Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tuleeko E39 Akkukaapelin irroituksesta minkäänlaisia ongelmia???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10065
    • KVLA

    Tuleeko E39 Akkukaapelin irroituksesta minkäänlaisia ongelmia???

    Otsikko sisältää jo koko kysymyksen.Eli mitä kaikkea aiheuttaa ja VOI aiheuttaa,jos akku esimerkiksi irroitetaan vaihdon vuoksi,"nollataan" vikoja" tai suoritetaan asennustöitä,jolloin sähköt pitää irroittaa.

    Voiko autosta esimerkiksi hävitä/muuttua autoon suoritetut koodaukset.Esim.tietokonekieli muuttuu englannista sakemanniksi,"automaattivalot" häviää tms.Vaikuttaako jotenkin soittimeen tai mitä muita mahdollisia seurauksia noinkin pienellä operaatiolla voi olla?

    Merkkiliikkessä asentaja varoitteli taannoin avaikoodauksen jälkeen,että voipi hävitä,jos esim. akkua vaihdetaan tavalliseen tapaan tietämättömänä asiasta.
    Last edited by Heguli 31; 28-03-2008, 08:19.
  • tuomkiti81
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 1162
    • Seinäjoki

    #2
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Otsikko sisältää jo koko kysymyksen.Eli mitä kaikkea aiheuttaa ja VOI aiheuttaa,jos akku esimerkiksi irroitetaan vaihdon vuoksi,"nollataan" vikoja" tai suoritetaan asennustöitä,jolloin sähköt pitää irroittaa.

    Voiko autosta esimerkiksi hävitä/muuttua autoon suoritetut koodaukset.Esim.tietokonekieli muuttuu englannista sakemanniksi,"automaattivalot" häviää tms.Vaikuttaako jotenkin soittimeen tai mitä muita mahdollisia seurauksia noinkin pienellä operaatiolla voi olla?

    Merkkiliikkessä asentaja varoitteli taannoin avaikoodauksen jälkeen,että voipi hävitä,jos esim. akkua vaihdetaan tavalliseen tapaan tietämättömänä asiasta.
    Mulla ollu akku muutamaan kertaan irti tosta e39:istä..viimeksi kuukausi sitte ku koko akku sano sopimuksen irti.Minkäänlaisia ongelmia ei oo ikinä ollu..ajovalomuisti pysyy niinku pitääki ja ajotietokoneen kieli pysyy englantina.Trippimittari menee nollille+ajotietokoneen kulutukset yms. Muistaakseni edes radiokanavat ei häivy Sähköikkunat+kattoluukkuki pelaa hienosti....

    E-Sarjan mersu on toista maata tässä hommassa...Esim sähköikkunat pitää "opettaa" jokakerta uusiksi että automatiikka pelaa ja kaikenmaailman abs ja bas-merkkivalot palaa hetkenaikaa ku akku on ollu irti.Tässä suhteessa e39 on kyllä hyvä keksintö
    Mercedes Benz Cls 350cdi W218
    Opel Insignia 2.0 Cdti
    Scania R560 8x4

    Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
    Ex. E60 530dA -05
    Ex. E39 530dA -01
    Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
    Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
    Ex. Opel Vectra 1.6i -99

    Comment

    • Kentsu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1397
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by tuomkiti81 View Post
      Mulla ollu akku muutamaan kertaan irti tosta e39:istä..viimeksi kuukausi sitte ku koko akku sano sopimuksen irti.Minkäänlaisia ongelmia ei oo ikinä ollu..ajovalomuisti pysyy niinku pitääki ja ajotietokoneen kieli pysyy englantina.Trippimittari menee nollille+ajotietokoneen kulutukset yms. Muistaakseni edes radiokanavat ei häivy Sähköikkunat+kattoluukkuki pelaa hienosti....
      Juuri näin oli mullakin kun pari tuntia oli kaapeli irti. Ei häivy radion kanavat muistista.
      Ex: 523iA '97, 520iA '89
      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

      Comment

      • 10+
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 2084
        • Nivala

        #4
        Ei tapahdu mitään vaikka kaapeli on pois. Nollautuu vaan noi tripit ja kulutukset jne
        E39 M5 -00

        Ex E60 530Da M-Sport -04
        Ex E39 M5 -00
        Ex E39 M5 -00 Individual
        Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
        Ex E36 3.0 M3 -93
        Ex E36 2.5 Cabrio -94
        Ex E36 3.2 M3 -97
        Ex E36 2.5 Coupe -93

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1838
          • Kotona/Poissa

          #5
          Mutta toisaalta jotain voi kadotakin.

          Omassa E39:ssa sadetunnistin muuttui pelkäksi yhden nopeuden tihkuasennoksi, kun akku oli irti laturin vaihdon aikana. Tunnistimen toiminnan sai kyllä palautettua huollossa uudelleen ohjelmoimalla.

          En tiedä mikä aiheuttaa sen että joskus akun kaapelin irroitus ei tee mitään haittaa ja toisinaan taas jotain tietoja resetoituu, riippuisko siitä ajasta minkä kaapeli on irti, en tiedä.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • pmv
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 2032
            • tornio

            #6
            Lyhyt akun irrotus ei ole mulla tosiaan aiheuttanut muuta kuin noita ajotietokoneen nollautumisia. Pitempi akuton aika on muistaakseni joskus kadottanut noita radion muistipaikkoja. Mutta että ei sen kummempaa.

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8264
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              jos haluaa varmistella niin ainahan voi laittaa toisen akun lisävirta pisteisiin konehuoneeseen kiinni vaihdon ajaksi..
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10065
                • KVLA

                #8
                Originally posted by peto2 View Post
                jos haluaa varmistella niin ainahan voi laittaa toisen akun lisävirta pisteisiin konehuoneeseen kiinni vaihdon ajaksi..
                Eipä ole kyse akun vaihdosta.Tuo akunvaihdon aiheuttama mahdollinen vahinko vaan tuli esille avainten koodauksen yhteydessä asentajan puheista.
                Jos vaan tarvii joskus oikeasti irroittaa sähköt,niin varmistelen vaan tuleeko minkälaisia ongelmia.Olen vaan jostain lukenut tapauksia mm. tietokoneen kielen palautumisesta sakemanniksi,ja juuri täälläkin mainitusta sadetunnistimen häviämisestä yms. "mitätöntä".

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎