Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 -00 jäähdyttäjän ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Garfield
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 53
    • Hesa/Vanda

    E39 M5 -00 jäähdyttäjän ilmaus

    Elikkä olisi tarkoitus termarin vaihto mut ei löydy ilmaus ohjeita. Tein kerran 528i -97 termarin vaihdon ja vesipumpun vaihdon ilmaus todella hankala. Oiskohan kellään tietoa onkos M5 -00 yhtä hankala.

    Vai antaako merkkiliikkeen tehdä vaihto?
    voi hyvä tavaton
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    Miksi termari yleensä pitää vaihtaa, eli siis mikä entisessä on vikana?
    Tuossahan on ilmeisestikin sähköisesti ohjattu termostaatti?

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by WSE1 View Post
      Miksi termari yleensä pitää vaihtaa, eli siis mikä entisessä on vikana?
      Tuossahan on ilmeisestikin sähköisesti ohjattu termostaatti?
      M5:ssa saattaa olla lämmöissä muutamakin tyyppivika miksi se kannattaisi tuon ikäiseen jo vaihtaa.

      Kyllä tuo ilmaaminen on helpompaa V8:ssa kuin tuossa vanhassa kutoskoneessa.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • Garfield
        Bimmer Rookie
        • Aug 2006
        • 53
        • Hesa/Vanda

        #4
        Originally posted by Rahu View Post
        M5:ssa saattaa olla lämmöissä muutamakin tyyppivika miksi se kannattaisi tuon ikäiseen jo vaihtaa.

        Kyllä tuo ilmaaminen on helpompaa V8:ssa kuin tuossa vanhassa kutoskoneessa.
        Ongelmana on ilmeisesti lämmöt. Lämpömittari ei toimi välillä mutta kun toimii niin pomppaa vikan valkosen yli vähän. Tänään sai ropattua ton salavalikon mittaristosta auki ja öljyn lämpötilakin oli 90 paikallaan. En kerennyt vesi lämpöjä vielä tutkia. Huomenna ajattelin purkaa mittariston osiksi ja kattoo mitä on syönyt. (jos kerkeen).

        Mainitsit muita tyyppi vikoja lämmöissä?
        voi hyvä tavaton

        Comment

        • _Dexi
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 769
          • Vihti

          #5
          Ilman muuta termari vaihtoon... useammassa m5.ssa se on ollu rikki kuin ehjä, mitä mä oon nähnyt.

          Omalla ajelin jonkun aikaa vajaalämpösenä kunnes hoksas, että se mittari tosiaan pitää nousta puoleenväliin myös m5 vaikka toisin on väitetty

          Eikä se mun tietääkseni sähköllä ole ohjattu, ihan mekaaninen mönttihän se oli siellä kupissaan.
          **********
          & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


          (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
          (ex. E90 320Si M-Tech '07)
          (ex. E60 530Da '04)
          (ex. E39 M5 Facelift '99)
          (ex. E39 540i '98)
          *

          Comment

          • _Dexi
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 769
            • Vihti

            #6
            Niin ja siis toinen tyyppivika E39 v8 ylipäätään ja monessa muussakin bemun koneessa taitaa olla vesipumpun tehon hiipuminen ennenpitkää elinkaarta, ja siitä voi hassuja lämpökikkailuja syntyä.
            **********
            & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


            (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
            (ex. E90 320Si M-Tech '07)
            (ex. E60 530Da '04)
            (ex. E39 M5 Facelift '99)
            (ex. E39 540i '98)
            *

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              #7
              Kaikkea muuta löpinää, mutta ilmaamiseen ei yhtään vastausta..
              Tapahtuuko homma samalla tavalla kuin M62:ssa? Eli virrat päälle, lämmöt kuumalle, paisarin ilmaruuvi auki ja lisätään nestettä tarpeen mukaan? TIS:sssä vastaus tietenkin olisi, mutta...
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • -=DmR=-
                Bimmer Rookie
                • Apr 2005
                • 152
                • Mikkeli

                #8
                Tämmöset ohjeet näyttäisi olevan:

                1. Avaa paisuntasäiliön korkki
                2. Sytytysvirta päälle, puhallus minimille, lämpötila maksimiin.
                3. Laita jäähdytysnestettä paisariin niin että nesteen pinta on noin 5mm yli MAX-rajan.
                4. Laita paisarin korkki takas.
                5. Käytä kone normaaliin käyntilämpöön.
                6. Tarkasta nesteen pinta. Anna moottorin jäähtyä ennen nestepinnan tarkastamista.
                BMW 520d F11 LCI

                Comment

                • reddewil
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 3015
                  • West Coast

                  #9
                  Originally posted by -=DmR=- View Post
                  Tämmöset ohjeet näyttäisi olevan:

                  1. Avaa paisuntasäiliön korkki
                  2. Sytytysvirta päälle, puhallus minimille, lämpötila maksimiin.
                  3. Laita jäähdytysnestettä paisariin niin että nesteen pinta on noin 5mm yli MAX-rajan.
                  4. Laita paisarin korkki takas.
                  5. Käytä kone normaaliin käyntilämpöön.
                  6. Tarkasta nesteen pinta. Anna moottorin jäähtyä ennen nestepinnan tarkastamista.
                  No jopas on helppoa, teoriassa... Ei taida toimia e39 4,4L koneessa?
                  ...

                  Comment

                  • Stone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 4074
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by reddewil View Post
                    No jopas on helppoa, teoriassa... Ei taida toimia e39 4,4L koneessa?

                    Juu ei muuta kuin kone kuumaksi... Pitääpä kaivaa tissit esiin huomenna, nimimerkillä cd:t hukassa..
                    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                    VW Pornstarter (työjuhta)
                    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                    Finnmaster T8







                    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                    Comment

                    • Jesper
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 1448

                      #11
                      1) Using ramps or a jack get the front of the car 1' or more higher than
                      the rear. That will make the radiator and bleed screw the highest point
                      on the engine and facilitate removal of air.

                      2) With the bleed screw open, add coolant until no more air comes out of
                      the bleed.

                      3) Leave the filler cap off, or at least loose, and set the heat for max
                      temp and fan speed. Leaving the cap loose will prevent air that's still
                      in the system from causing a "coolant fountain" once the engine heats
                      up. Start the engine and allow it to warm up to operating temp. As it
                      warms up occasionally crack the bleed screw to release any air and top
                      up the coolant as necessary.

                      4) Once the engine is at temp bring it up to 2000-2500 for a few seconds
                      several times. Then crack the bleed until no more air is released. At
                      this point the heater should be throwing lots of hot air, which
                      indicates that the heater core is filled with coolant. You may have to
                      repeat this a few times to get all the air out.

                      5) Drive the car a bit, allow it to cool back down, and recheck the
                      bleed for air. Over the next few days you may get very small amounts (a
                      few bubbles) of air out of the bleed screw.

                      Comment

                      • -=DmR=-
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2005
                        • 152
                        • Mikkeli

                        #12
                        Originally posted by reddewil View Post
                        No jopas on helppoa, teoriassa... Ei taida toimia e39 4,4L koneessa?
                        Tulee kyllä myöhässä tämä mutta.. Helppoa on 4,4l koneen ilmaaminenkin. Näin tein sen itse:

                        1. Paisuntasäiliön korkki pois
                        2. Ilmausruuvi pois
                        3. Paisuntasäiliö nestettä täyteen, niin että sitä tulee ilmausruuvistakin
                        4. Virrat päälle, puhallus minimiin ja lämpö maksimiin
                        5. Lisäile nestettä sitä mukaa kun vajuu ja ihmettele ilmakuplia

                        Helppo homma - käytännössäkin.
                        BMW 520d F11 LCI

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎