Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 528i touring -97 automaatti ilmastointi ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppasika
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 769
    • Kempele

    E39 528i touring -97 automaatti ilmastointi ongelma

    Olis otsikon mukaisessa bemarissa automaatti ilmastoinnin ohjauspaneeli sökönä. Hain auton alkukesästä Saksanmaalta merkkiliikkeestä, eikä tuota silloin huomannut.. prkl... Ilmastointi lähtee päälle n. 5-10 min viiveellä eikä automaattiasennolla säädä puhallinta eikä juuri muutakaan.. Kaverin auton ehjällä paneelilla pelasi moitteettomasti!
    No... Lupasivat laittaa uuden paneelin tulemaan ja laittoivatkin viimein, mutta paneeli oli 2001 mallin paneeli, jossa "max" nappi, eikä se suostunut pelaamaan. Nyt mietityttää oliko se uusikin paneeli sökö, vai eikö uudemman mallin paneeli toimi vanhemmassa mallissa? Kaikki liittimet oli kyllä ihan samanlaiset....
    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
    E61 530d M-sport -08
    E39 528i Touring -97

    Yhteydenotot: [email protected] !!

    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    REST toimii vain jälkilämmön siirtäjänä, kun taas Max:lla on 2. tehtävä eli kuumassa se puhaltaa täysillä kylmää ilmaa. Nyt "kesällä" on ehkä mahdoton testata REST toimivuuta, mutta sitä toista tehtävää nyt ainakin. :wink:
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Samppasika
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 769
      • Kempele

      #3
      Tarkennuksena vielä, että uudemmalla paneelilla "säätöpellit" kuulosti liikkuvan, mutta puhallin ei inahtanutkaan...... 2001 ohjekirjan mukaan tuossa max napissa pitäisi olla kaiketi molemmat toiminnot (rest/max). Eli pitäisikö 2001 paneelin passata tuohon mun -97 malliin????
      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
      E61 530d M-sport -08
      E39 528i Touring -97

      Yhteydenotot: [email protected] !!

      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Ei käy. Tuo legendaarinen 9/98 on ensimmäinen muutosvuosi kuten oikeastaan kaikessa muussakin kun kysymys on e39:stä. Muistaakseni tämä muuttuu vielä -00 ja taas -01, joten ei taatusti toimi. Sori.

        Comment

        • Samppasika
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 769
          • Kempele

          #5
          Lähetin paneelin viime viikolla takasin.. Ei kait auta ku ootella seuraavaa versiota. Vittu että noiden Sakujen kans on kankeeta hoitaa asioita. Monta kuukauttaa ootattavat, perkeleet... Ja luulis merkkiliikkeen tietävän mikä passaa mihin.
          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
          E61 530d M-sport -08
          E39 528i Touring -97

          Yhteydenotot: [email protected] !!

          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

          Comment

          • KFZ-Koenig
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2900

            #6
            En ois uskonut, että lähettävät ees jotain. Yleensähän käytetyn takuu katkee, ku auto lähtee ulkomaille...
            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

            Comment

            • Samppasika
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 769
              • Kempele

              #7
              Menee aikalailla offtopiciksi, mutta tällanen stoori...
              Sähläsivät tuon auton kanssa sen verran huolella ostettaessa, että sieltä vois yrittää vaatia vaikka mitä ..
              Auto tuli siirtona toisesta BMW liikkeestä.. Varusteita tuntui olevan mukavasti. Navi/tv, sportti alusta tasonsäädöllä, Hifi DSP soundsystem, monitoimiratti, jne jne....
              Myyjä (kaverin tuttu) vannoi oikeen kättä päälle, että auto on huippukunnossa, kun ostaa merkkiliikkeestä... Melkeen hermostui kun epäilin.. Soitteli vielä erikseen toiseen liikkeeseen, jossa kehuivat maasta taivaaseen. Kuulemma etupuskurissa vain oli pikku runtu jonka aikoivat korjata myyjäliikkeessä. Eipä se ihan niin ollutkaan...

              Autoliike haki auton yöllä pelipaikalle, josta se meni suoraan fiksattavaksi. Fiksaamossa/maalaamossa sitten ensi kerran näin koko kulkineen. Olivat joutuneet laittamaan uuden etu puskurin ja sumuvalon, kun puskuri oli ollut halki sumarin kohdilta. Lisäksi auto haisi niin perkeleesti röökiltä, että se piti pestä täysin sisältä.... Meinasin tietysti purkaa kaupan, muttei siihen hätään enää toistakaan peliä ois ehtiny hommata. (Kaveri asuu entisen Itäsaksan alueella, 5km Puolan rajalta. Eipä siellä ollutkaan niitä vaihtoehtoja kovin paljoa, vaikka kaveri niin antoi ymmärtää ennen reissua. Trabanteja kyllä..) Lupasivat laittaa kamppeen kuntoon määräaikaan mennessä. Siinä tuli kaikin puolin kiire, kun auton piti olla valmiina ja huollettuna seuraavana päivänä klo 12.
              No, menin seuraavan päivänä liikkeeseen klo 12, eikä sovittua isoa huoltoa oltu vielä edes aloitettu... Alkoi jo pikkasen vituttaa.. Huollossa sitten kävivät kyllä joka paikan todella tarkasti läpi ja jotain linnunluita vaihtoivat keulaan ja ABS jarrujen jotoja tai antureita yms?.. Kilometrit ja huoltohistoria sentään tuntui pitävän kutinsa... Klo 17 auto viimein oli valmis koeajolle ja ihan hyvin tuo tuntui pelaavan! Ensi kerran tuntui, että kyllähän tämä tästä lopultakin... Paitsi että
              laiva lähtee Rostockista klo 21 ja pieni lapsi kyydissä olis pitäny ajella n.500 kilsaa ennen ku olis satamassa. No hope. Laivamatka meni uusiksi ja tietysti hintaa lisää hyttipaikalle... Samana iltana kaverini pihalla auto sitten ei enää startannutkaan. Olivat tehneet akulle rasitustestin huollossa;-) Ei kun huoltomies paikalle ja auto taas liikkeeseen akun vaihtoon. Samalla aikoivat käydä vielä joka paikan läpi, ettei muita yllätyksiä enää tulisi.
              Kotimatkalla 2 päivää aikataulua myöhässä sitten huomasin ettei se ilmastointi ihan kunnossa taida olla. Kotona löytyi lisää sanottavaa, kun airbagin valo alkoi palaa. Vika paikallistui kuskin oven tyynyyn. Kuittauksen jälkeen syttyi taas suraavana päivänä. Purin ovipahvit pois ja kävin kaikki liitokset läpi hiomapaperin kanssa ja kontaktirasvan kera kasasin uudelleen. Ei oo valo vilkkunut uuden kuittauksen jälkeen. Samalla tietysti selvisi ettei etu kajarit ole sitä mitä piti... Piti olla DSP audio systeemit, mutta etukajareina olikin joku 2-tie viritys. Johdot oli katkottu DSP:ltä peräkontin puolella ja vedetty uudet ennen despiä.
              Viimeisten tietojen mukaan myyjäliike ois haastanut oikeuteen petoksesta sen toisen liikkeen josta auto tuli...
              Muuten auto on kyllä pelannut loistavasti... Röökinhajukin on lähes kokonaan poistunut otsonoinnin avulla.. Sais vaan tuon ilmastoinnin kuntoon ja reilut 400€ muita aiheutuneita kuluja takaisin (luvattu on). DSP:n kaiuttimia en enää edes haikaile saavani...
              Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
              E61 530d M-sport -08
              E39 528i Touring -97

              Yhteydenotot: [email protected] !!

              Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎