Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 nykimistä ja tehojen häviämistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peteboy
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 9

    E39 nykimistä ja tehojen häviämistä

    En tiedä onko oikea topic tilittää mutta....

    Ajoin helmikuun alussa poron päälle rovaniemen liepeillä ja siitä lysti alkoi. Autoon tuli kolarin seurauksena nykimistä (tyhjäkäynnillä kuulosti kuin ei olisi käynyt kaikilla sylintereillä, ajossa taas tehot olivat kateissa).

    Ajattelin että auto olisi jäätynyt joten vein auton halliin sulamaan ja vaihdoin varmuuden vuoksi polttoainesuodattimen. Ei vaikutusta...
    Seuraavaksi tilasin Wetterille rovaniemelle huoltoon ajan, oli tuuria aika löytyi jo seuraavaksi perjantaiksi eli samalla viikolla päästiin sisälle (15.2) hinuri haki auton heti alkuviikosta ja vei auton huoltamolle.

    Soitin seuraavan viikon keskiviikkona ja kyselin auton vointia, työnjohtaja sanoi että selvä käyntihäiriöhän siinä on, lupasi että tarkempi syyni alkaa seuraavan viikon lopulla. Lipsautti samalla että silloin auto saadaan testeriin (olivat siis varattuna aikana käyttäneet autoa käynnissä ja todenneet että nykii se... Siinä siis wetterin huolto varattuna aikana).

    Seuraavalla viikolla sitten soittelin auton perään jälleen, sanottiin että 6 sylinterin ruiskusuutin hajalla (hintaa osalla 400e) ja että se on tilattu. tällöin kolarikorjaamon tyypit haki auton ja korjasivat porovauriot.

    lopulta tuli sitten ilouutinen että auto on korjattu ja kunnossa, hintaa korjaukselle tuli 730 euroa + omavastuu porokolarista 150e.

    Nooh lähdin sitten hakemaan auton nyt pääsiäisenä (kerrottakoon tässä välissä että asun seinäjoella, eli jouduin hakemaan auton junalla). Velipoika haki auton keskiviikko päivänä wetteriltä ja mie lähdin kohti juna-asemaa. Pääsin nousemaan junaan kun veli soitti että mikä autossa taas olikaan alunperin ollut vikana, hää oli painanut kaasun pohjaan liikennevaloistalähteissä ja auto oli alkanut pätkimään kuin viimeistä päivää.. Soitin sitten "iloisin mielin" wetterille mistä onneksi järjestyi pääsiäiseksi vara-auto. Menin junalla rovaniemelle ja kävin kokeilemassa wetterillä autoani, vika oli täsmälleen sama kuin viedessä.

    soitin torstaina jälleen wetterille ja ihmettelin mikä homman nimi on, sanoivat että jatkavat auton korjaamista, aikakin luvattiin jo huhtikuun alkuun..

    Olivat kuitenkin eilen nostaneet auton pukin päälle ja paikallistaneet vian rikkinäiseen siirtopumppuun, mittarit oli näyttäneet ettei polttoainepaine ole tarpeeksi suuri. korjaukselle sanottiin tulevan hintaa 440euroa, uuden pumpun sanottiin maksavan 360euroa (soitin seinäjen autokaareen jossa uudelle alkuperäispumpulle sanottiin hintaa 270euroa).
    kysyin että onko vika nyt varmasti siinä, Joo ehdottomasti oli vastaus.
    Kieltäydyin korjaamisesta ja pyysin pikkuveljeäni hakemaan auton ja tilasin itse autotarvikkeesta uuden pumpun.

    Tänään sitten Mikko (velipojan kaveri) vaihtoi uuden pumpun autoon ja soitti ettei asialla ollut käyntiin mitään vaikutusta, eli uudesta siirtopumpusta ei ollut mitään hyötyä.
    Sen jälkeen MIkko oli avannut moottoritilasta moottorisuojat ja käyttänyt kaikkien suuttimien sähköjohdot irti liittimistään ja suihkuttanut niihin CRC-tä. YLLÄTYS yllätys, auto oli alkanut kehräämään kuin singeri, sen jälkeen autolla oli heitty lenkin ja taas nykiminen oli alkanut, johdot uudelleen irti ja crc:tä ja puhdistus ja auto toimi taas, eikä vikaa saanut millään uudelleen päälle.


    Auton korjaamisesta menee erityiskiitos RAUTION MIKOLLE joka löysi ja korjasi vian


    ELI:

    Nykimisen vikana oli ilmeisesti kolarin yhteydessä löystynyt hapettunut suuttimen johto.
    Wetterillä tietokone näytti ko. suuttimen olevan pimeä ja se vaihdettiin uuteen jolloin myös liitin käytettiin irti ja laitettiin paikoilleen jolloin kontakti syntyi.
    Tämän jälkeen auto toimi pienellä kaasulla hyvin. heti kuin kaasu painettiin pohjaan hapettunut liitin menetti taas kosketuksen ja pätkintä alkoi uudelleen.

    heti kun liittimet puhdistettiin hyvin kontakti syntyi ja vika korjaantui.

    Wetterin valohoidolle tuli hintaa 1200 euroa. ja oikealle vian korjaamiselle 4 euroa... Kyllä merkkiliikeet on mahtavia.
    Last edited by Peteboy; 26-03-2008, 23:34. Reason: luettavuuden helpottaminen
  • Väiski
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 412
    • Pirkanmaa

    #2
    Otan osaa, luulis nyt että merkkiliikkeesä ne tietäs jo kaikki kikat missä vika on, saatikka sitten selvittäis oikeesti sen ilman noita ehjien osien vaihtamisia..Ei kait toi bemarin sielunelämä mitään rakettitiedettä ole.

    Ammattitaitoisia korjaajia on vissiin aika harvassa, varsinkin niitä mitkä oikeesti yrittää selvittää vian eikä vaan laskuta asiakasta sen enempää tutkimatta

    Mitä olen lueskellut niin et ole ainoa kenellä on ollut wetterin kanssa ongelmia..
    Last edited by Väiski; 26-03-2008, 19:46.
    "horsepower sells cars, torque wins races"
    F10 M550dx 470/900

    Comment

    • zanta
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 2908
      • Oulu

      #3
      Voi vittu kun tuosta putiikista saataisiin joku kestotopic että ei missään nimessä tuonne mitään BMW:tä huoltoon/korjaukseen.

      Eikai tässä voi kun taputella selkään ja sanoa että et ole se ensimmäinen, minä olin.....

      Kiertäkää se paikka kaukaa.

      Oulun ja Rovaniemen Wetteri Oy:n BMW varaosamyynnin ja huollon taso on alueiden useiden BMW harrastajien ja omistajien mielestä aivan liian alhaisella tasolla. Mikäli Wetteri Oy ei aio panostaa asiakaspalveluun ja oikeasti ammattitaitoiseen huoltoon, toivomme Oy BMW Suomi Ab:n puuttuvan Wetteri Oy:n BMW jälkimarkkinointiin parhaaksi katsomallaan tavalla. Wetteri Oy voisi ottaa oppia esimerkiksi Saksalaisista tai muista läntisen EU:n BMW valtuutetuista huolloista. Täll&au


      Ihan vakavissani olen tuon aloittanut ja kohta olis tarkotus toimittaa maahantuojalle joka tietää jo asiasta. Wetterillä tiedetään myös. (mitään positiivista ei ole silti 1½ vuodessa tapahtunut....)
      LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

      eksälista:
      E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

      Comment

      • creative 22
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 560
        • Alavus

        #4
        Osanottoni myös, kärsitty on täälläkin joskus "Asiantuntevan Bmw-huollon" töppäilyistä tosin eri liike etelämpänä kyseessä.Kauankos muuten tämä ko. wetteri on toiminut pohjoisen suunnalla??
        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

        BMW Freude Am Fahren

        Comment

        • zanta
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2908
          • Oulu

          #5
          Originally posted by creative 22 View Post
          Osanottoni myös, kärsitty on täälläkin joskus "Asiantuntevan Bmw-huollon" töppäilyistä tosin eri liike etelämpänä kyseessä.Kauankos muuten tämä ko. wetteri on toiminut pohjoisen suunnalla??
          Rovaniemellä BMW:n valtuutettuna syksystä 2006 asti.
          Sitä ennen Volvon kanssa ovat touhunneet varmaan kymmeniä vuosia(entinen Rauman Autoliike)
          LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

          eksälista:
          E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

          Comment

          • eddiew
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 77
            • Lievestuore

            #6
            Joo ei oo hyviä kokemuksia merkkiliikkeistä täälläkään päin.. esim. nimeltä mainitsematon E.Hartikainen kuopiossa on myös sieltä ja syvältä..
            BMW 320Ci Cabriolet M-Sport II

            Comment

            • creative 22
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 560
              • Alavus

              #7
              Johtuuko tämä merkistä vai mistä?Olen itse törmännyt puutteellisten huoltotoimenpiteiden lisäksi myös kummalliseen ylimieliseen asenteeseen, en niinkään huoltoneuvojien/päälliköiden kohdalla vaan ns. koulutettujen Bmw asentajien.Vittuillaan asiakkaalle olemattomia jostain stereoiden johdoista, kaivetaan nenää/korvaa tiskin takana, ollaan yleensäkin "hähä, onko auto hajalla" ilmeellä.

              En halua kuitenkaan yleistää, meitä on moneen junaan mutta täytyisi kuitenkin muistaa asiakaspalvelun merkitys, ainakin jossain määrin.
              Ei asiakkaalle voi sanoa aivan mitä tahansa, samoin kuin autollekkaan tehdä ns.turhia osien vaihtoa määräänsä enempää, kuten nähdään jutut leviävät ja
              mitään hyvää tästä ei ko. liikkeille loppupeleissä seuraa.Kuten vanha sanonta kuuluu, hyvää palvelua on vaikea määritellä mutta sen huomaa heti kun sitä saa..samoin kun sen huononkin...
              Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

              Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

              BMW Freude Am Fahren

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by creative 22 View Post
                Johtuuko tämä merkistä vai mistä?
                Tuo olisi mielenkiintoista tietää, jossain vaiheessa tuli jo mieleen merkin vaihto BMW:n surkean huoltotoiminnan takia, mutta tulisiko sillä mitään parannusta asiaan? BMW:tä osaa nyt itse korjata jo varsin hyvin, tuo tietenkin johtuen merkkihuollon sekoilusta, jonka takia autoa ei sinne uskalla enää viedä... Mutta onko meno samanlaista muillakin merkeillä? Tosin hommaa sotkee nämä monimerkkitalot, sama huoltohan sekoilee silloin monien eri merkkien kanssa.

                Periaatteessahan tuo huoltojen surkeus johtuu maahantuojasta eli huoltoja ei laiteta kuriin eikä suhtauduta vakavasti asiakaspalautteeseen. Paitsi ehkä silloin jos kyseessä on takuunalainen auto, muussa tapauksessa "asiakas on mulkku" ja ilmeisesti vielä suurempi sellainen jos on ostanut tuontiauton.
                E39 528iA

                Comment

                • HessuM
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 97
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Taisi olla sinun bemu joka tänään pyörähti tossa pihalla ja kokeiltiin viellä ilmamassamittarin toimivuutta siittä.

                  Aika uskomatonta toi Wetterin toiminta. Onnittelut toimivasta autosta ja osanotot turhasta laskusta.

                  Kivasti sulla oli varusteita siinä
                  Siellä vika missä viimeksi korjattu.
                  525iA -05
                  Ex 320D -01

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9158
                    • Oulu

                    #10
                    Tämä on taas tyyppiesimerkki siitä, että tieto merkkiorganisaation sisällä ei kulje, mekaanikko on nukkunut koulutuksessa tai nostanut aivot narikkaan saapuessaan työpaikalle. "No mutta kun se testeri näytti, että Injector cylinder 6." Ei tuo kontaktiongelma suuttimen johtosarjassa mikään ainutkertainen tapaus ole ja testaus onnistuu hetkessä.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎