Eilen pimpsahti kotimatkalla akun/latauksen merkkivalo palamaan kotterossa, kyseessä siis E39 523i vuodelta 1996.
Ajelin auton Joensuulaisen Ampi-autosähkön pihaan ja alettiin hommiin. Mitattiin jänitteitä + kaiveltiin lopulta laturi irti, jossa ei äkkiseltään tuntunut mitään vikaa olevan. Latusin akselin mitkänenytovatkaan (akselissa ne likupinnat mihin hiilet laahaavat) olivat kuluneet urille mutta kuulemma pitäisi olla vielä soiva peli. Tilattiinkin jo uusi laturi varalta ja jätin kotteron herrojen huomaan.
Olivat ampissa vielä illalla laittaneet laturin paikoilleen mutta latausvalo paloi edelleen himmeänä. Jostakin sitten olivat hoksanneet (konsultoineet jotain bemarikorjaamoa) että hanskalokerosta oli sulake nro 15 palanut. Aamulla laittoivat laturin paikoilleen ja uusi 7,5 A sulake paikoilleen ja oli samantien polttanut tuon sulakkeen. Uutta yritystä eli sulaketta tilalle ja avot homma lähti pelittämään.
Kävin auton poikkeen ja ajelin sillä parikymmentä kilsaa tänne töihin ja vieläkin tuntuu pelittävät eikä vilku varoitusvalo. Tuumasivat että jos palaa sulake/varoitusvalo syttyy niin vien sille ongelmassa konsultoineelle bimmeripajalle Joensuussa (autossa lapulla yhteystiedot, en muista tähän hätään nimeä). Vikaa kuulemma saattaa olla itsessään mittaristossa jos oireet jatkuvat..?
Onkos tällaisesta oireilusta kenelläkään kokemusta? Voiko tuonne jäädä joku vikakoodi kummitelemaan vai mikäs piru siellä nyt reistaa? Luotan kyllä tuohon ampi autosähkön ammattitaitoon enkä heti kättelyssä ala uutta laturia hankkimaan. Sanoivat kyllä että kandeisi ehkä akku vaihtaa kun ei kuulemma enää ihan parhaassa terässä ole tuo entinen - vian ei tosin pitäisi tästä johtua.
Ehdotuksia, miksi sulake 15 kärähtää ja varoitusvalo syttyy? Perhana kun olisi pitänyt vkl reissuunkin lähteä mutta uskaltaako tuolla nyt mihinkään karata jos jättää tien päälle...
Ajelin auton Joensuulaisen Ampi-autosähkön pihaan ja alettiin hommiin. Mitattiin jänitteitä + kaiveltiin lopulta laturi irti, jossa ei äkkiseltään tuntunut mitään vikaa olevan. Latusin akselin mitkänenytovatkaan (akselissa ne likupinnat mihin hiilet laahaavat) olivat kuluneet urille mutta kuulemma pitäisi olla vielä soiva peli. Tilattiinkin jo uusi laturi varalta ja jätin kotteron herrojen huomaan.
Olivat ampissa vielä illalla laittaneet laturin paikoilleen mutta latausvalo paloi edelleen himmeänä. Jostakin sitten olivat hoksanneet (konsultoineet jotain bemarikorjaamoa) että hanskalokerosta oli sulake nro 15 palanut. Aamulla laittoivat laturin paikoilleen ja uusi 7,5 A sulake paikoilleen ja oli samantien polttanut tuon sulakkeen. Uutta yritystä eli sulaketta tilalle ja avot homma lähti pelittämään.
Kävin auton poikkeen ja ajelin sillä parikymmentä kilsaa tänne töihin ja vieläkin tuntuu pelittävät eikä vilku varoitusvalo. Tuumasivat että jos palaa sulake/varoitusvalo syttyy niin vien sille ongelmassa konsultoineelle bimmeripajalle Joensuussa (autossa lapulla yhteystiedot, en muista tähän hätään nimeä). Vikaa kuulemma saattaa olla itsessään mittaristossa jos oireet jatkuvat..?
Onkos tällaisesta oireilusta kenelläkään kokemusta? Voiko tuonne jäädä joku vikakoodi kummitelemaan vai mikäs piru siellä nyt reistaa? Luotan kyllä tuohon ampi autosähkön ammattitaitoon enkä heti kättelyssä ala uutta laturia hankkimaan. Sanoivat kyllä että kandeisi ehkä akku vaihtaa kun ei kuulemma enää ihan parhaassa terässä ole tuo entinen - vian ei tosin pitäisi tästä johtua.
Ehdotuksia, miksi sulake 15 kärähtää ja varoitusvalo syttyy? Perhana kun olisi pitänyt vkl reissuunkin lähteä mutta uskaltaako tuolla nyt mihinkään karata jos jättää tien päälle...
Comment