Eli ongelmana on että 523 rupes polttamaan öljyä aika erittäin runsaasti. Ongelma sai alkunsa kun autolla ajettiin n. 2 km matka kylmäkäynnistyksen jälkeen -10 asteen pakkasella. Tämän jälkeen auto seisoi n. 2 tuntia ja tämän jälkeen matkalla kotiin alkoi pöksäyttelemään kunnon sinisävyisiä savupilviä. Myös palaneen öljyn katku oli kova. Paikallaan ollessa kaasutellessa pakokaasut haisevat öljylle. Konetilassa ei ole mitään merkkejä siitä että olisi työntänyt öljyt pihalle. Öljyn mittatikku oli täysin kuiva eli öljyä oli hävinnyt rankasti. Ensimmäisenä irroitettiin pari tulppaa ja huomattiin että tulppien kolossa on jonkin verran öljyä. Itse tulpat olivat myös öljyssä mutta tämä saattoi johtua siitäkin että öljy valui tulpan kärkeen kolosta kun tulpat löysättiin irti. Pytyissä kaikki näytti olevan kunnossa eli ei öljyä eikä muutakaan. Seuraavana irroitettiin ilmanputsari ym. ja huomattiin että haitariputkesta haarautuva "resonaattori" on täynnä öljyä. Vissiin siellä ei sitä kuuluisi olla? Seuraavaksi irroiteltiin huohotusputket ja separaattori jotka kyllä olivat paskaisia mutta missään ei varsinaista tukosta ollut. Kaikki putsattiin ja resonaattori tyhjennettiin öljystä ja laitettiin kaikki kasaan. Käytiin n. 20 km koeajolla jonka aikana ei mitään muutosta havaittu. Edelleen pöksäyttää savupilviä kun vähän kaasua painaa. Tämän lenkin aikana resonaattoriin kertyi taas pohjalle öljyä. Jos separaattorin kalvo olisi mennyt rikki niin sen ilmeisesti huomaisi vihellyksenä, huonona tyhjäkäyntinä tai alipaineena öljykorkin alla. Mitään näistä oireista ei kummiskaan ole, konekin käy yhtä hyvin ja tasaisesti kuin ennenkin. Niin ja jäähdytysnesteet ovat aivan normaalit. Oisko kellään tietoa missä se vika nyt vois olla???
Announcement
Collapse
No announcement yet.
öljyä palaa putken täydeltä 523 e39 vm-97
Collapse
X
-
Itse edelleen kääntyisin separaattorin puoleen. Muualta se ei periaatteessa imupuolelle öljyä pääsee työntämään. Ja separaattorin vihellys ei aina välttämättä ole oire jos kalvosta on kunnon pala lähtenyt eikä vaan pieni halkeama josta vihellys johtuu. Kalvoahan ei uutta saa erikseen mutta saa sen separaattorin siltä kohtaan auki että voi kalvon kunnon todeta.
Comment
-
Comment