E39 M5 ei käynnisty ja vikakoodien suomennosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Garfield
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 53
    • Hesa/Vanda

    E39 M5 ei käynnisty ja vikakoodien suomennosta

    Kävin tossa kaverin M5 -99 lukee vikakoodit Carsoft 6.5. Auto oli jätetty edellis iltana parkiin ja ei ollut huomannut mitään poikeavaa tuli aamulla autolle starttas hyvin mutku ei vaan lähtenyt tulille.

    Tällästä tekstiä tuli ruudulle

    067 Camshaft Position Actuator Control Open Circuit (Bank 1)
    072 Camshaft Position Actuator Control Open Circuit (Bank 1)
    184 Function Input-VANOS Bank 1

    voiskos olla vanos menny?
    voi hyvä tavaton
  • D3na
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 121
    • espoo

    #2
    kai se kolisis jos ois vanossissa jotain mekaanista...
    ja luulis käyvän vaik siellä joku tunnistin herjais jotain...
    e61 530d LCI -10
    e36 325i coupe -93

    Comment

    • full
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1211
      • Tampere

      #3
      kampiakselin asentotunnistintahan tuo herjaa jos moinen on ennyt niin en yhtään ihmettele jos ei lähde tulille. moni vanhempikaan kippo lähtis jos joku pyörintäanturi olis pimeenä.. esim vanhassa e28:ssa jossa motronic asennat vauhtipyörän tunnistimen väärin niin eipä lähe ei.
      BMW M535iA -86
      Volvo V90 -18

      Comment

      • Matula
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1706

        #4
        Originally posted by Garfield View Post
        Kävin tossa kaverin M5 -99 lukee vikakoodit Carsoft 6.5. Auto oli jätetty edellis iltana parkiin ja ei ollut huomannut mitään poikeavaa tuli aamulla autolle starttas hyvin mutku ei vaan lähtenyt tulille.

        Tällästä tekstiä tuli ruudulle

        067 Camshaft Position Actuator Control Open Circuit (Bank 1)
        072 Camshaft Position Actuator Control Open Circuit (Bank 1)
        184 Function Input-VANOS Bank 1

        voiskos olla vanos menny?
        Originally posted by full View Post
        kampiakselin asentotunnistintahan tuo herjaa jos moinen on ennyt niin en yhtään ihmettele jos ei lähde tulille. moni vanhempikaan kippo lähtis jos joku pyörintäanturi olis pimeenä.. esim vanhassa e28:ssa jossa motronic asennat vauhtipyörän tunnistimen väärin niin eipä lähe ei.

        Eikös nuo vikakoodit ole nokka-akselin asentotunnistimista? Niistä taitaa riittää lukemista foorumilta.

        Comment

        • full
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1211
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Matula View Post
          Eikös nuo vikakoodit ole nokka-akselin asentotunnistimista? Niistä taitaa riittää lukemista foorumilta.
          My bad..
          Näinhän se oli.. ei meinaa enää pysyä aivot perässä kun silmät jo ummistuu
          BMW M535iA -86
          Volvo V90 -18

          Comment

          • D3na
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 121
            • espoo

            #6
            "camshaft" on kyllä nokka-akseli...
            ja on eri asia toi vauhtipyörä/kampiakselin tunnistin koska sehän määrää sytytyshetken... voihan se olla ettei uudemmat koneet käy jos joku nokan tunnistin on pimee, mutta luulis et sillon kävis vaan huonommin...
            toivon mukaan joku tietää paremmin kun mä

            edit: ja näköjään myöhässä rupesin pätemään...
            e61 530d LCI -10
            e36 325i coupe -93

            Comment

            • Garfield
              Bimmer Rookie
              • Aug 2006
              • 53
              • Hesa/Vanda

              #7
              Originally posted by full View Post
              kampiakselin asentotunnistintahan tuo herjaa jos moinen on ennyt niin en yhtään ihmettele jos ei lähde tulille. moni vanhempikaan kippo lähtis jos joku pyörintäanturi olis pimeenä.. esim vanhassa e28:ssa jossa motronic asennat vauhtipyörän tunnistimen väärin niin eipä lähe ei.
              meinaakos toi bank 1 ykkös nokkaa. Mitä toi VANOS input meinaa.
              eikös toi actuator meinaa jotain työsylinteriä / kalvomoottoria??????
              voi hyvä tavaton

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #8
                Kuskin puolen imunokan antura, tuosta puolesta en nyt aivan sata varma ole. Vajaan huntin maksaa merkkitiskillä ja ihan kohtuullisen v-mäisessä paikassa vaihtaa.. Helppo päästä kyllä käsiksi, mutta kun sitä tilaa ei siellä motin takana ole juuri lainkaan.
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #9
                  Vanos herjaa, koska noka tunnistin on mykkä. Bank 1 ja 2 kertoo kumpi puoli kyseessä..

                  Ed: Koodit kannattaa lukea vielä jollain hieman pätevämmällä ohjemalla kuin tuo CS esim. merkkiliikkeessä niin saa varmaa tietoa mitä lähtee vaihtelemaan jos itse tekee.
                  Last edited by Stone; 31-03-2008, 21:40.
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • Garfield
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2006
                    • 53
                    • Hesa/Vanda

                    #10
                    Originally posted by Stone View Post
                    Vanos herjaa, koska noka tunnistin on mykkä. Bank 1 ja 2 kertoo kumpi puoli kyseessä..

                    Ed: Koodit kannattaa lukea vielä jollain hieman pätevämmällä ohjemalla kuin tuo CS esim. merkkiliikkeessä niin saa varmaa tietoa mitä lähtee vaihtelemaan jos itse tekee.
                    elikkä voi päätellä cs ei ole luotettava softa?????????
                    onkos muista softista kokemusta?
                    voi hyvä tavaton

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Luettaisko vähän tarkemmin, vai onko kaikki ollut tommi mäkinen inglish skoolissa? Tuntuu tulevan kaikki vaihtoehdot minkä yhteydessä on shaft mainittu

                      Camshaft = Nokka-akseli
                      Position actuator control = Asennonsäätimen ohjain
                      Open circuit = Piiri avoin

                      Missä kohtaa puhutaan anturista?
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Stone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 4074
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by Garfield View Post
                        elikkä voi päätellä cs ei ole luotettava softa?????????
                        Kyllä esim. BMW:n omat softat on huomattavasti parempia. CS:n koodit on välillä hieman tulkinnanvaraisia..

                        Omasta kiesistä meni tuo asentotunnistin ja CS antoi välillä mitä sattuu koodeja. BMW:n omalla softalla sitten toimi jo huomattavasti paremmin. Tuon anturavian heitin ehkä turhan lonkalta, mutta käy luetuttamassa ne koodit nyt vielä jossain muuallakin..
                        Last edited by Stone; 31-03-2008, 22:42.
                        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                        VW Pornstarter (työjuhta)
                        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                        Finnmaster T8







                        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                        Comment

                        • Garfield
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2006
                          • 53
                          • Hesa/Vanda

                          #13
                          Originally posted by Stone View Post
                          Kyllä esim. BMW:n omat softat on huomattavasti parempia. CS:n koodit on välillä hieman tulkinnanvaraisia..
                          Onkos muihin niin sanotuihin ei bmw omat softat luottamista? Merkkiliikkeiden hinnat vain senkuin nousee päivä päivältä. Rupee ilmeisesti olemaan kaikki jutut 100 euron paremmalla puolella (jopa päivää sanominen).
                          voi hyvä tavaton

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Kätevä kaveri tekee semmoisen ilmaisen testin että nappaa vanoksen liittimen irti ja mittaa onko jostain solenoidista käämi poikki, menee sitten vasta muualle testeriin jos ei ole vikaa.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Stone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 4074
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by Garfield View Post
                              Onkos muihin niin sanotuihin ei bmw omat softat luottamista?
                              Tähän en valitettavasti osaa suoraan vastata, mutta onhan niitä muitakin ohjelmia olemassa. Itsellänikin joku demoversio, jolla ei vikakoodeja saa ulos, koska pitäisi olla "täysi" versio, jotta mouinen homma onnistuisi. Mistä noita ohjelmia sittea saa toimivina versioina niin...:think Bosch:lla on myös ihan toimivat diagnostiikka ohjelmat/laitteet.
                              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                              VW Pornstarter (työjuhta)
                              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                              Finnmaster T8







                              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                              Comment

                              Working...
                              X