Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 täristää jarrutuksessa.. (Ongelma ratkesi)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leba
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2101
    • Espoo

    E39 täristää jarrutuksessa.. (Ongelma ratkesi)

    Eli tämmöinen ongelma tuli ilmi etuiskareiden vaihdon jälkeen. Meniköhän joku kirjaimellisesti vituiksi?

    Eli jarruttaessa etupää "vatkaa" ja rattitärisee puolelta toiselle pienellä alueella. Polkimessa normi jarrutuntuma. Lisättäköön vielä, että kun ei jarruteta suoraan, esim. mutkassa kun painaa jarrua niin tärinää ei juuri ole lainkaan. Pienissä vauhdeissa tärryytystä ei ilmene, mutta kun painaa jarrua tasaisesti niin tuntuu kuin auto jarruttaisi hieman "nylpyttäen."

    Tänään tuli haettua uudet helat etutukivarsille, mutta liekkö niistä kiinni vaikka hieman väljää niistä löysin?

    EDIT:

    Elikkäs tärräämiseen syynä etujarrulevyt
    Last edited by Leba; 04-05-2008, 01:30.
    Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i
  • 10+
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2084
    • Nivala

    #2
    Reaktiotangon puslat, paljo juttua niistä täällä. Haulla löytyy
    E39 M5 -00

    Ex E60 530Da M-Sport -04
    Ex E39 M5 -00
    Ex E39 M5 -00 Individual
    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
    Ex E36 3.0 M3 -93
    Ex E36 2.5 Cabrio -94
    Ex E36 3.2 M3 -97
    Ex E36 2.5 Coupe -93

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1838
      • Kotona/Poissa

      #3
      Tai jos kerran tärinä on alkanut iskareiden vaihdon yhteydessä, niin vois kokeilla, että ottaa etupyörät uudelleen irti, ja putsaa huolella vanteen ja pyörännavan välin, että saa vanteen varmasti oikeaan asentoon kiinni, kunnolla pohjaan saakka. Kuulemma pienikin lika levyn ja vanteen välissä saattaa aiheuttaa värinöitä.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • Samppasika
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 769
        • Kempele

        #4
        Melkeen suosittelisin vaihtamaan kokonaan ne "reaktiotangot", eikä pelkkiä puslia/heloja. Kohta ne pallotkin on niistä väljät ja taas täristää... Ei tarvi sitten olla jatkuvasti nelipyöräsunntaamassa...
        Nimim. Kokemusta on

        -S
        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
        E61 530d M-sport -08
        E39 528i Touring -97

        Yhteydenotot: [email protected] !!

        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

        Comment

        • Leba
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2101
          • Espoo

          #5
          Noniin, helat vaihdettu ja totaalisen paskanahan ne oli. Mutta täristää vieläkin, tärinä ilmenee vain tiheämpänä ja ei ole niin voimakasta kuin ennen. Pallonivelet tuntuivat ehjiltä, mutta säästinkö väärästä paikasta jos kumminkin nekin on finaalissa(?)

          Etujarrulevyt nyt ei enää ollu niin hyvännäköiset, joten voisikohan tärryytys johtua siitä? Tänään meinaa käytin leimalla eikä inssi mitään väljiä nopeasti ainakaan löytänyt.
          Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎