Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d ja väärennetty huoltokirja...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • *PexU*
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 1989
    • Vantaa

    #16
    Re: 530d ja väärennetty huoltokirja...

    Originally posted by dunkelblau
    Originally posted by ex-VAG
    Ei se bemarilla ajelu tuntunut kun viikon hyvältä. Huomasin tänään, että autoni huoltokirja on pari vuotta liian uusi! Auto on 99/00 ja huoltokirja painettu 2001. Tarkempi tarkastelu näyttää että melkein kaikki merkinnät on tehty samalla käsiallalla ja kynällä.

    No auto on ostettu viikko sitten suomesta, kysessä on kylläkin tuontiauto, mutta olen ostanut auton täydellisellä huoltohistorialla, eikä myyjä ole mikään pikkukauppias.

    Auto on menossa huomenaamulla merkkiliikkeeseen vikadiagnostiikkaan. Pystyykö merkkihuollon pojat näkemään todellisen kilometrimäärän, auton tietureista?

    Joka tapauksessa mielenkiintoista tulee olemaan myyjäliikkeen kanssa. :guns:
    Jos tulee oikein kova kina auton historiasta, niin pitää pistää tietoja lisää myyjästä..
    Heh! Lueppa olikohan edellisessä Tuulilasissa loppupuolella jonkun pakina autonhakureissusta saksasta, jolloin auto joutui suomen merkkiliikkeeseen tuotavien autojen sekaan lavetille sekä merkkiliikkeen "huoltoon" vahingossa... Autoa firman nosturilta takavarikoitaessa, sen vihdoin löydyttyä, huomattiinkin sen olevan yllättäen entistä vähemmän ajettu, mitä se oli saksassa...

    :shock: :lol:
    Joka tosin on jo paljastunut jo monessakin yhteydessä kaupunki legendaksi :lol:

    Tosin ihan hyvä sellanen 8)
    AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

    E61 530xd M-Sport Touring -07
    Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
    Duunissa: F11 520d x-drive -17

    Comment

    • jyrkkis
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2002
      • 503
      • Jänkä

      #17
      Sattuipa allekirjoittaneelle keväällä: Sovittiin puhelimessa tiistaina että loppuviikosta tullaan katsomaan autoa (saksasta tuotu, täysi huoltokirja, bla bla, sish kebab...) Keskiviikkona hiffasin että vois tutustua ajokin historiaan jo aiemmin ja pyysin runkonumeroa e-maililla. Hitsin hitsi että sille autolle tulikin ostaja jo seuraavana päivänä jonka kanssa oli kauppa vähän auki ja se löi sen kaupan sitten lukkoon. Että voi olla Onnilla huono tsäkä. Vahingosta viisastuneena ostin sitten suomipaskan, johon vaihtui katti ja mankka ihan mainitsemalla viasta.
      Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

      Never Fuck With The Countryboys

      Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

      Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

      Comment

      • dunkelblau
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 1151
        • Uusimaa

        #18
        Re: 530d ja väärennetty huoltokirja...

        Originally posted by *PexU*
        Originally posted by dunkelblau
        Originally posted by ex-VAG
        Ei se bemarilla ajelu tuntunut kun viikon hyvältä. Huomasin tänään, että autoni huoltokirja on pari vuotta liian uusi! Auto on 99/00 ja huoltokirja painettu 2001. Tarkempi tarkastelu näyttää että melkein kaikki merkinnät on tehty samalla käsiallalla ja kynällä.

        No auto on ostettu viikko sitten suomesta, kysessä on kylläkin tuontiauto, mutta olen ostanut auton täydellisellä huoltohistorialla, eikä myyjä ole mikään pikkukauppias.

        Auto on menossa huomenaamulla merkkiliikkeeseen vikadiagnostiikkaan. Pystyykö merkkihuollon pojat näkemään todellisen kilometrimäärän, auton tietureista?

        Joka tapauksessa mielenkiintoista tulee olemaan myyjäliikkeen kanssa. :guns:
        Jos tulee oikein kova kina auton historiasta, niin pitää pistää tietoja lisää myyjästä..
        Heh! Lueppa olikohan edellisessä Tuulilasissa loppupuolella jonkun pakina autonhakureissusta saksasta, jolloin auto joutui suomen merkkiliikkeeseen tuotavien autojen sekaan lavetille sekä merkkiliikkeen "huoltoon" vahingossa... Autoa firman nosturilta takavarikoitaessa, sen vihdoin löydyttyä, huomattiinkin sen olevan yllättäen entistä vähemmän ajettu, mitä se oli saksassa...

        :shock: :lol:
        Joka tosin on jo paljastunut jo monessakin yhteydessä kaupunki legendaksi :lol:

        Tosin ihan hyvä sellanen 8)
        Hyss! :comp: Elähän sie muokkaa totuutta tutkimatta asiaa ensin... Tänhän piti olla vastineena noiden "uitettu" alapääjuttuihin.
        "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

        Comment

        • Sami
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 1332
          • Kajaani

          #19
          Re: 530d ja väärennetty huoltokirja...

          Originally posted by ex-VAG
          Ei se bemarilla ajelu tuntunut kun viikon hyvältä. Huomasin tänään, että autoni huoltokirja on pari vuotta liian uusi! Auto on 99/00 ja huoltokirja painettu 2001. Tarkempi tarkastelu näyttää että melkein kaikki merkinnät on tehty samalla käsiallalla ja kynällä.

          No auto on ostettu viikko sitten suomesta, kysessä on kylläkin tuontiauto, mutta olen ostanut auton täydellisellä huoltohistorialla, eikä myyjä ole mikään pikkukauppias.

          Auto on menossa huomenaamulla merkkiliikkeeseen vikadiagnostiikkaan. Pystyykö merkkihuollon pojat näkemään todellisen kilometrimäärän, auton tietureista?

          Joka tapauksessa mielenkiintoista tulee olemaan myyjäliikkeen kanssa. :guns:
          Jos tulee oikein kova kina auton historiasta, niin pitää pistää tietoja lisää myyjästä..
          Kyllä sieltä testeriltä näkee kilometrit...esim. jonkun vian olosuhdetiedoissa on vian aiheutumisen aikana oleva kilometriluku...

          Tietysti kaiken voi nollata mutta tällöin autoosi on vaihdettu valomodulista ruiskuboxiin kaikki osat ja se ei olekaan kovin halpaa puuhaa että ainakin rahaa käytetty kilometrien poistamiseen jos näin tehty....

          Comment

          • rennwagen
            Newbiemmer
            • Aug 2004
            • 29
            • Helsinki

            #20
            Äläs nyt tee asiasta liian vaikeaa numeroa.
            Itsellä oli yhdestä huoltoleimasta jäänyt pvm pois josta aloin tietysti heti vainoharhaiseksi.
            Ei kun soitto liikkeeseen, leimasta näkyi puh no. ja sönkötysSaksalla sain selville, että
            1. kaikki edelliset huoltoleimat piti paikkansa
            2. puuttuva pvm saatiin lisättyä

            Että sellainen tapaus.

            Comment

            • ex-VAG
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 408
              • Tampere

              #21
              No joo alan minäkin nyt jo pikkuhiljaa rauhoittumaan.
              Kävin eilen merkkihuollossa testeissä, eikä autosta löytynyt mitään vikaa. Eikä asentajakaan epäillyt kilsoja.

              Oikeastaan hiukan harmi, koska toivoin ilmamassamittarin antavan jotain vikakoodia. Mielestäni vääntö aaltoilee hiukan. Mittari näytti kylläkin hiukan liian suuria lukemia (eikös sen pitäisi näyttää liian pieniä, jos on rikki/likainen?). Myöskin moottorin ohjaus oli alkuperäisellä softaversiolla, ei siis lastutettu, josta liian suuret arvot voisivat johtua. Sanoivat kuitenkin, että varmasti meno paranee vaihtamalla uuteen mittariin.

              Myyjäliikekin otti huoltokirjan väärän "vuosileiman" vakavasti, ja lupasivat selvittää saksan huoltohistorian. Kirjan mukaan autoa on aina huollettu samassa merkkihuollossa, joten pitäsi olla melko helppo homma.

              Selailin samalla hiukan tuota saksan rekisteriotetta ja sen mukaan auto on poistettu saksan rekisteristä jo 4.4.2003!, eli pitkään on maannut jossain tarhassa... Ostin auton kuitenkin vasta about viikko sitten... Poistuuko auto rekisteristä kun yksityinen myy sen paikalliselle kauppiaalle, josta tämä suomalainen kauppias on sen hakenut??

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Tai sitten se on kolaroitu Saksassa ja orggis huotokirja on jäänyt lunastuksessa edelliselle omistajalle. Liike on voinut on voinut täyttää autoon uuden kirjan ns.arviohuolloilla jolloin loppukilsat pitää kuitenkin paikkansa. Se voisi selittää epänormaalin pitkän seisonta-ajan?

                Comment

                • LASSI-S
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 4918
                  • hattula/hämeenlinna.

                  #23
                  itselläni ei ole huoltokirjaa, mutta paskaakos sillä on väliä, auto on kuin paketista vetästy ja uus hyväkuntonen pata hyrrää keulalla joten mitä sitä nariseen jos auto on hyvässä kuosissa. ite pidän huoltokirjaa saatana ruutupaperilla ja sillä hyvä :lol:
                  E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                  Comment

                  • JanneT
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2002
                    • 622
                    • Espoo

                    #24
                    Originally posted by LASSI-S
                    itselläni ei ole huoltokirjaa, mutta paskaakos sillä on väliä, auto on kuin paketista vetästy ja uus hyväkuntonen pata hyrrää keulalla joten mitä sitä nariseen jos auto on hyvässä kuosissa. ite pidän huoltokirjaa saatana ruutupaperilla ja sillä hyvä :lol:
                    Taitaa vaan olla vähän eri hintaluokan autot kyseessä, harvempi meistä uskaltaa oikeasti ostaa tuommosen +30ke maksavan auton jos historia on hämärä...vanhat pommit erikseen toki.
                    Power DZL

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎