Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39-01 rutina liikkellelähdössä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemarnisti
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 244
    • Vihti

e39-01 rutina liikkellelähdössä

Elikkäs omgelma on seuraavanlainen: kun varsinkin ylämäkeen lähtee liikkeelle pikkasen reippaamin, niin joko kuskin puolen eturenkaan tietämiltä tai kardaanitunnelista kuuluu aika voimakas "rutina". En ole täysin paikallistanut että kummasta kohasta tuo ääni tulee. Olen myös huomannut että auto täristää aikalailla jossakin 40-60 km/h nopeudessa kun kiihyttää reippaasti. ja myös tuttu tutina on autossa läsnä kovemmilla nopeuksilla..
    Onko muilla ollut vastaavaa oiretta ja mikäs on ollut aiheuttajana? Auto on siis 530d manuaali ja ajettu 150 000. jotenkin on joskus myös sellanen fiilis että kardaani ikäänkuin pikkaisen pompottaa kun reippaasti lähtee vetämään.
    itse veikkaisin että rättinivel tai kannatinlaakeri ois menny.. vai voisko olla joku pyörätuennasta? Sellanen vielä että saako kardaanissa olla yhtään klappia kun sitä auton alta käsin pyörittelee? Mulla siinä on joku 0,5 mm.. eli pitääkö olla ihan tiukka?
    Kiitoksia vastauksista etukäteen jo.
  • Ratas
    Newbiemmer
    • Oct 2007
    • 21
    • Rovaniemi

Originally posted by Bemarnisti View Post
    Elikkäs omgelma on seuraavanlainen: kun varsinkin ylämäkeen lähtee liikkeelle pikkasen reippaamin, niin joko kuskin puolen eturenkaan tietämiltä tai kardaanitunnelista kuuluu aika voimakas "rutina". En ole täysin paikallistanut että kummasta kohasta tuo ääni tulee. Olen myös huomannut että auto täristää aikalailla jossakin 40-60 km/h nopeudessa kun kiihyttää reippaasti. ja myös tuttu tutina on autossa läsnä kovemmilla nopeuksilla..
    Onko muilla ollut vastaavaa oiretta ja mikäs on ollut aiheuttajana? Auto on siis 530d manuaali ja ajettu 150 000. jotenkin on joskus myös sellanen fiilis että kardaani ikäänkuin pikkaisen pompottaa kun reippaasti lähtee vetämään.
    itse veikkaisin että rättinivel tai kannatinlaakeri ois menny.. vai voisko olla joku pyörätuennasta? Sellanen vielä että saako kardaanissa olla yhtään klappia kun sitä auton alta käsin pyörittelee? Mulla siinä on joku 0,5 mm.. eli pitääkö olla ihan tiukka?
    Kiitoksia vastauksista etukäteen jo.
    Mulla samaa vikaa et siin 30-50kmh välil kardaani pompottaa kiihdyttäessä.
    auto on e34 540.
    On vaihettu rättinivel kard.tuki joka oli aika rikaleina ja laakeri jolloin pompotus väheni huomattavasti ja ristikko piti vaihtaa mut tuli ostettua väärä eikä käynyt ja vanhassa ei ollu ainakaan hirveetä välystä. ja täs vasta vaihettu takalavetin tukikumet,mut taas tuntuu et ois se tuki riekaleina.
    Ja tämä ilmiö/pompotus ilmenee kiihyttäessä 30-50 välillä, mukava ajella kaupungis

Comment

Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎