Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d ja väärennetty huoltokirja...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ex-VAG
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 408
    • Tampere

    530d ja väärennetty huoltokirja...

    Ei se bemarilla ajelu tuntunut kun viikon hyvältä. Huomasin tänään, että autoni huoltokirja on pari vuotta liian uusi! Auto on 99/00 ja huoltokirja painettu 2001. Tarkempi tarkastelu näyttää että melkein kaikki merkinnät on tehty samalla käsiallalla ja kynällä.

    No auto on ostettu viikko sitten suomesta, kysessä on kylläkin tuontiauto, mutta olen ostanut auton täydellisellä huoltohistorialla, eikä myyjä ole mikään pikkukauppias.

    Auto on menossa huomenaamulla merkkiliikkeeseen vikadiagnostiikkaan. Pystyykö merkkihuollon pojat näkemään todellisen kilometrimäärän, auton tietureista?

    Joka tapauksessa mielenkiintoista tulee olemaan myyjäliikkeen kanssa. :guns:
    Jos tulee oikein kova kina auton historiasta, niin pitää pistää tietoja lisää myyjästä..
  • ankkuli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 938
    • Hyvinkää

    #2
    lukaisehan tuo topic niin olet vähän viisaampi (ja vainoharhaisempi :P ):

    Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

    Comment

    • KFZ-Koenig
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2900

      #3
      Pistä tietoa tänne mikä liike sen auton on sulle myynyt! Sitten tietää muutkin varoo kyseistä mestaa. Turha panttaa tietoa ja suojella myyjää, kyllä ne on tarkotuksella tehny ton huoltokirjahomman...

      Tuskin saat mistään tietoa mikä on mittarilukema, etkä edes sitä onko se ruuvattu, mutta sano myyjälle, että pudottaa hintaa 40% tai muuten jokainen tietää niiden kusettavan (Hesariin juttu!!!) Tyhmiä on helppo kiristää...
      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

      Comment

      • JayJay-
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 625
        • jkl

        #4
        eikös uudemmissa bmw ole ns kello joka pitää sisällään kaikki käyttö/ajo tunnit ja joka on vielä semmosta mallia ettei sitä voisi nollata/huijata. :?:
        Autoton..
        ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

        Comment

        • FreeZ
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 814
          • Hamina

          #5
          Originally posted by JayJay-
          eikös uudemmissa bmw ole ns kello joka pitää sisällään kaikki käyttö/ajo tunnit ja joka on vielä semmosta mallia ettei sitä voisi nollata/huijata. :?:
          kaikki on mahdollista.. :wink: itsekin elin siinä uskossa että noi tollaiset jutut ovat huijareiden ulkopuolella mutta kyllä niitäkin kuulemma voi säätää.. :?
          BMW 320i

          Comment

          • ex-VAG
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 408
            • Tampere

            #6
            Joo en tiedä kyllä mitä tekisi/vaatisi myyjältä. Tämä tarkoittaa joka tapauksessa sitä (ainakin mun silmissä), että autossa ei ole enää MINKÄÄNLAISTA huoltokirjaa. Enkä tunne ketään kuka ostaisi tuontidiisselin ilman kyseistä kuponkia.

            Onko sitten hinnanalennus sopiva, jos ei pirssi enää kenellekkään kelpaa? Voihan sitä tietysti olla väärennöksestä täysin tietämätönkin ja pistää auto heti uudestaan kiertoon...

            Comment

            • ex-VAG
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 408
              • Tampere

              #7
              Pitä lähteä tutkimaan taustoja tarkemmin..

              Sain mukaan kopion saksalaisesta rekisteriotteesta, sen mukaan autolla on ollut kaksi aiempaa omistajaa. Onneksi molemmat omistajat ovat asuneet 20km säteellä huoltofirmasta (BMW:n merkkihuolto). Huoltovihossa on siis vain yhden pajan leimoja. Mutta ei kai -99 rekisteröidyn auton huoltokirjassa voi (pitäsi) lukea "(copyright) 2001 Bayerische Motoren Werke"

              Comment

              • HJP
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1282
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by ex-VAG
                Pitä lähteä tutkimaan taustoja tarkemmin..

                Sain mukaan kopion saksalaisesta rekisteriotteesta, sen mukaan autolla on ollut kaksi aiempaa omistajaa. Onneksi molemmat omistajat ovat asuneet 20km säteellä huoltofirmasta (BMW:n merkkihuolto). Huoltovihossa on siis vain yhden pajan leimoja. Mutta ei kai -99 rekisteröidyn auton huoltokirjassa voi (pitäsi) lukea "(copyright) 2001 Bayerische Motoren Werke"
                Saattaahan siinä lukeakin, jos huoltokirja on hävinnyt ja asiakas on ostanut toisen, sekä täytättänyt sen jälkikäteen samaisessa liikkeessä jossa kaikki huollot tehty. Joten kaikki merkit on sitten samalla kertaa palautettu sinne.

                Olen mäkin prätkän huoltokirjaan hakenut edellisen omistajan unohtamat leimat...

                Comment

                • Jaksu
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 753
                  • Kempele

                  #9
                  Originally posted by ex-VAG
                  Pitä lähteä tutkimaan taustoja tarkemmin..

                  Sain mukaan kopion saksalaisesta rekisteriotteesta, sen mukaan autolla on ollut kaksi aiempaa omistajaa. Onneksi molemmat omistajat ovat asuneet 20km säteellä huoltofirmasta (BMW:n merkkihuolto). Huoltovihossa on siis vain yhden pajan leimoja. Mutta ei kai -99 rekisteröidyn auton huoltokirjassa voi (pitäsi) lukea "(copyright) 2001 Bayerische Motoren Werke"
                  Jos on merkkiliike, niin voisi olettaa, että heiltä löytyisi rekisterinumerolla/valmistenumerolla huoltohistoriaa?!?
                  xdrive

                  Comment

                  • ex-VAG
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 408
                    • Tampere

                    #10
                    Muistaako kukaan, kauanko kesti tämän vuoden alussa veropäätöksen saaminen?
                    Auto on rekisteröity suomeen jo maaliskuun alussa (katsastuskuponki löytyy kilsoineen maaliskuulta). Laskeskelen vaan kauanko se on voinut olla "ajamattomana" suomessa/saksassa, ja koska se on siis lopettanut autobaanalla rullaamisen.

                    Ei kai isot autoliikkeet ajele punakilvillä...?

                    Comment

                    • *PexU*
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 1989
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by HJP
                      Originally posted by ex-VAG
                      Pitä lähteä tutkimaan taustoja tarkemmin..

                      Sain mukaan kopion saksalaisesta rekisteriotteesta, sen mukaan autolla on ollut kaksi aiempaa omistajaa. Onneksi molemmat omistajat ovat asuneet 20km säteellä huoltofirmasta (BMW:n merkkihuolto). Huoltovihossa on siis vain yhden pajan leimoja. Mutta ei kai -99 rekisteröidyn auton huoltokirjassa voi (pitäsi) lukea "(copyright) 2001 Bayerische Motoren Werke"
                      Saattaahan siinä lukeakin, jos huoltokirja on hävinnyt ja asiakas on ostanut toisen, sekä täytättänyt sen jälkikäteen samaisessa liikkeessä jossa kaikki huollot tehty. Joten kaikki merkit on sitten samalla kertaa palautettu sinne.

                      Olen mäkin prätkän huoltokirjaan hakenut edellisen omistajan unohtamat leimat...

                      Juuh, kyllähän toi tietty epäilyksiä hiukka herättää, mutta oman auton myyjän uran aikana olen jopa törmännyt ihan "oikeisiin" tapauksiin, joissa juuri tuosta edellä mainitusta syystä huoltovihon ja auton vuosimallin välissä on heittoa....
                      AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                      E61 530xd M-Sport Touring -07
                      Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                      Duunissa: F11 520d x-drive -17

                      Comment

                      • ex-VAG
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 408
                        • Tampere

                        #12
                        Tsekkasivat tänään merkkiliikkeessä auton avaimesta, että kilsat pitäisi olla kohdallaan. Varmaan kannattaisi viedä myös toisetkin avaimet samaan testiin.

                        Väittivät, että avaimesta pystyy lukemaan, onko mittaria näpeilöity (pitää olla autossa ja avaimessa sama lukema). Onkos teillä tiedossa, kuinka avainta huijataan, eli voiko tuohon testiin uskoa??

                        Vai päivittyykö avaimeen aina vaan se lukema mikä mittarissa on riippumatta siitä, oliko edellinen lukema 100tkm suurempi?

                        Comment

                        • Touring
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 1310
                          • Järvenpää

                          #13
                          Joku kehui että uudemman 500-sarjan avaimesta voi merkkiliike lukea auton historiaa. Tietysti sitäkin voi tietävä ronkkia.
                          Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                          Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                          Comment

                          • KFZ-Koenig
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2900

                            #14
                            Lueppas ex-VAG toi ankkulin ilmottama linkki läpi, niin tiedät miten avaimen kilsat muutetaan... Jos ei bemarilla tiedetä tota, niin johan on kumma. Niitä alkuperäsiä kilsoja ei siis jälkikäteen löydä enää mistään talletettuna.

                            Siitä saksalaisesta Fahrzeugbriefistä löytyy vikalta sivulta päivämääräleima (myös Abmeldebescheinigungista), jolloin se on poistettu sakujen rekisteristä. Sillon se on lopettanut käytännössä rullaamisen autobaanalla.
                            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                            Comment

                            • dunkelblau
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 1151
                              • Uusimaa

                              #15
                              Re: 530d ja väärennetty huoltokirja...

                              Originally posted by ex-VAG
                              Ei se bemarilla ajelu tuntunut kun viikon hyvältä. Huomasin tänään, että autoni huoltokirja on pari vuotta liian uusi! Auto on 99/00 ja huoltokirja painettu 2001. Tarkempi tarkastelu näyttää että melkein kaikki merkinnät on tehty samalla käsiallalla ja kynällä.

                              No auto on ostettu viikko sitten suomesta, kysessä on kylläkin tuontiauto, mutta olen ostanut auton täydellisellä huoltohistorialla, eikä myyjä ole mikään pikkukauppias.

                              Auto on menossa huomenaamulla merkkiliikkeeseen vikadiagnostiikkaan. Pystyykö merkkihuollon pojat näkemään todellisen kilometrimäärän, auton tietureista?

                              Joka tapauksessa mielenkiintoista tulee olemaan myyjäliikkeen kanssa. :guns:
                              Jos tulee oikein kova kina auton historiasta, niin pitää pistää tietoja lisää myyjästä..
                              Heh! Lueppa olikohan edellisessä Tuulilasissa loppupuolella jonkun pakina autonhakureissusta saksasta, jolloin auto joutui suomen merkkiliikkeeseen tuotavien autojen sekaan lavetille sekä merkkiliikkeen "huoltoon" vahingossa... Autoa firman nosturilta takavarikoitaessa, sen vihdoin löydyttyä, huomattiinkin sen olevan yllättäen entistä vähemmän ajettu, mitä se oli saksassa...

                              :shock: :lol:
                              "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎