bmw ei arvatenkaan valmista varaosia.Auto koostuu eri alihankkijoiden osista.Osia valmistaa tunnetut ja vähemmän tunnetut "merkit".usein esim: motonetissä ilmoitetaan pa pumpun hinta:bosh x€ ja halpapumppu x€.Halpapumppu voi olla täysin samanlainen kuin bosh pumppu mutta ilman "merkkiä".jokainenhan saa laittaa rahansa mihin haluaa ja jos nukuttaa paremmin kun siellä autossa on bmw logolla vaustettu osa vs joku muu,niin silloinhan pitää ostaa se "alkuperäinen"bmw logolla varustettu, joka tosin voi olla täysin sama kuin "kiinalainen" osa...
E39 varaosat motonet / marmoritiski?
Collapse
X
-
Kaikkihan tietysti voi olla noin tai sitten ei. Otetaan nyt esimerkkinä ATP:n reaktiotangot ja alatukivarret. Nekin olisi voinut olla täysin samat kuin alkuperäiset, mutta eipä vaan olleet ja kypsyivät alle vuodessa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=107678 Motonetistä postissa tulleet jarrulevyt, palat ja satulan kumipuslat eivät olleet laadultaan sellaisia, että olisin niitä autooni laittanut.Originally posted by isowner View PostHalpapumppu voi olla täysin samanlainen kuin bosh pumppu mutta ilman "merkkiä".
Minua myös askarruttaa se, mikä noiden "BMW-merkit viilattu pois" osien tarina oikeasti on. Onko ne yhtä hyviä kuin BMW:lle menneet osat vai onko ne osia jotka eivät täyttäneet laatuvaatimuksia? Osa noista osista on myös sellaisia, jotka ovat vanhentuneita, siis ETK:ssa lukee niille varastointiaika (kyse on lähinnä kumiosista). Sen jälkeen ne sitten kai menee myyntiin "viilaajille"?
Tuosta huolimatta olen ostanut KL-varaosista "viilattuja" tuotteita, niissä ei ole ollut ongelmia. Tokihan se hiukan harmittaa, että nuo maksaa saman kuin mitä alkuperäiset osat Saksassa.
Comment
-
tämä esimerkki tosin mb puolelta.alkuperäiset jarruletkut ja nivelet merkkiä "mb", tosiasiassa Lemfjörder,tunnuksena pöllö ja kolmio.samaa osaa saa tarvikkeena ja hintaero mieletön.esim: jarruletku taakse w202,210 ym. alkuperäinen n.40€ tarvike n.7€.osa tehty samassa tehtaassa ja niistä löytyy samat merkinnät.kannattaa tutkia ja säästää!!!M42B18
Comment
-
Näinhän se juuri Motonetin kohdalla on: Ensin ykköstoimittajalta halvin, siitten kakkoselta, jos ykkönen pettää. Kolmostoimittajaan turvaudutaan, jos em. eivät pysty toimittamaan. Katsokaapa vaikka Motonetin myynnissä olevia hylsyjä: koosta riippuen voi löytyä IKH:n, Vatan tai Kingin hylsyjä...Originally posted by MarttiKK View PostEipä ole paljon viimeaikoina orkkisosia kauheasti näkynyt Motonetin tuotteissa. Koko ostojärjestelmä perustuu siihen, että ostetaan automaattisesti sieltä mistä halvimmilla saa.
Edit: ainiin, E61 pyyhkijänsulat taisi olla alkuperäisosat eli
Hyvännäköiseltä näyttää hylly...
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Aika monet Motonetista ostamani osat eivät ole sopineet.
Esimerkkejä:
- E39 termostaatti (erilainen koko letkuliitäntä)
- E46 koiranluu (vääränmittainen)
Motonetin katalogin mukaan olisivat sopineet...Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Autossasi sportti alusta? Nuot taitavat olla vain vakioalustaisiin.. Jonkin verran on tukkufirmojenkin laatikoissa- E46 koiranluu (vääränmittainen)
vääriä tavaroita sisällä.. Sitten siinä ollaan H-Moilasena, että miksei sovi
Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..
Comment
-
9/98-uudemmassa e39:ssä on erilainen letkuliitäntä kuin vanhemmissa. Tuliko mainittua minkä vuosimallin termari?Originally posted by Laku View PostAika monet Motonetista ostamani osat eivät ole sopineet.
Esimerkkejä:
- E39 termostaatti (erilainen koko letkuliitäntä)
- E46 koiranluu (vääränmittainen)
Motonetin katalogin mukaan olisivat sopineet...
Entä, onko ostettu vakiot e46 koiranluut sporttialustaan?
Eli vika tosiaan Motonetin vai asiakkaan?
Comment
-
Ostettiinko oikean tyyppinen sisäilmafiltteri?Originally posted by kartsan View PostKyllä ne vaan voi. Ostin motonetista sisäilmafiltterin jota ei saatu millään paikalleen. Kaveri osti sieltä jarrulevyt jotka eivät pysy suorassa jne. Motonetista ostettaessa kannattaa varmistaa että saa alkuperäisosan. Muuten voi lykätä kätensä paskaan.
Entä, onko vika todellakin ollut jarrulevyissä vai onko kyseessä typpiesimerkki 99:sta tapauksesta sadasta kun vaihdellaan jarrulevyjä etupään välysten vuoksi ja kun ongelma katoaa siksi aikaa kun levyt uudelleen kiilloittuvat/lasittuvat, syytetään uudelleen ilmaantuneista tutinoista "kieroutuvia Motonetin levyjä"....?
Comment
-
Originally posted by uti View PostOstaako BMW sen kalliimman pumpun? Tuskinpa ostaa, eiköhän nekin kilpailuta alihankkijoita ja sieltä ostetaan mistä halvemmalla saadaan. BMW:n logo ei sitä takaa, että osa olisi parempi kuin joku tarvike.
Väitätkö, että BMW ostaa osansa sieltä mistä halvimmalla saavat kuten Motonet tekee? BMW ei osta osiaan Kiinasta tai muista vastaavista maista. BMW:llä on erittäin tiukat kriteerit alihankkijoilleen ja tavaroiden laadulle.
Näkeehän sen Motonetin valikoimista. Alkuperäisttä vastaava E30 puhallinmoottori 200 euroa ja Kiinasonta 34 euroa.
Comment
-
Miten niin BMW ei osta alihankitatuotteita Kiinasta?Originally posted by MarttiKK View PostVäitätkö, että BMW ostaa osansa sieltä mistä halvimmalla saavat kuten Motonet tekee? BMW ei osta osiaan Kiinasta tai muista vastaavista maista. BMW:llä on erittäin tiukat kriteerit alihankkijoilleen ja tavaroiden laadulle.
Näkeehän sen Motonetin valikoimista. Alkuperäisttä vastaava E30 puhallinmoottori 200 euroa ja Kiinasonta 34 euroa.
Yhdenkään autotehtaan johtaja/johtokunta ei taatusti esitä osakkeenomistajille tätä niin että "mehän emme Kiinassa teetä mitään vaikka laadullisesti saataisiinkin huipputavaraa halvimpaan hintaan"?
Oikeasti myös BMW:lle toimittaa osia lähes kaikki teollisuusmaat Kiina MUKAANLUKIEN.
Se että valmistusmaa nykyisin kertoisi automaattisesti tuotteen laadusta jotain, ei todellakaan ole enään tätä päivää.
Comment
-
no tässä yksi sopivuusesimerkki;
E46 on 4 eri tyyppiä etualatukivartta.
coupessa ja touringissa on erilainen kuin sedanissa, nelivetoisissa on erilainen ja m sarjassa tietysti omansa.
motonetin luettelo tuntee yhden tyypin, eli tuon sedanmallin osan, ei toki kehukaan sen sopivan m sarjaan tai nelivetoon.
Coupeen ja touringiin se varmasti mittojen mukaan sopii myös paikoilleen mutta on siis erilainen muodoltaan kuin niiden alkuperäinen joka on selkeästi vääntöjäykemmän oloinen rakenteeltaan kuin sedanmallin vastaava, sitä en tiedä miksi bmw on tehnyt tämmöisen eron näihin alunperin...
halvimmat tarvikeosat ovatten siis usein yleismallisia kustannussäästön vuoksi, eli ajaa asiansa mutta ehkä joitakin ominaisuuksia menetetään.
Tarvikeosina on toki erikseen saatavilla myös alkuperäisosia tai muita erikoisosia mm ferodo/bilsein etc.
Motonetillakin taitaa olla pääsääntöisesti kaksi eri tuotelinjaa, se perus halpa ja sitten hieman laadukkaampi vaihtoehto.
Silti motonet ei useinkaan ole edes se halvin vaihtoehto ostaa varaosia, kannataa kysyä tarjous muiltakin toimijoilta. Monet saavat halutessaan hankituksi aivan alkuperäistä vastaavan osan.
Itselläni ei ainakaan ole ennakkoluuloja VAKIOTEKNIIKASSA halvimpiakaan osia kohtaan, paitsi ehkä alustan osissa varauksin. mm. vakiokuntoisia moottoreita olen montaa kasannut halvimmilla tiivisteillä mitä löytyy ja kaikki ne ovat pitäneet.Last edited by WSE1; 05-04-2008, 00:08.
Comment
-
Onpas täällä kärkästä porukkaa! Tällä kertaa vika ei kuitenkaan ole asiakkaassa. Ja make no mistake: Olen lukutaitoinen ja osaan lukea Motonetin varaosaluetteloa.
Kyse on sigun E46:sta. Merkkiliikkeen kautta kyllä löytyi heti oikeanmittainen kallistuksenvakaaja. Kyllä, siinä on madallettu alusta, mutta vakiokoiranluu paikalla ja alkuperäisen tilalle ostin Motonetista sen luettelon mukaan sopivan kallistuksenvakaajan. Vaan eipä sopinut, oli siis aivan vääränmittainen! Syykin selvisi: katsokaa WSE-1:n postaus! Osa oli muistaakseni tämä:Originally posted by goldenm View PostAutossasi sportti alusta? Nuot taitavat olla vain vakioalustaisiin.. Jonkin verran on tukkufirmojenkin laatikoissa
vääriä tavaroita sisällä.. Sitten siinä ollaan H-Moilasena, että miksei sovi
300s E46 Etuvakaajan yhdystanko. . . . . . . . . . . . . . 18-1443 14.90 ???
Hemi: Aina, kun ostan jotakin autooni, kerron merkin, mallin, tehtaan mallimerkinnän (esim. E46 tai W126) sekä vuosimallin ja moottorityypin hevosvoimineen/kilowatteineen. Luettelon mukaan termarin piti sopia 6/01 E39 530:een bensamoottoriin. Olisiko ollut silloin vuonna 2006 tämä:Originally posted by Hemi View Post9/98-uudemmassa e39:ssä on erilainen letkuliitäntä kuin vanhemmissa. Tuliko mainittua minkä vuosimallin termari?
Entä, onko ostettu vakiot e46 koiranluut sporttialustaan?
Eli vika tosiaan Motonetin vai asiakkaan?
530-E39 88° 01-- (koteloitu/ei d). . . . . . . . . . . . . 30-6381 59.90 ???
Koiranluuhun vastasin ylempänä. Viimeiseen kysymykseen selkeä vastaus: Kyllä, vika oli täysin Motonetin. Ja tarkemmin: Vika oli ja on Motonetin erittäin puutteellisen ja ammattitaidottomasti tehdyn varaosaluettelon.
Lisäys Motonetin virheostoksiin:
- E46 iskarin suojakumit (aivan eri materiaalia, alkuperäinen kumia, Motonetin versio muovia
)
Suojakumi oli tämä ja runsas vuosi sitten muistaakseni vielä 25€:
ISKARIN SUOJAKUMI BMW 300-SARJA E46 98--05
Vaihdettava jos vanha on viallinen! Iskunvaimentajan takuuehto! Hinta
/ 1 kpl
300s E46 Eteen PARI. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17-3931 23.50 ???
Last edited by Laku; 05-04-2008, 00:52. Reason: Kirjoitus- ja tekstiasun selkeyttämistä ja paranteluaNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Ymmärsit asiayhteyden väärin. Tarkoitin, että BMW:llä on korkeat vaatimukset varaosien laadulle eli he eivät osta kategorisesti sieltä mistä halvimmalla saavat. Poikkeuksena tietyt osat (varasto on vaan useasti nolla). Jos BMW hankkii osia Kiinasta on laatutaso ja sen valvonta eri tasolla kuin Motonerin hankinnoissa. Tämä on päivän selvä asia.Originally posted by Hemi View PostMiten niin BMW ei osta alihankitatuotteita Kiinasta?
Yhdenkään autotehtaan johtaja/johtokunta ei taatusti esitä osakkeenomistajille tätä niin että "mehän emme Kiinassa teetä mitään vaikka laadullisesti saataisiinkin huipputavaraa halvimpaan hintaan"?
Oikeasti myös BMW:lle toimittaa osia lähes kaikki teollisuusmaat Kiina MUKAANLUKIEN.
Se että valmistusmaa nykyisin kertoisi automaattisesti tuotteen laadusta jotain, ei todellakaan ole enään tätä päivää.
Kuten jo todettu, Motonetin ostojärjestelmä perustuu siihen, että ostetaan sieltä mistä halvimmalla saa, laatukriteerit eivät kuulu ostojärjestelmän piiriin.
Siirryin jo aikaa sitten Fixus-Espoon asiakkaaksi, koska niiden valikoimat pitää sisällään kaksi linjaa, pikkaisen kalliimman "alkuperäistä varaosaa vastaavan" eli Lemförder, Hengst jne, joiden hinta alennusten jälkeen on lähes Motonetin "halpa"kiinaosien tasolla. Sitten sieltä löytyy se halvempi linja ja ainakin senkin osalta tiedät miltä valmistajalta osa on tullut. Ei ole maksettu mainos, mutta varaosaliikkeenä se on oivallinen, koska suurin osa asiakkaista on korjaamoja. Tästä syystä varaosia on mittava määrä.
Motonetissä saat (ent.E39) muovipussissa olevan tukivarren kouraan, jossa lukee "Manufactured for XXXX GbmH". Kysyttäessä valmistusmaata tai tekijää -->joku kiinaosa se on...
Comment
-
Anteeksi MarttiKK, että muokkasin tekstiäsi lihavoimalla. Niissä kohdissa on vain faktat niin hyvin esillä. Tuo vääränmittainen koiranluu oli juurikin muovipussissa oleva merkitön kama. Sitä en muista lukiko manufactured....Originally posted by MarttiKK View PostYmmärsit asiayhteyden väärin. Tarkoitin, että BMW:llä on korkeat vaatimukset varaosien laadulle eli he eivät osta kategorisesti sieltä mistä halvimmalla saavat. Poikkeuksena tietyt osat (varasto on vaan useasti nolla). Jos BMW hankkii osia Kiinasta on laatutaso ja sen valvonta eri tasolla kuin Motonerin hankinnoissa. Tämä on päivän selvä asia.
Kuten jo todettu, Motonetin ostojärjestelmä perustuu siihen, että ostetaan sieltä mistä halvimmalla saa, laatukriteerit eivät kuulu ostojärjestelmän piiriin.
Siirryin jo aikaa sitten Fixus-Espoon asiakkaaksi, koska niiden valikoimat pitää sisällään kaksi linjaa, pikkaisen kalliimman "alkuperäistä varaosaa vastaavan" eli Lemförder, Hengst jne, joiden hinta alennusten jälkeen on lähes Motonetin "halpa"kiinaosien tasolla. Sitten sieltä löytyy se halvempi linja ja ainakin senkin osalta tiedät miltä valmistajalta osa on tullut. Ei ole maksettu mainos, mutta varaosaliikkeenä se on oivallinen, koska suurin osa asiakkaista on korjaamoja. Tästä syystä varaosia on mittava määrä.
Motonetissä saat (ent.E39) muovipussissa olevan tukivarren kouraan, jossa lukee "Manufactured for XXXX GbmH". Kysyttäessä valmistusmaata tai tekijää -->joku kiinaosa se on...Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
Comment