Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5:sen termostaatin sijainti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mankka
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 242

    E39 M5:sen termostaatin sijainti

    Missä päin moottoria termostaatti sijaitsee E39 M5:sessa?
    Audi S3 Sedan MY15
    Sierra Cosworth -88

    EX: BMW M5 -99, BMW 330 -01, Mini Cooper S
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #2
    Tuollahan tuo vesipumpun kupeessa:

    Osa numero 8: http://www.realoem.com/bmw/showparts...66&hg=11&fg=35
    ...

    Comment

    • IIIolut
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 382
      • Mikkeli

      #3
      Lainataanpa tätä ketjua. Kuinkahan paljon töitä vaatii termostaatin vaihto? Itsellä olis ko. urakka edessä. Onko kukaan käynyt merkkiliikkeessä vaihdattamassa M5:seen termostaattia ja paljonko kustansi?
      E61 ///M5 -07
      F15 X5 40e ///M-Sport -16

      Ex. E39 ///M5 -01
      -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

      Comment

      • Heguli
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 815
        • www.e30m3.fi

        #4
        Helppo vaihtaa itse, meni aikaa noin 45 min, josta suurin osa kului tapellessa sen metallitiivisteen kanssa joka on termarikotelon sisällä.
        Die beste fahrt mit hosen an, BMW

        Comment

        • Messerschmitt
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 85
          • Helsingfors

          #5
          Termari!

          Vaihdatin Laakkosella omaan E39 528i Touring, Vesipumpun metalli siivillä ja kotelodun termostaatin.
          Ei´oo isohomma mutta, kun pitää käydä "töissä" välillä ja ei ollu aikaa...

          Laakkosella E39:sin vesipumppu ja termari (omat osat oli mukana)
          n. 180€ ja 1,5/h.
          E39 528i Touring -99

          Comment

          • 10+
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 2084
            • Nivala

            #6
            Originally posted by Messerschmitt View Post
            Vaihdatin Laakkosella omaan E39 528i Touring, Vesipumpun metalli siivillä ja kotelodun termostaatin.
            Ei´oo isohomma mutta, kun pitää käydä "töissä" välillä ja ei ollu aikaa...

            Laakkosella E39:sin vesipumppu ja termari (omat osat oli mukana)
            n. 180€ ja 1,5/h.
            M5 konehuone on "hieman" ahtaampi kuin 6 pyttysen. Eipä tullu ikinä omiin niitä vaihdettua niin en tiedä onko kovin iso homma, nähtävästi ei
            E39 M5 -00

            Ex E60 530Da M-Sport -04
            Ex E39 M5 -00
            Ex E39 M5 -00 Individual
            Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
            Ex E36 3.0 M3 -93
            Ex E36 2.5 Cabrio -94
            Ex E36 3.2 M3 -97
            Ex E36 2.5 Coupe -93

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by 10+ View Post
              M5 konehuone on "hieman" ahtaampi kuin 6 pyttysen. Eipä tullu ikinä omiin niitä vaihdettua niin en tiedä onko kovin iso homma, nähtävästi ei
              Juu, mutta motti on kuitenkin "huomattavasti" lyhyempi toisin sanoen vesipumpun vaihtoa ajatellen sitä tilaa on kyllä jonkin verran enemmän mitä rivi kutosen tapauksessa. Vastaus kysymykseen oli jo aikoja sitten niin suotakoon tämä hyvin lyhyt OT...
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • roadmovie
                Bimmer Rookie
                • Jan 2007
                • 73

                #8
                Termarin vaihto E39 M5:een + edullisia termostaatteja

                Vaihdatin termostaatin ja jäähdytysnesteet viime viikolla Porvoossa hyvässä liikkeessä, ei tosin marmoritiskillä. Joutuivat vähän harjoittelemaan eli tekemään pura-kasaa -harjoitusta pari kertaa. Eka kerralla taisi olla kiire ja o-renkaat menivät miten sattuu paikoilleen.

                Itselläni ei ole kunnon vehkeitä, ei kunnon paikkaa eikä kunnolla aikaa tehdä tätä toimenpidettä. Teetin siis ja hyvä tuli.

                Merteilistä muuten saa Behrin termostaattia vähän reiluun 50 euroon. Loput osat eli termostaatin tiivisterengas ja 6 o-rengasta hain sitten Laakkoselta. Ei maksanut kuin muutaman kympin lisää.

                Comment

                • Messerschmitt
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2007
                  • 85
                  • Helsingfors

                  #9
                  Originally posted by roadmovie View Post
                  Vaihdatin termostaatin ja jäähdytysnesteet viime viikolla Porvoossa hyvässä liikkeessä, ei tosin marmoritiskillä. Joutuivat vähän harjoittelemaan eli tekemään pura-kasaa -harjoitusta pari kertaa. Eka kerralla taisi olla kiire ja o-renkaat menivät miten sattuu paikoilleen.

                  Itselläni ei ole kunnon vehkeitä, ei kunnon paikkaa eikä kunnolla aikaa tehdä tätä toimenpidettä. Teetin siis ja hyvä tuli.

                  Merteilistä muuten saa Behrin termostaattia vähän reiluun 50 euroon. Loput osat eli termostaatin tiivisterengas ja 6 o-rengasta hain sitten Laakkoselta. Ei maksanut kuin muutaman kympin lisää.
                  Niin ja Merteilistä sai/saa tarvikevaraosana vesipumpun metalli siivillä.
                  Olisi kannattanut myös se ostaa samalla ja laitattaa. Niin, kuin kaksi kärpästä yhdellä iskulla
                  Sen joutuu laitatta jossakin vaiheessa....
                  E39 528i Touring -99

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎