Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523i vm. 1996 käynnistysongelma?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pulukka
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 51
    • Joensuu

    E39 523i vm. 1996 käynnistysongelma?

    Tänään viimeksi teki tuo meidän murheenkryyni tuon kummallisen temppunsa; jonotin iltaysin kantturoissa shellin yöpesuun ja kun olisi pitänyt ajaa auto sisään niin sehän ei vaihteeksi lupaa yhtään kun starttaa. Sain sahailla autoa käyntiin varmasti minuutin verran jonka jälkeen katiska pärähti tulille kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan - takana hirvittävät kevätillan jonot yöpesuun ja bemari niittää mainetta kun hikeentynyt porukka tööttäilee takana. Sama homma kun yritin lähteä pesusta; vaikkakaan ei tarvinnut sahata kuin pari kertaa kunnes käynnistyi niin eihän tuo nyt normaalia ole. Sahatessa ei tunnu edes lupaavan eikä kaasun polkemisella ole mitään merkitystä...

    Kottero on tehnyt tuon tempun kourallisen kertaa talven aikana, muistaakseni aina aika lähellä nollakeliä. Onkos tuossa nyt joku bensansaantiongelma vai mikä - mulla ainakaan ei ole hajuakaan onko tuohon milloin vaihdettu bensansuodatin; auto kun on ollut meillä vasta puoli vuotta...

    ehdotuksia, onko kellään vastaavia kokemuksia?

    PS. käynnistyvätkö teillä nämä suorat kutoskoneet kovilla pakkasilla aina kaikilla sylintereillä; itsellä tuntuu välillä sekunnin verran röpöttelevän ennenkuin kaikki sylinterit lähtevät mukaan - vaikka autoa olisi lämmitettykin roikassa (siis 10-30 asteen pakkasilla)?
    vm. 1996 E39 523i - hankittu 8/2007
  • creative 22
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 560
    • Alavus

    #2
    Originally posted by Pulukka View Post
    Tänään viimeksi teki tuo meidän murheenkryyni tuon kummallisen temppunsa; jonotin iltaysin kantturoissa shellin yöpesuun ja kun olisi pitänyt ajaa auto sisään niin sehän ei vaihteeksi lupaa yhtään kun starttaa. Sain sahailla autoa käyntiin varmasti minuutin verran jonka jälkeen katiska pärähti tulille kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan - takana hirvittävät kevätillan jonot yöpesuun ja bemari niittää mainetta kun hikeentynyt porukka tööttäilee takana. Sama homma kun yritin lähteä pesusta; vaikkakaan ei tarvinnut sahata kuin pari kertaa kunnes käynnistyi niin eihän tuo nyt normaalia ole. Sahatessa ei tunnu edes lupaavan eikä kaasun polkemisella ole mitään merkitystä...

    Kottero on tehnyt tuon tempun kourallisen kertaa talven aikana, muistaakseni aina aika lähellä nollakeliä. Onkos tuossa nyt joku bensansaantiongelma vai mikä - mulla ainakaan ei ole hajuakaan onko tuohon milloin vaihdettu bensansuodatin; auto kun on ollut meillä vasta puoli vuotta...

    ehdotuksia, onko kellään vastaavia kokemuksia?

    PS. käynnistyvätkö teillä nämä suorat kutoskoneet kovilla pakkasilla aina kaikilla sylintereillä; itsellä tuntuu välillä sekunnin verran röpöttelevän ennenkuin kaikki sylinterit lähtevät mukaan - vaikka autoa olisi lämmitettykin roikassa (siis 10-30 asteen pakkasilla)?
    Vastaavia tapauksia on varmaan yhtä paljon kun autojakin, arvuutella ei kannata vaan auto vikakoodinlukuun niin ongelmat selviää.Jokin tunnistimista se taas arvatenkin siellä vanhuuttaan kummittelee.
    Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

    Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

    BMW Freude Am Fahren

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Lähtee heti kaikilla kun on kunnossa ja vikana luultavasti ehkä mahdollisesti nokka-akselin asentotunnistin.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • eddiew
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 77
        • Lievestuore

        #4
        No tässä ainakii yks vikaehdotus

        Itellä oli exä e36 325 vm. 92 ja siinä tuo oireilu johti siihen että tankissa oleva polttoainepumppu oli paskana... muutaman kerran teki sen ettei lähteny käyntiin, ja sit loppujen lopuksi se pumppu sanoi sopimuksen kokonaan irti. Kannattaa kattoo (tai kuunnella) se että sillon ku ei lähe käyntiin, että pelaako se pumppu.. voihan se tietysti olla se pa-pumpun relekkii, mut mulla oli rikki ite pumppu..
        BMW 320Ci Cabriolet M-Sport II

        Comment

        • fastandfurious
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1731
          • Tampesteri

          #5
          Originally posted by Cell View Post
          Lähtee heti kaikilla kun on kunnossa ja vikana luultavasti ehkä mahdollisesti nokka-akselin asentotunnistin.
          Ääni tälle! Mutta tosiaan käy lukeen ne vikakoodit.
          ---------------------------------------------------
          E91 325d M-Sport
          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

          Comment

          • Juice
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 820

            #6
            .........................................
            Last edited by Juice; 17-03-2012, 17:13.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎