Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä akku e39 530d:hen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

Mulla noin vuoden vanha bannerin akku ja webasto ei enää pysy alle 0 asteen 5 minuuttia kauempaa käynnissä joten akun vaihto alkaa olemaan taas lähellä.

Mielenkiintoista on se että tämä on jo toinen bannerin akku mikä on vuoden sisällä alkanut leikkimään kuollutta, joten ei enää banneria mun autoihin.

Laittakaas sitten suosituksia akuista mitä kannattais kokeilla seuraavaksi, vai onko kaikki nykyään melkein samantasoisia eikä suuria eroja enää ole?
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

Comment

• Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

Mä olen käyttänyt Vartan akkuja ilman ongelmia. Niissä samanlainen "henkisilmä" kuin originaalissa...
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

Comment

• Rudenorth
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 2415
        • Iisalmi

Ite oon yleensä käyttänyt Exiden ja Boschin akkuja, hyvin pelanneet.
        MB W204 C320 CDI
        Kawasaki Ninja ZX-7R

Comment

• MakeJ
          BTCF Member
          • Jun 2005
          • 323
          • Hml

Mulla edellinen akku oli Boschin Silver, joka hyytyi vuodessa täysin. En tiedä toimiko koskaan kunnolla. Nyt Stecon akku ollut käytössä puolivuotta ja ainakin näillä etelän pakkasilla on webasto toiminut moitteetta. Kovilla pakkasilla ei vielä ole päässyt testaamaan.

E60 535dA LCI -07 M-sport
          E39 530dAT -99 "M-sport"

Comment

• JonasG
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 2160
            • Porvoo/Helsinki

Originally posted by Rahu View Post
            Mulla noin vuoden vanha bannerin akku ja webasto ei enää pysy alle 0 asteen 5 minuuttia kauempaa käynnissä joten akun vaihto alkaa olemaan taas lähellä.

Mielenkiintoista on se että tämä on jo toinen bannerin akku mikä on vuoden sisällä alkanut leikkimään kuollutta, joten ei enää banneria mun autoihin.

Laittakaas sitten suosituksia akuista mitä kannattais kokeilla seuraavaksi, vai onko kaikki nykyään melkein samantasoisia eikä suuria eroja enää ole?
            Laitat orginaalia niin ei tarvii ihmetellä. Omaani vaihdoin uuteen Vartaan ja käytin vielä C-tekkiä perässä niin ei päässyt patteri loppumaan vaikka pitempään lämmitteli webastolla.
            Last edited by JonasG; 27-12-2008, 12:44.

Comment

• Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17508
              • Turku

Originally posted by Rahu View Post

Outo juttu. Mulla ei ole käyttökokemuksia Bannerista, mutta kovasti maahantuoja (Motoral) väittää niiden yhä olevan tehty Itävallassa . Vartahan tekee nuo Boschin akut, joten tiedä häntä, onko aivan samaa kumpaa merkkiä ostaa. Aika moni automerkki käyttää kyllä Vartan valmistamia akkuja orkkiksena ja toisaalta Veho on käyttänyt vuosikymmeniä Bannerin akkuja.

Itsellä tuo jo 7 vuotta vanha orkkisakku (lienee Varta), toimii hyvin ja kestää kesällä 2007 asennetun Eberin käytönkin moitteetta !
              Näillä mennään:
              - BMW E81 118i since 2017
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎