Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M51 nokan yläkuolokohdan merkkit...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Styroxi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 384
    • Vaasa

    E39 M51 nokan yläkuolokohdan merkkit...

    Niin missä se on ku ei löydy? (kuvaa missään) kun pitäs ajotus tarkistaa.../ onkohan pumpun ajoitus vitzuillaan kun nafta tulee suuttimille mut ei käynnnisty..

    eli ajoitus merkit hakusassa...
    Last edited by Styroxi; 20-03-2008, 16:07.
  • leijo
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 54

    #2
    Tarviit siihen erilliset palikat nokkaan ja tappi vauhtipyörään. mitään merkkejä ei ole..

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Katoppa tuosta kun pdf:n linkki taas toimii. Voin laittaa muuallekkin jos on kiire.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Vehkis
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1441
        • Turku

        #4
        Originally posted by leijo View Post
        Tarviit siihen erilliset palikat nokkaan ja tappi vauhtipyörään. mitään merkkejä ei ole..
        Itsekkin muistelisin näin..
        Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
        ex E39 535iA -97
        sekä x määrä riisikippoja


        Kesäautona toimii vw kupla -65

        Comment

        • Styroxi
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 384
          • Vaasa

          #5
          entä titääkö kukaan paljonko imuventtiili on auki kun ykkösen mäntä on yläkuolokohdassa... /kaikista varmin tapa)

          Comment

          • Styroxi
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 384
            • Vaasa

            #6
            Mikä neuvoksi?

            alkaa järki loppua... neuvoja? Jako/jakopumppu kohdillaan, naftaa saa, ei vika koodeja,hehkutkin toimii,kaiken jären mukaan auton pitäisi käynnistyä... mutta ei meinaakkaan ei edes luvata... paitsi että startatessa öljynpaine valo ei sammu... eli onko kyseisessä malissa jonkin lainen varoke-järjestelmä joka voisi estää käynnistymästä??? mutta?... "mielestäni ainut käynnistyksen esto laite on se ettei anna naftaa..." <--- muttakun antaa...

            Comment

            • vexu524tdic
              BTCF Member
              • Jan 2004
              • 776
              • Gallia = Kinnula

              #7
              Tästä mallista en varmaksi tiedä mutta, vanhemmassa M21 moottorissa on pumpun rattaassa kaksi reikää (erikokoisia). Ajoitus voi siis olla puoli kierrosta pielessä, korjaantuu joko nokkaa tai pumppua puolikierrosta "hyppyyttämällä".
              Saattaa jopa käynnistyä mutta käy todella rumasti eikä ota kierroksia.
              e70 X5 3.0sd -08
              f30 320i xdrive -16
              e30 325i Cabriolet -88 M52b28
              e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
              e30 316 -88 2,2TIC M10
              e21 323i -81 ruostekasa...

              Comment

              • Styroxi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 384
                • Vaasa

                #8
                rattaiden halkaisijaa ei muista..

                Onko nokka-akselin päässä oleva, käyttöratas halkaisijaltaan samankokoinen kuin pumpussa oleva ratas. jolta ketju lähtee nokalle. elikkä kun nokka-akseli pyörähtää yhdenkierroksen niin myös pumppu pyörähtää yhden kierroksen.

                Mutta jos nokka-akselin yhdenkierroksen aikana pumppu pyörähtää 2 kierrosta niin, silloin pumppu voi olla pielessä, kun pumpun ratasta ei ole remontin aikana irroitettu ja siihen on lyöty ennen ketjun iroittamista pistepuikolla merkki ja samalle kohtaa ketjun koteloon, ja nyt ne ovat kohdakkain.. :think

                Comment

                • vexu524tdic
                  BTCF Member
                  • Jan 2004
                  • 776
                  • Gallia = Kinnula

                  #9
                  Samaa tahtia pyörivät nokka ja pumppu. Kun kampiakseli pyörähtää kierroksen, nokka ja pumppu pyörähtää puoli kierrosta.
                  Oliko nokka-akseli samassa asennossa kun purit sen?


                  Selvennystä:
                  Kampiakselin merkki on kohdallaan > 1. ja 6. mäntä on ylhäällä.
                  Nokan ajoitus kohdallaan > kutonen vaihtaa ja ykkönen "sytyttää" (tai toisinpäin!!!)
                  Pumppu ruiskuttaa ykköseen (tai kutoseen!)
                  Nämä kaksi voivat olla siis puoli kierrosta pielessä.

                  Jos sulla on varmuus että pumppu ja kampi on "synkassa" käännä nokkaa puolikierrosta.
                  e70 X5 3.0sd -08
                  f30 320i xdrive -16
                  e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                  e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                  e30 316 -88 2,2TIC M10
                  e21 323i -81 ruostekasa...

                  Comment

                  • Joppe01
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 34
                    • Vihtavuori (Laukaa)

                    #10
                    M51D25 nokan ajoitus työkalu

                    (Edit. Ei pitäis kertoa jos ei ole varma.)
                    Last edited by Joppe01; 15-09-2010, 16:36.
                    Käyttöauto E91 325d Touring -07
                    Telakalla Käyttöauto E30 325i Turbo Touring -88
                    Kesäpeli E30 320i Cabriolet -88
                    sigpic
                    Ex-BMW:
                    E46 320d Touring -00
                    E39 520i Touring -97
                    E36 325tds Touring -97
                    E30 318i Touring -89

                    Comment

                    • Toivonii
                      Newbiemmer
                      • Mar 2013
                      • 21
                      • Ruukki

                      #11
                      löytykö vika?

                      haloo hei huhuu? täällä on justiinsa sama vika että ainetta tulee suuttimille ja ei vaan meinaa käynnistyä. valkoista pukkaa putkesta muutaman kerran lähteny pitkän startin jälkee käyntiin mutta kävi terävästi niinku olis ollu aikasella. tappi on reiässä niin ykkösen venttiilit on kiinni ja pumpun kiilaura ylöspäin... apua nyt perkele, tuon vehkeen kans alkaa mennä jo hermot
                      E36 325 Tds Touring m-sport

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎