Announcement

Collapse
No announcement yet.

525tdsa -96 e39 tarvikevakionopeusäätimelle nopeuspulssi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ripa67
    Newbiemmer
    • Dec 2007
    • 19
    • Hyvinkää

    525tdsa -96 e39 tarvikevakionopeusäätimelle nopeuspulssi

    Oisko kellään tietoa, mistä saisi tuolle cruiselle ajonopeussignaalin kyseisestä autosta? Jostainhan se nopeusmittarikin mittaa, ei viitsisi ruveta mittaristoa irroittelemaan
    Onko kellään kokemusta Liteon ap 500 asennuksesta, käytöstä?
  • Carman
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 676
    • Vilppula

    #2
    Nopeussignaalista en tiedä, mutta asenna autoon monitoimiratti+johtosarja niin saat alkuperäisen ratista toimivan vakkarin!
    Kustannuksena ei paha, nuo ratit ei paljoa käytettynä maksa ja johtosarja uutena muutaman kympin.

    Comment

    • Ripa67
      Newbiemmer
      • Dec 2007
      • 19
      • Hyvinkää

      #3
      Mietin myös tätä vaihtoehto, mutta hakusanalla: vakionopeussäädin tuli sellainen tarina kaverista joka oli hommannut ja koettanut vaikka mitä ja ei sitten pelannukkaan. Siinä jutussa kukaan ei osannut sanoa varmasti mistä näkee toimiiko ratti autossa.
      Asennin vastaavan, kun tämä nykyinen, edelliseen autoon ja pelasi ihan hyvin.
      Signaali hukassa edelleen.......

      Comment

      • ongelmalapsi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1063
        • Hämeenlinna

        #4
        Nopeussignaali tulee mittaristoon vasemman takapyörän abs anturilta, mutta suosittelisin että ostat käytetyn ratin+johtosatsin niin saat original cruisen ja ei pitäisi olla kallis... esim. purkaamolle soittelet.
        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
        GMC Topkick C6500 rollback -95
        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
        E46 330xiA -02
        Chrysler neon -99

        Comment

        • Rompelo
          Newbiemmer
          • Jan 2006
          • 15

          #5
          ainakin radiolle tulevassa johtosarjassa tulee yhteen johtoon nopeussingnaali.

          Comment

          • jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

            #6
            Tollasessa vm.96-mallisessa autossa ei ole sähköistä kaasupoljinta, joten siinä tarvii orkkis vakionopeussäätimen saamiseksi hommaa vähän jo enemmän kamaa että sen saa pelaamaan: ohjausyksikkö, säätimen moottori joka vetää vaijeria, katkaisijoita, ratti, piuhasarjaa jne. Hintaa tolle hommalle saattaa sitten tulla niin paljon että se ei paljoo kannata .
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

            Comment

            • ongelmalapsi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1063
              • Hämeenlinna

              #7
              Kerroppa mulle miten tds:ssä ei ole sähköistä kaasupoljinta? pumppu on sähkö ohjattu ja yhtään vaijeria siihen ei tule joten pyhällä hengelläkö se potikka siellä pumpussa kääntyy? Ei herneitä..
              Ite oon laittanu kahteen tds vakkarin kyseessä kyllä e34 ja e36 mutta sama pata pumppu muuttunut...

              Onkos tuo vaijeri touhu merkkiliikkeen idealampun tuotoksia? itelle sanottiin samalai ku mielenkiinnosta kyselin mitä tarvii ennen ku alotin...
              -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
              -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
              -Voimaa.com Ohjelmoinnit
              -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
              -Ilmastointi huolto alkaen 69€
              Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
              GMC Topkick C6500 rollback -95
              Ford F-350 4X4 Wrecker -97
              E46 330xiA -02
              Chrysler neon -99

              Comment

              • jartsa02
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 1131
                • Helsinki

                #8
                No joo, bensamallissa noita kamoja tarvitaan .. noissa polttoöljymalleissa sitten taitaa homma toimia eri tavalla.

                Toi homma nyt ei kummiskaan taida e39:ssä toimia samalla tavalla kuin e34:ssä ja e36:ssa, kun noi ratin napit pelaakin väylässä ja napin painallukset on dataa siellä.
                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                Comment

                • Ripa67
                  Newbiemmer
                  • Dec 2007
                  • 19
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Laatikollinen tavaraa on jo ostettu (tinkimisen jälkeen 250€), tuttu homma edellisestä autosta missä oli kaasu vaijerilla. Säätimen vaijerin voi kiinnittää ihan yhtä hyvin myös kaasupolkimeen. Luulisin ainakin, en ole vielä tutkinut tarkemmin, ennekuin saan selville ton signaalin paikan. Takapyörän luokse ei viitsisi lähteä johtoa viemään
                  Onhan tässä enemmän hommaa kun pelkässä ratinvaihtamisessa, mutta saa ainakin toimivan systeemin, kun ei voi olla 100varma, että autosta löytyy ohjelma vakkarille. Ja eikä tässä vielä kaikki!! löytyy vielä yksi plussa, eli tohon voi ohjelmoida valmiiksi 3nopeutta ja ei tarvii kyttäillä joka kerta nopeusmittaria, helppoa eikö totta!!

                  Nyt tuli jo yksi hyvä vihje nopeussignaalista, raatiolle tulevassa johtonipussa, milläs sen niistä löytää/mittaa?

                  Vielä tosta ratista, kun luin täällä tota yhtä aikas pitkää keskukstelua, missä kaveri oli hommannut ratin ja lukuisista yrityksistä huolimatta ei saanut pelaamaan eikä kukaan siinä tarinassa voinut sanoa varmasti, että mistä tietää onko juuri sinun autossa vakkari valmius, päätin hommaa ton tarvikehässäkän.

                  Comment

                  • jartsa02
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 1131
                    • Helsinki

                    #10
                    Todennäköisesti helpoin se nopeussignaali on ottaa mittariston takaa mittarin piuhoista, sen mittariston kun kummiskin nyppää irti parissa minuutissa.
                    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                    Comment

                    • rocroc
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2003
                      • 573
                      • keminmaa

                      #11
                      Aikoinaan asentelin tuo AP500:n Omegaan, oikean nopeus-signaalin ottopisteen saat varmaan parhaiten selville soittamalla ATOY:lle suoraan, siellä on pätevä kaveri joka osaa kyllä neuvoa. Tuo laitehan pitää sitten kalibroida asennuksen jälkeen.

                      Laite toimi kyllä erinomaisesti sen ajan minkä auto minulla oli, nuo muistipaikat on kyllä kätevä keksintö.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎