Announcement

Collapse
No announcement yet.

Takavaimennin E39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NikitaT
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 426
    • Espoo

    Takavaimennin E39

    Tällänen pieni kysymys olis, koskien takavaimentimia. Eli käväs mielessä, että vois vaihtaa tuon alkuperäsen rumiluksen veks ja vaihtaa vähän järkevämmän näköseen takavaimentimeen. Jossa joku hyvännäkönen ulostulo. Mutta olen kuullut jostakin että se pitää olla siihen autoon hyväksytty. Onko totta vai ei?

    Eli käykö ihan tarvikevaimentimet vai pitääkö siitä olla todistus että se vaimennin on tarkoitettu juuri siihen autoon? tai E hyväksytty:think Että eivät katsastuksessa rupea urputtamaan.

    Ja saa ehdottaa minkälainen tuohon e39 sedaniin kävis
    Last edited by NikitaT; 19-03-2008, 22:24.
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    #2
    ei siihen tarvitse mikään tyyppihyväksytty olla.. ihan itsestä kiinni laittaako merkkikohtaisen vai tarvikkeen.
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #3
      Vaikkapa tuosta passeliksi havaittu Eisenmann. KLIK
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • NikitaT
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2007
        • 426
        • Espoo

        #4
        Originally posted by bmwbmw View Post
        ei siihen tarvitse mikään tyyppihyväksytty olla.. ihan itsestä kiinni laittaako merkkikohtaisen vai tarvikkeen.
        Kiitoksia, tää oli tarpeellinen tieto

        Originally posted by clavurion
        Vaikkapa tuosta passeliksi havaittu Eisenmann. KLIK
        Ajatteliin hiukan halvempaa, kun tuo 700euroa vaimentimesta kuullostaa niin hurjalta. Ainakin mun mielestäni
        Last edited by NikitaT; 19-03-2008, 22:42.

        Comment

        • goldenm
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 544

          #5
          Ikävä kyllä E-hyväksyntää voidaan hyvällä tuurilla vaatia..
          Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

          Comment

          • bmwbmw
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1370
            • Kainuu

            #6
            Originally posted by goldenm View Post
            Ikävä kyllä E-hyväksyntää voidaan hyvällä tuurilla vaatia..
            en usko ennenkuin näen
            sigpic
            Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

            Comment

            • himonussija
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 392
              • Finland

              #7
              Saanen ehdottaa että pidät sen alkuperäisen. Mielestäni E39 näyttää typerältä jos siinä on perinteinen (siis ei M-Sport) takapuskuri ja sen alareunasta törröttää joku krominen tuuba. Alkuperäinen on hyvä kun se ei sieltä mihinkään näy ja äänetkin pysyy hiljaisina, mikä on tämän mallin yksi hedelmä

              M-Sportin kanssa taas tilanne on mielestäni toinen ja sellaiseen voisi harkitakin jotain ekstraa. Niissä näyttää mielestäni tyhmälle kun helmassa on norsun vitun kokoinen lovi ja siinä suht pieni pilli keskellä.

              Comment

              • goldenm
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 544

                #8
                Alkuperäinen on hyvä kun se ei sieltä mihinkään näy ja äänetkin pysyy hiljaisina, mikä on tämän mallin yksi hedelmä
                Tässä asiassa olen täysin samaa mieltä..
                Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                Comment

                • NikitaT
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2007
                  • 426
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by himonussija View Post
                  Alkuperäinen on hyvä kun se ei sieltä mihinkään näy ja äänetkin pysyy hiljaisina, mikä on tämän mallin yksi hedelmä
                  Originally posted by goldenm View Post
                  Tässä asiassa olen täysin samaa mieltä..
                  No joo tuossa asiassa ootte oikeessa, on se kyl mukavaa kun pystyy puhuu rauhassa vaikka ajaakin kovempaa.

                  Itselläni on kyl tulossa tuollanen M-sport takapuskuri jossain vaiheessa. Noh täytyy katella sitten myöhemmin.

                  Comment

                  • Camo
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1662
                    • Lahti

                    #10
                    Originally posted by NikitaT View Post
                    No joo tuossa asiassa ootte oikeessa, on se kyl mukavaa kun pystyy puhuu rauhassa vaikka ajaakin kovempaa.

                    Itselläni on kyl tulossa tuollanen M-sport takapuskuri jossain vaiheessa. Noh täytyy katella sitten myöhemmin.
                    Kyllä noi 5-sarjalaiset on yleisesti sen verran hyvin äänieristettyjä, että pystyy kyllä putkistollakin ottamaan vähän enemmän möyhyä irti ilman, että se sisälle juuri sen enempää kuuluu.
                    Current:
                    Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                    DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                    Previous:
                    Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                    E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                    Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                    E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      #11
                      Muistaakseni vm. -99 ylöspäin vaatisivat E-Hyväksynnän takapönttöön, mutta ei se ainakaan edellisessä autossa katsastusmiestä kiinnostanut.

                      Joku kaivaa jos jaksaa ni AKE:lta pykälät esiin.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8092
                        • Willähde

                        #12
                        Lainataanpas tätä topiccia niin ei uutta tarvitse tehdä.

                        Onko kukaan poistanut e39:stä (lähinnä 2,5L/2,8L) takapönttöä ja tehnyt esim. suoran putken taakse?

                        Onko mitään muuta vaikutusta kuin äänen muutos? Ja muuttuuko ääni "paremmaksi"?
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #13
                          Originally posted by peltone View Post
                          Lainataanpas tätä topiccia niin ei uutta tarvitse tehdä.

                          Onko kukaan poistanut e39:stä (lähinnä 2,5L/2,8L) takapönttöä ja tehnyt esim. suoran putken taakse?

                          Onko mitään muuta vaikutusta kuin äänen muutos? Ja muuttuuko ääni "paremmaksi"?
                          laita edes joku läpivirtaava, esim. simonssin soikea pönttö sinne. ei takuulla tule hyvät äänet ilman vaimenninta...
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎