Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e39 530 ei käynnistynyt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmerhapa
    Newbiemmer
    • Oct 2006
    • 9

    Bmw e39 530 ei käynnistynyt?

    Tänään ku menin hiihtämään, kävi niin hauska tilanne, että alko abs ja asc valot vilkkuu yhtäaikaa...sit ajoin parkkipaikkaan...ja ku otin avaimet poies, sen jälkee pimeni koko vehe...eli ei menny ees hetkeksi ovet lukkoo...ja kohta kyllä menivät neki...

    Sitten tulin lenkiltä ja ajattelin, ettei varmasti käynnisty...Koska kaikki vaivat alkanu lastutuksen jälkeen...sitä ennemmin toiminu, ku kello...no niin siinä sitten kävi..ettei se lähtenykkää käyntii...vaikka ny ovet avautuivatki...ja mittaristoon tulivat valot...mutta sitten pimeni ja sen jälkee ei ollu mahollisuutta saaha valoja päälle, ovet ei menny lukkoo...siis koko paska oli hiljaa...

    Sen jälkee soitin hinauksen paikalle...ja auton ku vietii korjaamon pihalle, alettiiin seuraavaksi laskee autoo alas, niin silloin tulivat mittariin valot...ja autoki käynnisty...tämä johtu siitä...että laskiessaa autoa alas... tulee väkisin nykimis liikkeitä...jolloin se löyhällä ollut komponentti pääsi palamaan kosketuksiin...
    Eihän sillä tohtinu tuon jälkee lähtiä ajamaan, ku tuo tilanne vois tulla jossain viellä pahemmassakin paikassa vastaan...

    Jotenka ei muutako vinkkejä vaa, mikä käsky boksi siellä on nyt vajavaisessa tilanteessa, ku ei oo pahemmin tullu noita katottua sen kummenmin...
    Kuitenki se mikä nyt ohjaa koko auton käskyjä...siinähän se kosketushäikkä on..

    katotaa tuossa ens viikolla...mitä se on syöny...kosketushäikkähän tuo on...
    Olisko lastun puolella joku kosketus ongelma? vai mistä moinen voi johtua?


    Kiitoksia jo etukätee hyvistä neuvoista, ja vinkeistä!
  • armageddon
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 443
    • Kokkola

    #2
    katoaako siis kaikki sähkönen toiminta??? jos niin nii kantsii varmaan ekana akku ja sen liittimet tarkastaa, pääsulake muuta ei tuu mieleen:think
    ei ne tehot vaan se kuski...

    Comment

    • bmwbmw
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1370
      • Kainuu

      #3
      ihan vain varmuuden vuoksi.. olethan tarkistanut että akun kaapelit ovat VARMASTI kunnolla kiinni?
      sigpic
      Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #4
        Vaikka kengät olisivatkin jämäkästi akussa kiinni, sitä päävirtakaapelia kannattaa vian ilmaantuessa hieman nitkutella. Jos autosta katoaa kaikki virrat, virtakaapelin räjähdyspaukun kontakteissa on joskus esiintynyt ongelmia.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • bimmerhapa
          Newbiemmer
          • Oct 2006
          • 9

          #5
          Originally posted by armageddon View Post
          katoaako siis kaikki sähkönen toiminta??? jos niin nii kantsii varmaan ekana akku ja sen liittimet tarkastaa, pääsulake muuta ei tuu mieleen:think
          Kaikki sähköinen toiminta katosi saman tien...ku ajelin alko vilkuttaa tosiaan mittariston abs ja asc varotusvaloja, ku ei oo ehtiny sitä anturiakaa vaihtaa...
          Todella heikosti vilkutti...mutta näki kuitenki ett se vilkutti...hyvin mahollista että voisi olla akun liittimessä vikaa...vaikka voisin kyllä pois sulkea toin...tuli muistin mukaa pistettyä melko kireelle noi liittimet...ku vaihdoin akun...

          Sittenkö yritin virta avaimesta käynnistää...tuli niinkö tavallisestikin...öljykannun kuva...mutta nopeasti vaan kävi...ja sen jälkee ei mitää valoi...mutta voihan toi akku hommaki olla hyvin todennäköst...vaikka lastutuksen jälkee on ollu sitäki että nopeus mittari ei ole toiminut...no sen on näytetty jo...ja pelaa nyt normaalisti...

          Akkua en oikein usko ett vois olla...mutta kaikkihan on mahollista...sillä ilman akkua ei myös mikää voi autossa toimiakaa...mutta uskon kyllä että liittimet ovat kiinni..en tiiä olisiko sitt hapettumaa...tai vastaavaa...

          Mutta saavatpahan päävaivaa lastun asentajat...ku niin tuore tapaus,,,mutta hyvä se on selvittää tää asia...

          2 viikkoa sitten vaihoin lastun...ja sitä ennemmin toiminut kyllä loistavasti!!

          Nythän se taas pitäs lähtiä käyntii...ainaki lähti tänään ku korjaamon pihalla kokeiltii....

          Olisko mitää muuta kriittistä paikkaa...ellei akku ole vian aiheuttaja?

          Comment

          • armageddon
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 443
            • Kokkola

            #6
            MILJOONIA vaihtoehtoja mut jos vika on tullu lastutuksen jälkeen nii lähtisin siitä et joku kontakti pätkii... toki voi olla joku muukin mut kyl se nyt on vika lapsenkengissä, näin veikkaan. tarkoitan et kontakti on jossain, pienestä kii ja kato ne pääsulakkeet
            ei ne tehot vaan se kuski...

            Comment

            • bimmerhapa
              Newbiemmer
              • Oct 2006
              • 9

              #7
              Meen juuri katsomaan työkalupakin kans tilanteen...

              Katson sulakkeet ja akun liitokset...ilmotan sitten jos vika paikallistuu...onpahan jatkoa ajatellen, jollekki apua!!

              Comment

              • bimmerhapa
                Newbiemmer
                • Oct 2006
                • 9

                #8
                Sulakkeet ja liittimet tarkistin...liittimet olivat tiukasti kiinni...ei mitään vikaa niissä...ja sulakkeet kaikki kunnossa...

                Tästä vaan lähtiä eteen päin seuraan tilannetta, kuinka se kehittyy...hyvin vaikeeta juuri toi paikallistaminen...
                Vaikka akku on oikeastaa se ensimmäinen mistä sitä vikaa lähetää hakemaan...mutta sen jälkee maholliset liitos viat...

                Mutta kyllähän toi anto varotus äänen ennen kuin lähin ajamaan dong dong...mutta sitäku ei pahemmin nää mitä siinä lukee ku pixelit paskana...jotenka kuka täällä on hallitseva pixeli korjaaja oulun alueella ja paljonko maksaa?

                kosketus vika, mutta hyvähän toi olis tietää mikä?

                Nää monimutkaset vehkeet osaa joskus olla vaikeitaki näämmä, mutta kyllähän se aina joskus selviää mikä on vikana...ku sitä etitää ja hajetaa...

                paljonko maksaa muuten tuollanen vikakoodejen testaus vehe...vois hommata itelle, niin seki helpottais jo tilannetta...

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4927
                  • Kotka

                  #9
                  Johdon jatkoksi niin selviää varmasti aika paljon enemmin kuin arvailemalla...
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    #10
                    E39:ssä mikään yksittäinen ohjausboksi ei voi tehdä noin laajaa vikaa. Myöskään yksikään pääsulake ei kata noin suurta osaa järjestelmästä. Monessako E39:ssä on ollut ongelmaa pääsulakkeissa (akun yläpuolella ja apukuskin penkin vieressä maton alla), poislukien vesivaurioiset kiesit? Aiemmin mainitun pääkaapelin paukun kontakteista ei välttämättä voi sanoa mitään päälle päin.

                    Pikselien korjauksen suhteen yhteys Samppasikaan.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4927
                      • Kotka

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      E39:ssä mikään yksittäinen ohjausboksi ei voi tehdä noin laajaa vikaa.
                      Totta, mutta muutaman boksin yht aikainen temppuilu saa aikaan harmaita hiuksia vian etsijälle.
                      Kokemuksesta kirjoittelen
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • humala
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 739
                        • Kemi

                        #12
                        Kyllä lähtisin tuosta räjähdepaukusta itsekin liikkeelle. Itselläkin kesällä auto meni virrattomaksi. Hinauksella liikkeen pihaan ja korjausmies tiesi tasan tarkkaan että taitaa olla paukussa vikaa. Ropelsi vähän käsin liitoksia ja naps virrat palasi ja auto käyntiin. Paukun vaihdolla selvittiin tuosta tapauksessa tais olla jotain 450 euroo uusipaukku+vaihtotyö.
                        E70 X5 3.0d -07
                        E39 530da touring -99
                        ex: E36 325i sedan -93

                        Comment

                        • bimmerhapa
                          Newbiemmer
                          • Oct 2006
                          • 9

                          #13
                          Pitää se paukku sit pistää tilauksee...jos tosiaa se räjähdyspaukku on mennyt...
                          Se on kyllä katottavana nyt tuolla korjaamolla...mutta eipä ne varmasti paikallista mistä se on lähtösin...tosin sitten ne voi paikallistaa, jos auto menee sähköttömäksi...kyllä alkaa itestäki tuntuu...ett se paukku voisi ollakki syypää tuohon, ettei pelitä...

                          Olisin voinut itekki tuon selvittää, mutta takakontti on lukossa, joten sinne ei päässy avaimella...mutta olishan noi penkit pystyny kääntämään..
                          Harmi vaan ettei tullut liikuteltua tuota...sillon ku vika oli päällä...

                          Jos ne ei mitää saa aikaseksi...pitää käyä tilaan se paukku...onko se 460 euroa ainut hinta millä sitä saa?

                          Eihän toi kauheen paha oo...jos sillä selviää...mutta aina se kukkaroa keventää

                          Comment

                          • bimmerhapa
                            Newbiemmer
                            • Oct 2006
                            • 9

                            #14
                            No niin vika alko selvitä tuolla korjaamossa...ja olisi myös selvinnyt itselläki, mutta tilanteiden pakosta ei tullut mentyä takapenkkejen kautta takakonttii, joka olisi täytynyt tehä...

                            Ku tulee tuo virrankatoaminen autoo, käy vaan napauttamassa plussa puolen napaa, niin taas pelittää...
                            Akkuliikkeessä kävin tarkastamassa akun...sellanen diagnoosi...ett kyllähän toi varauksia antaa hyvin...itellä siis vartan agm akku, joten ei ihme...mutta taas voltteja ei antanut, ku jotain 12.7..
                            Laturi ei ole mennyt, koska se latasi akkua...

                            tosin nyt olen ajanut tosi lyhyttä matka ajoa...se varmasti vaikuttaa osiltaa tähän...ja ainoastaa wepastolla lämmittänyt auton...

                            Nyt parhaimmillaa akkulatauksessa...ei näyttänyt akku olevan täynnä...

                            Toivoa täytyy ettei tarvi sitä räjähde paukkua mennä hommaamaa...onha tuolla sellanen hinta!

                            Comment

                            • armageddon
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 443
                              • Kokkola

                              #15
                              hyvä hyvä...eli onko sul niinku se tupla akku sydeemi ja +90amp laturi:think jos näin ja laturi toimiinii ekalle akulle asti nii vika lienee joko kakkos akussa tai kontakteissa, ekana tulee mielen se "iso" sulake
                              ei ne tehot vaan se kuski...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎