä"
Comment
-
-
Originally posted by imppa81 View PostPaljonko tuli kokonaiskustannuksiksi tuolle vauhtikselle?!
£325 + jotain postikuluja mainittu £12 niin veikkaisin suomeen tulevan ~£30?
Comment
-
-
Originally posted by mailman View PostNo tuollahan tuo hinta on?
£325 + jotain postikuluja mainittu £12 niin veikkaisin suomeen tulevan ~£30?F26 X4 m-sport
E60 M5
-Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
-Team Kärppä- limited edition
"lepponen selvinpäin - löysä kännissä"
Comment
-
-
Lainataan vanhaa threadia...
Eli, '03 e39 530d touringi alkanut kolistamaan niin perusteellisesti tyhjäkäynnillä.
Ei tule koneesta mielestäni, moni joka ääntä kuunteli sanoi että ilman muuta kaksoismassa vauhtipyörä tai kytkin.
No, toissapäivänä vaihdatin uudet sekä vauhtipyörän että kytkimen ja ääni sen kuin vaan koveni :think
Samaten sammuttaessa antanut reilun kolauksen sekä tällä uudella vauhtiksella että aiemmin vanhalla.
Onko ajatusta että mistä voi tuollainen ääni tulla? Onko uusikin vauhtipyörä rikki uutuuttaan vai onko muita vaihtoehtoja?
Kone tuntuu käyvän hyvin, ei ylimääräisiä tärinöitä.
Kytkinpolkimen pohjaanpainaminen ei vaikuta ääneen, ei myöskään se onko vaihdetta sisässä vai ei. Eli vian oltava koneen ja vaihteiston välissä vai? Siellä ei paljon vaihtoehtoja ole....
Comment
-
-
Originally posted by tamariini View PostKytkinpolkimen pohjaanpainaminen ei vaikuta ääneen, ei myöskään se onko vaihdetta sisässä vai ei. Eli vian oltava koneen ja vaihteiston välissä vai? Siellä ei paljon vaihtoehtoja ole....E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Comment