Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523i liikaa kierroksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _maza_
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 51

    e39 523i liikaa kierroksia?

    auto on vm. 97 523i manuaalilootalla, kilometrejä 317000.. kiihdyttäessä kierrokset nousee enneku alkaa kiihtymää, eli ihankuin kytkin luistais tai jtn.. eli voisko vika olla kytkimessä tai vetarissa?
  • Jpää
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 1909
    • Ylitornio

    #2
    kytkimeltä kuulostais...
    VW Crafter
    e90 320d
    ex:
    f31 320xda
    e61 530da
    e38 740d
    e34 535 bt
    e39 540ia
    Pårkkana E36
    e46 320 d
    e34 525 tds


    Comment

    • _maza_
      Bimmer Rookie
      • Jun 2006
      • 51

      #3
      minkäs hintainen tommone kytkin olis?

      Comment

      • Jorkkoo
        Bimmer Rookie
        • Mar 2008
        • 89

        #4
        Eihän vetonivel mihinkään voi luistaa.. Jos se olisi väljä, se luultavasti kolahtelisi kuuluvasti esim. silloin kun jarruttaisit moottorilla ja painaisit sen jälkeen nopeasti kaasua. Tällöin toki kolinaa voi kuulua muualtakin, esim kardaanin kuluneista nivelistä tai kuluneista tukivarsista johtuen.

        Nyt kuitenkaan ei ole tästä kysymys, joten ei ole paljon muita vaihtoehtoja kuin luistava kytkin, mikä kannattaa vaihtaa ajoissa. Pyydä jotain autoalan ihmistä/autoharrastajaa koeajamaan autosi niin saat toisenkin mielipiteen.

        PS: Vauhdinhan pitäisi nousta sitä mukaa kun kaasua painaa


        EDIT: Kytkinpaketin hinta riippuu varmasti ostopaikasta, mutta osta ihmeessä alkuperäinen jos mahdollista. Itse kytkinpaketin hinta on varmaankin noin 250€, lisäksi tietenkin töiden hinta päälle.
        Last edited by Jorkkoo; 13-04-2008, 19:17.

        Comment

        • BME316
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 446

          #5
          Kokeile painaa jarrulla vastaan kun kiihdytät, huomaat kyllä jos kytkin luistaa.

          Comment

          • _maza_
            Bimmer Rookie
            • Jun 2006
            • 51

            #6
            kyllähä se vauhti nousee, mut vähän jäljessä..

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              #7
              Kuulostaa hieman enemmän CDV:ltä (Clutch Delay Valve), kuin kytkimeltä. Kannattaa ennen kytkinremppaa poistaa tuo venttiili.

              Osa nro 14.

              Haulla löytyy paljon juttua, kun tuo venttiili on tukkeutuessaan aiheuttanut takkua.


              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • DerPastor
                Bimmer Rookie
                • Jul 2005
                • 145
                • Tku

                #8
                Niin tuo CDV hidastaa kytkimen toimintaa kytkintä käytettäessä eli aiheuttaa luistoa vaihtohetkellä varsinkin reippaammissa vaihdoissa. CDV sinällään ei kai itsessään voi mennä "rikki" (sehän on vain kuristus putkessa) vaan aiheuttaa kytkimen nopeamman kulumisen.

                Laita pienessä nopeudessa (esim 40 km/h) 5. vaihde päälle ja paina kaasu pohjaan. Jos kierrokset lähtee nousemaan enemmän kuin nopeus niin kytkin luistaa ja varmasti tiensä päässä. Tämä on varsin todennäköistä kun kilsoja on jo kertynyt noinkin paljon.

                Comment

                • enyce
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 381
                  • LTI

                  #9
                  mulla oli just sama juttu ja huoltoon menee auto. Eli kytkin levis ja hyvinkäällä uusi kytkin, paineasetelma ja laakeri kustantaa 600€ töineen, mutta varoittivat että ei saa ajella koska saattaa vauhtipyörä mennä ja se onki kallis, omassa meenaan on toi kaksoismassa vauhtipyörä ja se kuulemma maksaa Paljon
                  Mjaa...
                  E70 3.0sd
                  EX:e36M3individual cäbi
                  EX:Gsx-r 1000 2002(r.i.p)
                  EX: 523iSUOMIAUTO

                  Comment

                  • _maza_
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2006
                    • 51

                    #10
                    kytkinhän siitä oli menny, vauhtipyörä kans oli kärähtäny mut maksaa 600e uus. Korjausliikkeen ukko sano et hän ei ainakaa vaihtais sitä joten sitä ei ruvettu vaihtaa. ainoa "vika" on et todella matalilla kierroksilla vähä nykäsee mut ei muuta. pitää kierroksia ni ei huomaa ollenkaa...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎