Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ohjekirja mosan lämmöistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfredson
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 463
    • Uusimaa

    E39 ohjekirja mosan lämmöistä

    ...sanoo että kaikki mikä on yli sinisen ja alle punaisen on normaalia? Ainakin tuo jenkkimanuska. Todetaan vielä erikseen että ei ole epätavallista jos välillä nousee lähelle punaista kuuman ulkoilman johdosta...

    Montakohan bemaria on liikenteessä missä lämmöt nousee hätinä siihen ensimmäiseen viivaan "ja kaikki on kunnossa"? No ainakin omassa oli näin, ja koeajamassani M5:ssä oli näin, ja monessa muussakin, kun näissä nämä termostaatit tuntuu olevan vähän perseestä.

    Mitäs kaikkea tuollainen "melkein lämmin" moottori tuottaa harmia? Kuluu? Ei anna kaikkea tehoa? Syö bensaa? Jopa öljyä?

    Katselin piruuttani tuossa itse lämpöjä nyt "kesällä" niin 91-94 ne näytti vaeltavan ajosta riippuen, mittari seisoo 99% pystysuorassa kokoajan. Ehkä aaaavistuksen kylmälläpuolella enemmän. Mutta käytännössä pystyssä. Ottaako tuo analogimittari tiedon tuolta digimittarilta vai onko nämä erillisiä?
    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
  • Matula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1706

    #2
    Vastaava kiesi kuin aloittajallakin ja lopputalvesta vaihdoin vesipumpun ja termostaatin, koska salavalikosta katsottu nesteen lämpötila pysyi hädin tuskin 80 asteessa. Lämpömittari näytti kuitenkin ½-väliä. Termostaatin vaihdon jälkeen mittari on edelleen ½-välissä mutta nesteen lämpötila on 92-105 astetta. Kulutuskin pieneni kun kone käy oikeassa lämmössään.

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎