Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tonttiin..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sportti
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 77
    • Tuusula

    e39 tonttiin..

    Autossa tällä hetkellä vielä vakio alusta, 19" vanteet ja M-sport korisarja. Tarkoituksena olisi madaltaa auto sillai sopivasti eli hidastetöyssyistä pitäisi saada tehtyä ongelma. Muuta en autoon ajatellut tehdä sillä miellyttää minun silmää tuolla korisarjalla.

    Kysymys kuuluukin: Kuinka paljon madaltavat jouset autoon uskaltaa laittaa niin, että ei tuli ongelmia pyörien kanssa? Pyörät on edessä 235 ja takana 255 leveät. Tarkoituksena vaihtaa siis vain jouset, koska en tunne tarvitsevani koko alustasarjaa. En aja autolla kauhean paljoa viikossa ja suurin osa matkasta menee motarilla eli pärjään vakio iskareillakin..

    Ja jos joku unohti jo kaiken tuon läpinän aikana niin: Kuinka paljon madaltavat jouset autoon uskaltaa laittaa niin, että ei tuli ongelmia pyörien kanssa? :think

    Kiitos!
  • runkQ
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2007
    • 314
    • Pieksämäki

    #2
    Vanteen et ja leveys?

    Jos nyt kauheesti alkaa madaltaa niin lyhyemmät iskarit olis kans hyvät
    Last edited by runkQ; 31-03-2008, 16:45.
    Ex: E36 325, E30 325

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10043
      • KVLA

      #3
      Originally posted by Sportti View Post
      Autossa tällä hetkellä vielä vakio alusta, 19" vanteet ja M-sport korisarja. Tarkoituksena olisi madaltaa auto sillai sopivasti eli hidastetöyssyistä pitäisi saada tehtyä ongelma. Muuta en autoon ajatellut tehdä sillä miellyttää minun silmää tuolla korisarjalla.

      Kysymys kuuluukin: Kuinka paljon madaltavat jouset autoon uskaltaa laittaa niin, että ei tuli ongelmia pyörien kanssa? Pyörät on edessä 235 ja takana 255 leveät. Tarkoituksena vaihtaa siis vain jouset, koska en tunne tarvitsevani koko alustasarjaa. En aja autolla kauhean paljoa viikossa ja suurin osa matkasta menee motarilla eli pärjään vakio iskareillakin..

      Ja jos joku unohti jo kaiken tuon läpinän aikana niin: Kuinka paljon madaltavat jouset autoon uskaltaa laittaa niin, että ei tuli ongelmia pyörien kanssa? :think

      Kiitos!
      Puhutaan yleensä tuollaisesta 40mm:n varasta madaltaa vakioiskareilla.Enemminkin varmasti voisi madaltaa,mutta vaatisi kyllä vaimentimien vaihdon.
      Asia johon kiinnitin huomiota nuo mainitsemasi renkaat.Mikähän noissa on renkaiden profiili?Meinaan vaan,että sattuisi suht sama vierintäkehä kiekoille mahdollisten ongelmien välttämiseksi.Ja noilla leveyksillä ei mielestäni ihan stemmaa.

      Comment

      • Sportti
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 77
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by runkQ View Post
        Ja jos nyt kauheesti alkaa madaltaa niin lyhyemmät iskarit olis kans hyvät
        Juuri tuota tässä haetaan, että kuinka paljon pystyy madaltaa vakioiskareiden kanssa ennenku pitää alkaa tilailee muita osia. Meneeköhän 50mm vielä? Löytyi HR 50mm madaltavat jouset 160€, mutta vähän ihmetyttää se hinta.

        Ja renkaat on 235/35/19 ja 255/35/19 ja vanteet ovat 8,5" ja 9,5" leveät. ET ei ole tiedossa, mutta näkeekös sen sieltä vanteen sisäpuolelta?
        Last edited by Sportti; 31-03-2008, 17:04.

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          Originally posted by Sportti View Post
          Juuri tuota tässä haetaan, että kuinka paljon pystyy madaltaa vakioiskareiden kanssa ennenku pitää alkaa tilailee muita osia. Meneeköhän 50mm vielä? Löytyi HR 50mm madaltavat jouset 160€, mutta vähän ihmetyttää se hinta.

          Ja renkaat on 235/35/19 ja 255/35/19 ja vanteet ovat 8,5" ja 9,5" leveät. ET ei ole tiedossa, mutta näkeekös sen sieltä vanteen sisäpuolelta?
          mahtaakohan olla pelkät etujouset tuohon hintaan? yli 40mm madalluksille pitää kyllä viimeistään olla jo lyhemmät iskarit... koko settiä vaan tilaukseen. ei nuo säädettävät sarjatkaan niin järkyttävän kalliita enää ole.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Sportti
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 77
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by bemu2000 View Post
            mahtaakohan olla pelkät etujouset tuohon hintaan? yli 40mm madalluksille pitää kyllä viimeistään olla jo lyhemmät iskarit... koko settiä vaan tilaukseen. ei nuo säädettävät sarjatkaan niin järkyttävän kalliita enää ole.
            On ne tässä rahatilanteessa.. Tietty jos säästäisi jonkin aikaa ja sitten.. Tuli netistä bongattua FK:n alustasarja, joka madaltaa 40/20mm, taitaapi olla tyytyminen siihen. Soitin kaverille joka on viereisellä pajalla töissä ja rakentavat siellä bilsteinin satseja. Alennuksien kanssa sais sieltä korkeussäädettävän sarjan 2500€, tais just jäädä ostamatta =D
            Last edited by Sportti; 31-03-2008, 18:02.

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #7
              Originally posted by Sportti View Post
              On ne tässä rahatilanteessa.. Tietty jos säästäisi jonkin aikaa ja sitten.. Tuli netistä bongattua FK:n alustasarja, joka madaltaa 40/20mm, taitaapi olla tyytyminen siihen. Soitin kaverille joka on viereisellä pajalla töissä ja rakentavat siellä bilsteinin satseja. Alennuksien kanssa sais sieltä korkeussäädettävän sarjan 2500€, tais just jäädä ostamatta =D
              ei taida olla järkeä lyhentää... toi 40/20 menee vielä jotenkin vakio iskareillakin.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Martti
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 787
                • Suomi

                #8
                eihän se bilstein ainut mahdollisuus säädettäväksi alustaksi ole, vaikka varmasti laatua onkin? esim. KW:n variante1:stä saa suurinpiirtein 1000e hintaan ja siinä kyllä pitäisi laadun olla kohdallaan. samoten FK:n königsport (vaimikäseoli) tonnin kieppeillä, taisi olla KONI:n iskareilla. sithän on FK:n "normi" säädettävää, joka varmaankin johonkin 800e saksanpäästä lähtee, supersporttia ym. eli vaihtoehtoja on "budjettiratkaisuunkin".


                Originally posted by Sportti View Post
                On ne tässä rahatilanteessa.. Tietty jos säästäisi jonkin aikaa ja sitten.. Tuli netistä bongattua FK:n alustasarja, joka madaltaa 40/20mm, taitaapi olla tyytyminen siihen. Soitin kaverille joka on viereisellä pajalla töissä ja rakentavat siellä bilsteinin satseja. Alennuksien kanssa sais sieltä korkeussäädettävän sarjan 2500€, tais just jäädä ostamatta =D

                Comment

                • jyrbba69
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2394
                  • Kouvola

                  #9
                  Kumpis on järkevämpi E39:siin toi H&R 30/15 vai 40/15? Tuleeko liian matala tolla 40mm? Tai taas onko 30 liian korkea? Vaikeeta!

                  Tuolla kitupiikki.netissä toi 30/15 = "urheilualusta" ja toi 40/15, onko tolla käytännössä mitään väliä. Jouset tulossa siis 530i m-sporttiin. Tuollahan on malleina vaan 528 asti, mutta kaipa ne samalla tavalla käy tähänkin?
                  2015 AMG GTS
                  -----------------------------

                  www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                  [email protected]

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17844
                    • PKS

                    #10
                    Tuo H&R etupään 40 sarja ei ainakaan mikään kummallinen ollut madallukseltaan, keula tippui 'vain' sen 40mm, vaikka yleensä olen kokenut että tiputusta tulisi hieman ohjearvoa enemmän. Ajettavuus on varsin asiallinen Monroe kaasuiskareiden kanssa, mutta koska madalluksessa haen jotain 80 luokkaa on tyytyminen pian säädettävään alustaan (KW ilmeisesti, sillä muut merkit eivät tarjoa ilmajousitukseen sopivia).

                    Eli jos hyvää ajettavuutta ja kevyttä madallusta haet, on H&R todella hyvä valinta ja kuuleman mukaan vielä parempi M-Sport suspension II iskareiden kanssa.
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    ½
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • jyrbba69
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2008
                      • 2394
                      • Kouvola

                      #11
                      Originally posted by Dualfun View Post
                      Tuo H&R etupään 40 sarja ei ainakaan mikään kummallinen ollut madallukseltaan, keula tippui 'vain' sen 40mm, vaikka yleensä olen kokenut että tiputusta tulisi hieman ohjearvoa enemmän. Ajettavuus on varsin asiallinen Monroe kaasuiskareiden kanssa, mutta koska madalluksessa haen jotain 80 luokkaa on tyytyminen pian säädettävään alustaan (KW ilmeisesti, sillä muut merkit eivät tarjoa ilmajousitukseen sopivia).

                      Eli jos hyvää ajettavuutta ja kevyttä madallusta haet, on H&R todella hyvä valinta ja kuuleman mukaan vielä parempi M-Sport suspension II iskareiden kanssa.
                      Jääkö se sit kovin etukenoon? Vai onko toi 15 joku ohjearvo vaan ja oikeasti tipahtaa enemmän?

                      -Jyri
                      2015 AMG GTS
                      -----------------------------

                      www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                      [email protected]

                      Comment

                      • Martti
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 787
                        • Suomi

                        #12
                        etäisyydet pyöränkaaresta napaan tulee aikalailla samoiksi edessä ja takana tolla 40/15 setillä. auton asento on ainakin mun silmään e39:iin sopiva, joskin turhan korkea molemmista päistä.

                        Comment

                        • jyrbba69
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2394
                          • Kouvola

                          #13
                          Selvä, eli vois tommosen 40/15 setin tilata. Pari kysymystä vielä, eli tuollahan ei oo mun mallia (530i), vaan noi loppuu tohon 528. Mutta kaipa toi käy mullekkin?

                          Ja sit löytyykö mistään DIY ohjetta tohon iskareiden asentamiseen, kyllähän ne varmasti saa paikalleen ilmankin, mutta olis paljo nopeempaa ku ois kunnon ohjeet.

                          -Jyri
                          2015 AMG GTS
                          -----------------------------

                          www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                          [email protected]

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17844
                            • PKS

                            #14
                            Originally posted by jyrbba69 View Post
                            Jääkö se sit kovin etukenoon? Vai onko toi 15 joku ohjearvo vaan ja oikeasti tipahtaa enemmän?

                            -Jyri
                            Eli joo, mulla on takana ilmajousitus, minkä laskin tietokoneella samassa suhteessa etupään kanssa. Loppuarvona oli 'BMW urheilualusta' mukainen korkeus Touringiin, takana 345mm napa-kaari. Ja kieltämättä vähän etuhorokki se on silti vaikka edessäkin korkeus vastaa piirulleen urheilualustan viitteellistä korkeutta.

                            Originally posted by jyrbba69 View Post
                            Selvä, eli vois tommosen 40/15 setin tilata. Pari kysymystä vielä, eli tuollahan ei oo mun mallia (530i), vaan noi loppuu tohon 528. Mutta kaipa toi käy mullekkin?

                            Ja sit löytyykö mistään DIY ohjetta tohon iskareiden asentamiseen, kyllähän ne varmasti saa paikalleen ilmankin, mutta olis paljo nopeempaa ku ois kunnon ohjeet.

                            -Jyri
                            Laita tulemaan, ei missään nimessä ainakaan ole liian matala. 530i, ei eroa 528, koska sama tekniikka (sama keulapaino). Yleensä ilmoittavat nuo 520-530 (d:t mukana) ja 535-540, touringit toki erikseen.

                            Tuossa hyvä ohje coilovereiden asennukseen, joten irroitus pätee hyvin myös tavallisiin tolppiin:
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                            ½
                            G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • Sportti
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2005
                              • 77
                              • Tuusula

                              #15
                              Kuulin kaverilt faktaa noist coil-overeist, että jos haluu niiden toimivan 2v pidempää ni pitäis kuulemma aina talven jälkeen purkaa ihan palasiks ja huoltaa. Kaipa se jotain tietää kun on bilsteinejä 5v rakennellu. Taidan tilata sen 40/20 satsin ku siinä tulee iskaritkin mukana, taakse taidan vaihtaa 35 madaltavat jouset jotka löytyy tallista.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎