Konepellin avausvaijeri meni poikki parin sentin päästä kahvan juuresta. Aloin purkaa jalkatilan muoviseinää, johon kahva on kiinnitetty, mutta sen irroittaminen vaatii ensin kynnyslistan irroituksen. Lista on hiton tiukassa, tiedä häntä millä kiinni, mutta en tohtinut repiä sitä väkisin kysymättä ensin. Saiskos vinkkiä ensin tuon irroitukseen ja sitten tuon vaijerin vaihtoon?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 523iA-97 Miten irroitan kynnyslista?
Collapse
X
-
Originally posted by Zakarias View PostKonepellin avausvaijeri meni poikki parin sentin päästä kahvan juuresta. Aloin purkaa jalkatilan muoviseinää, johon kahva on kiinnitetty, mutta sen irroittaminen vaatii ensin kynnyslistan irroituksen. Lista on hiton tiukassa, tiedä häntä millä kiinni, mutta en tohtinut repiä sitä väkisin kysymättä ensin. Saiskos vinkkiä ensin tuon irroitukseen ja sitten tuon vaijerin vaihtoon?
-
-
Originally posted by Zakarias View PostOK, kyllä se liukuin ensi yrittämälläkin ja arvelinkin, josko tuo noin toimisi, mutta väi vielä reuna hieman tuon listan alle kanittamaan. No otetaas uusiks.
Comment
-
-
Vastustaa: Muovikotelon reuna on nyt kyllä pois sieltä alta. Ei se suosiolla tullut, liukumavara oli liian pieni. En ottanut riskiä, että taivuttaessa kynnyslista olisi mennyt rikki vaan kampesin sitä muovia niin paljon esille kuin mahdollista ja sahasin rautasahalla kynnyslistan alle menevästä kotelon reunan luiskasta 3 mm pois. Vieläkin siihen jäi kylliksi, jotta liuska menee siististi kynnyslistan alle.
Mutta ei se kotelo vaan meinaa lähteä vieläkään irti. Pääsen kurkistamaan kotelon reunasta sen taakse. Ensimmäisenähän siinä on takaluukun sähköavausmutikka (pari vuotta ole tuolla ajellut, mutta kertaakaan en ole sitä käyttänyt). Sitten on konepellin avaussysteemi. Vaijeri on katkennut heti vaijerin suojakuoren rajasta. Mutta sitten sieltä näkyy kaksi kannatinta, jotka ovat toisesta päästään vulkanoitu tuohon koteloon ja toisesta päästään ovat kiinni tavalla tai toisella auton kyljessä? Millä ihmeellä noi saa irti? Kyllä baijerilaiset tekee jemptiä jälkeä, nyt tuntuu, että vähempikin riittäis.
Comment
-
-
Originally posted by Zakarias View PostVastustaa: Muovikotelon reuna on nyt kyllä pois sieltä alta. Ei se suosiolla tullut, liukumavara oli liian pieni. En ottanut riskiä, että taivuttaessa kynnyslista olisi mennyt rikki vaan kampesin sitä muovia niin paljon esille kuin mahdollista ja sahasin rautasahalla kynnyslistan alle menevästä kotelon reunan luiskasta 3 mm pois. Vieläkin siihen jäi kylliksi, jotta liuska menee siististi kynnyslistan alle.
Mutta ei se kotelo vaan meinaa lähteä vieläkään irti. Pääsen kurkistamaan kotelon reunasta sen taakse. Ensimmäisenähän siinä on takaluukun sähköavausmutikka (pari vuotta ole tuolla ajellut, mutta kertaakaan en ole sitä käyttänyt). Sitten on konepellin avaussysteemi. Vaijeri on katkennut heti vaijerin suojakuoren rajasta. Mutta sitten sieltä näkyy kaksi kannatinta, jotka ovat toisesta päästään vulkanoitu tuohon koteloon ja toisesta päästään ovat kiinni tavalla tai toisella auton kyljessä? Millä ihmeellä noi saa irti? Kyllä baijerilaiset tekee jemptiä jälkeä, nyt tuntuu, että vähempikin riittäis.Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
Comment
-
-
Hokasin tuossa, että oikeaoppisesti kynnyslista olisi tarvinnut irroittaa ensin. Nimittäin tuon muovikotelon reuna, joka menee kynnyslistan alle on valettu niin, että sahaamassani palassa on reunan pääty umpinainen ja se painuu kynnyslistan alla jonnekin verhouksen sisään/taakse, eli ei sitä ole tarkoitettukaan vedettäväksi sieltä kynnyslistan alta pois vaan ensin nostetaan kynnyslista pois (hampaat irvessä ja katkaistaan pidikkeet) ja sitten siististi nostetaan kotelo veks (samalla tavalla). No lähren ny yrittää.
Comment
-
-
Irti on! Vaati kyllä aikalailla ryttyytystä. Nuo kiinnikkeet olivat sivuverhouksen sisässä ja lisäksi kotelossa on kaksi uloketta, toinen eteenpäin ja toinen suoraan lattiiaan, molemmat painuvat verhouksien läpi pelteihin asti ja kanittavat riittävästi. Saas nähä, miten ne saadaan takas. Sain tongilla vedettyä vaijerin riekaleista konepellin auki. Konehuoneessa on vasemmalla reunalla, pyörän kohdalla vaijerin jatkoliitosrasia. Pirun tiukka tuonkin kansi ja jokin härveli senkin kannen avaamisen tiellä. Siis nirhaantunut vaijeri uusitaan tuohon asti. Sitten varmistus, että uusitaanhan tuosssa sekä vaijeri ja suojakuori, mutta miten ne sujutetaan rintapellin läpi?
Comment
-
-
Irrotat vasemman puoleisen raitisilma suodattimen kotelon, purat siis sen verran että näet jarrunestesäiliön joka tuon kotelon alla on. Vaijeri menee rintapellin läpi siitä säiliön nurkilta ja läpivientikumi on siinä vaijerin kuoressa kiinni, joka tulee vaijerin mukana.
Kunhan olet vetänyt sen vanhan vaijerin(kuorineen) auton sisälle niin pujotat samaa reittiä sen uuden vaijerin konehuoneen puolelle.
Comment
-
-
Originally posted by Zakarias View PostIrti on! Vaati kyllä aikalailla ryttyytystä. Nuo kiinnikkeet olivat sivuverhouksen sisässä ja lisäksi kotelossa on kaksi uloketta, toinen eteenpäin ja toinen suoraan lattiiaan, molemmat painuvat verhouksien läpi pelteihin asti ja kanittavat riittävästi. Saas nähä, miten ne saadaan takas. Sain tongilla vedettyä vaijerin riekaleista konepellin auki. Konehuoneessa on vasemmalla reunalla, pyörän kohdalla vaijerin jatkoliitosrasia. Pirun tiukka tuonkin kansi ja jokin härveli senkin kannen avaamisen tiellä. Siis nirhaantunut vaijeri uusitaan tuohon asti. Sitten varmistus, että uusitaanhan tuosssa sekä vaijeri ja suojakuori, mutta miten ne sujutetaan rintapellin läpi?
Konetilasta täytyy ottaa se raitisilmakotelo päivineen pois, niin näet jarrusylinterin vieressä miten läpivienti on toteutettu. Vaihto noin 15 minVikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Vaihdettu on
Kerkesin viimeinkin vaihtamaan tuon vaijerin. Sisäilmanpuhdistin oli kiinni yhdellä rautalanka sokalla. Irroitin putsarista lähtevän kanavankin muovilemmaristaan, myöhemmin hokasin, ettei sitä välttämättä tarvitsisikaan. Putsari tuntuu olevan jämäkkäästikin kiinni, mutta nousee pois hieman nitkuttelemalla ja tiivisteet se mukana. Jalkatukikin meni paikoilleen nyrkiniskujen säestyksellä. Vaijeri on nyt siis vaihdettu ja toimii. Samalla tuli havauttua, että tarvii vaihtaa raitisilmasuodattimet. Kiitos neuvoista!
Comment
-
Comment