En tiedä onko oikea topic tilittää mutta....
Ajoin helmikuun alussa poron päälle rovaniemen liepeillä ja siitä lysti alkoi. Autoon tuli kolarin seurauksena nykimistä (tyhjäkäynnillä kuulosti kuin ei olisi käynyt kaikilla sylintereillä, ajossa taas tehot olivat kateissa).
Ajattelin että auto olisi jäätynyt joten vein auton halliin sulamaan ja vaihdoin varmuuden vuoksi polttoainesuodattimen. Ei vaikutusta...
Seuraavaksi tilasin Wetterille rovaniemelle huoltoon ajan, oli tuuria aika löytyi jo seuraavaksi perjantaiksi eli samalla viikolla päästiin sisälle (15.2) hinuri haki auton heti alkuviikosta ja vei auton huoltamolle.
Soitin seuraavan viikon keskiviikkona ja kyselin auton vointia, työnjohtaja sanoi että selvä käyntihäiriöhän siinä on, lupasi että tarkempi syyni alkaa seuraavan viikon lopulla. Lipsautti samalla että silloin auto saadaan testeriin (olivat siis varattuna aikana käyttäneet autoa käynnissä ja todenneet että nykii se... Siinä siis wetterin huolto varattuna aikana).
Seuraavalla viikolla sitten soittelin auton perään jälleen, sanottiin että 6 sylinterin ruiskusuutin hajalla (hintaa osalla 400e) ja että se on tilattu. tällöin kolarikorjaamon tyypit haki auton ja korjasivat porovauriot.
lopulta tuli sitten ilouutinen että auto on korjattu ja kunnossa, hintaa korjaukselle tuli 730 euroa + omavastuu porokolarista 150e.
Nooh lähdin sitten hakemaan auton nyt pääsiäisenä (kerrottakoon tässä välissä että asun seinäjoella, eli jouduin hakemaan auton junalla). Velipoika haki auton keskiviikko päivänä wetteriltä ja mie lähdin kohti juna-asemaa. Pääsin nousemaan junaan kun veli soitti että mikä autossa taas olikaan alunperin ollut vikana, hää oli painanut kaasun pohjaan liikennevaloistalähteissä ja auto oli alkanut pätkimään kuin viimeistä päivää.. Soitin sitten "iloisin mielin" wetterille mistä onneksi järjestyi pääsiäiseksi vara-auto. Menin junalla rovaniemelle ja kävin kokeilemassa wetterillä autoani, vika oli täsmälleen sama kuin viedessä.
soitin torstaina jälleen wetterille ja ihmettelin mikä homman nimi on, sanoivat että jatkavat auton korjaamista, aikakin luvattiin jo huhtikuun alkuun..
Olivat kuitenkin eilen nostaneet auton pukin päälle ja paikallistaneet vian rikkinäiseen siirtopumppuun, mittarit oli näyttäneet ettei polttoainepaine ole tarpeeksi suuri. korjaukselle sanottiin tulevan hintaa 440euroa, uuden pumpun sanottiin maksavan 360euroa (soitin seinäjen autokaareen jossa uudelle alkuperäispumpulle sanottiin hintaa 270euroa).
kysyin että onko vika nyt varmasti siinä, Joo ehdottomasti oli vastaus.
Kieltäydyin korjaamisesta ja pyysin pikkuveljeäni hakemaan auton ja tilasin itse autotarvikkeesta uuden pumpun.
Tänään sitten Mikko (velipojan kaveri) vaihtoi uuden pumpun autoon ja soitti ettei asialla ollut käyntiin mitään vaikutusta, eli uudesta siirtopumpusta ei ollut mitään hyötyä.
Sen jälkeen MIkko oli avannut moottoritilasta moottorisuojat ja käyttänyt kaikkien suuttimien sähköjohdot irti liittimistään ja suihkuttanut niihin CRC-tä. YLLÄTYS yllätys, auto oli alkanut kehräämään kuin singeri, sen jälkeen autolla oli heitty lenkin ja taas nykiminen oli alkanut, johdot uudelleen irti ja crc:tä ja puhdistus ja auto toimi taas, eikä vikaa saanut millään uudelleen päälle.
Auton korjaamisesta menee erityiskiitos RAUTION MIKOLLE joka löysi ja korjasi vian
ELI:
Nykimisen vikana oli ilmeisesti kolarin yhteydessä löystynyt hapettunut suuttimen johto.
Wetterillä tietokone näytti ko. suuttimen olevan pimeä ja se vaihdettiin uuteen jolloin myös liitin käytettiin irti ja laitettiin paikoilleen jolloin kontakti syntyi.
Tämän jälkeen auto toimi pienellä kaasulla hyvin. heti kuin kaasu painettiin pohjaan hapettunut liitin menetti taas kosketuksen ja pätkintä alkoi uudelleen.
heti kun liittimet puhdistettiin hyvin kontakti syntyi ja vika korjaantui.
Wetterin valohoidolle tuli hintaa 1200 euroa. ja oikealle vian korjaamiselle 4 euroa... Kyllä merkkiliikeet on mahtavia.
Ajoin helmikuun alussa poron päälle rovaniemen liepeillä ja siitä lysti alkoi. Autoon tuli kolarin seurauksena nykimistä (tyhjäkäynnillä kuulosti kuin ei olisi käynyt kaikilla sylintereillä, ajossa taas tehot olivat kateissa).
Ajattelin että auto olisi jäätynyt joten vein auton halliin sulamaan ja vaihdoin varmuuden vuoksi polttoainesuodattimen. Ei vaikutusta...
Seuraavaksi tilasin Wetterille rovaniemelle huoltoon ajan, oli tuuria aika löytyi jo seuraavaksi perjantaiksi eli samalla viikolla päästiin sisälle (15.2) hinuri haki auton heti alkuviikosta ja vei auton huoltamolle.
Soitin seuraavan viikon keskiviikkona ja kyselin auton vointia, työnjohtaja sanoi että selvä käyntihäiriöhän siinä on, lupasi että tarkempi syyni alkaa seuraavan viikon lopulla. Lipsautti samalla että silloin auto saadaan testeriin (olivat siis varattuna aikana käyttäneet autoa käynnissä ja todenneet että nykii se... Siinä siis wetterin huolto varattuna aikana).
Seuraavalla viikolla sitten soittelin auton perään jälleen, sanottiin että 6 sylinterin ruiskusuutin hajalla (hintaa osalla 400e) ja että se on tilattu. tällöin kolarikorjaamon tyypit haki auton ja korjasivat porovauriot.
lopulta tuli sitten ilouutinen että auto on korjattu ja kunnossa, hintaa korjaukselle tuli 730 euroa + omavastuu porokolarista 150e.
Nooh lähdin sitten hakemaan auton nyt pääsiäisenä (kerrottakoon tässä välissä että asun seinäjoella, eli jouduin hakemaan auton junalla). Velipoika haki auton keskiviikko päivänä wetteriltä ja mie lähdin kohti juna-asemaa. Pääsin nousemaan junaan kun veli soitti että mikä autossa taas olikaan alunperin ollut vikana, hää oli painanut kaasun pohjaan liikennevaloistalähteissä ja auto oli alkanut pätkimään kuin viimeistä päivää.. Soitin sitten "iloisin mielin" wetterille mistä onneksi järjestyi pääsiäiseksi vara-auto. Menin junalla rovaniemelle ja kävin kokeilemassa wetterillä autoani, vika oli täsmälleen sama kuin viedessä.
soitin torstaina jälleen wetterille ja ihmettelin mikä homman nimi on, sanoivat että jatkavat auton korjaamista, aikakin luvattiin jo huhtikuun alkuun..
Olivat kuitenkin eilen nostaneet auton pukin päälle ja paikallistaneet vian rikkinäiseen siirtopumppuun, mittarit oli näyttäneet ettei polttoainepaine ole tarpeeksi suuri. korjaukselle sanottiin tulevan hintaa 440euroa, uuden pumpun sanottiin maksavan 360euroa (soitin seinäjen autokaareen jossa uudelle alkuperäispumpulle sanottiin hintaa 270euroa).
kysyin että onko vika nyt varmasti siinä, Joo ehdottomasti oli vastaus.
Kieltäydyin korjaamisesta ja pyysin pikkuveljeäni hakemaan auton ja tilasin itse autotarvikkeesta uuden pumpun.
Tänään sitten Mikko (velipojan kaveri) vaihtoi uuden pumpun autoon ja soitti ettei asialla ollut käyntiin mitään vaikutusta, eli uudesta siirtopumpusta ei ollut mitään hyötyä.
Sen jälkeen MIkko oli avannut moottoritilasta moottorisuojat ja käyttänyt kaikkien suuttimien sähköjohdot irti liittimistään ja suihkuttanut niihin CRC-tä. YLLÄTYS yllätys, auto oli alkanut kehräämään kuin singeri, sen jälkeen autolla oli heitty lenkin ja taas nykiminen oli alkanut, johdot uudelleen irti ja crc:tä ja puhdistus ja auto toimi taas, eikä vikaa saanut millään uudelleen päälle.
Auton korjaamisesta menee erityiskiitos RAUTION MIKOLLE joka löysi ja korjasi vian
ELI:
Nykimisen vikana oli ilmeisesti kolarin yhteydessä löystynyt hapettunut suuttimen johto.
Wetterillä tietokone näytti ko. suuttimen olevan pimeä ja se vaihdettiin uuteen jolloin myös liitin käytettiin irti ja laitettiin paikoilleen jolloin kontakti syntyi.
Tämän jälkeen auto toimi pienellä kaasulla hyvin. heti kuin kaasu painettiin pohjaan hapettunut liitin menetti taas kosketuksen ja pätkintä alkoi uudelleen.
heti kun liittimet puhdistettiin hyvin kontakti syntyi ja vika korjaantui.
Wetterin valohoidolle tuli hintaa 1200 euroa. ja oikealle vian korjaamiselle 4 euroa... Kyllä merkkiliikeet on mahtavia.
Comment