Käytin autoa käynnissä noin 5min ajan ja kaikki toimi hienosti. Sitten sammutin auton ja huomasin että jarru valot palaa. Yritin poljeskella jarrupoljinta mutta se ei auttanut mitään. Sitten käynnistin auton ja mittaristo alkoi sekoilemaan. Kaikki mittarit tuntuivat elävän omaa elämäänsä, pomppivat miten sattuu. Sammutin auton ja mittarit seisahtuivat ihme asentoihin. Jarruvalot paloivat edelleen. Rämppäsin virtalukkoa jonkin aikaa ja yhtäkkiä kaikki palautui normaaliksi. Mittarit toimivat kuten pitääkin ja jarruvalot sammuivat. Pari kertaa on myös käynyt niin että kun on laittanut vilkun päälle niin mittarit ovat alkaneet pomppimaan ja vilkku ei ole toiminut. Voisiko olla että virtalukon pohja on paskana? Kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 528IA -96 sekoilee
Collapse
X
-
Mulla ei ollu ihan samanlaista vikaa, mutta mun e39 rupes sekoilemaan niin että näytti ajossa et olis molemmat takavalot palannu, vaikka ne palo ihan normaalisti. Noh ajoin vähän eteenpäin niin nyt näytti että oli vaan oikea takavalo palannu, sit 50 metriä ajoa niin vikavalo sammu. Taas satametriä ajoa niin näytti että vasen takavalo palannu. Noh rupesin vikaa etsimään, niin se löytyi oikean takavalon vilkun lampusta joka oli huonosti kannassaan kiinni. En tiiä auttaako tää nyt mitään tsekkaa kuitenkin että kaikki johdot on kunnolla kiinni.
Comment
-
-
valot kunnossa
Mittailin virrat takavaloille ja ne tuntuu ainaki olevan kohillaan. Ja kaikki liittimetki näyttäis olevan päällisin puolin kunnossa. Tuossa selailin muita topikkeja ja löyty ainaki yks jolla oli ollu samaa vikaa eli vilkut ja jarruvalot sekoilee. Siellä veikkailtiin että vika on mittaristossa. Käytin mittariston irti ja ne liittimet mitkä sinne taakse tulee olivat ainaki kunnossa. Ruutasin vielä varmuuden vuoksi niihin vähän hapettumien poisto ainetta. Toivottavasti ei ole
mittaristo paskana. On nimittäin hieman kalliin puoleinen homma (n.750e), paitti jos löytäis sopivan käytetyn mittariston.
Comment
-
Comment