Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n alustan osista

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfredson
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 463
    • Uusimaa

E39:n alustan osista

Eli minä kun olen aika tumpula autojen kanssa, mutta tahtoisi ainakin ajaa autolla joka on ajettavuudeltaan kokolailla kunnossa.

Eli mitä kaikkea kannattaa uusituttaa ilman selviäkin vikoja alustasta. Kaikki puslat ainakin etupäästä? Takapään apurungon puslia ei ihan hupia viitsi vissiin vaihtaa, taitaa olla sen verran tyyristä. Etupäässä on siis alatukivarsi, reaktiotanko, raidetanko ja kallistuksenvakaaja, ei vissiin muuta? Paitsi ne kallistuksenvakaajan koiranluut tms? Reaktiotankojen kumit on jo vaihdettu, tangot oli buenot. Kannattaako seuraavaksi vaihtaa ainakin etutukivarsien kumit? Ratti näet VÄLILLÄ (kyllä, joskus täristää joskus ei, samalla tiellä samalla nopeudella) hieman täristää, jos tämä auttaisi. Ja muutenkin ei varmasti tekisi pahaa. Entä raidetangon päät? kannattaako uusia mitään jos käsikopelolla ei löydy väljää?

Entäs taka-akselin H-tukivarren (mikä lie virallisesti?) Kannattaako tähän uusia puslat jne huvikseen vai onko kallista? Lähinnä työnmäärä kun itse en tee mitään.

Toki tietysti itse varretkin vaihtoon jos sitä kaipaa. En näe kyllä syytä miksi ehjiä pitäisi vaihtaa? Näkeekö joku

Kiitos
    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
  • leijo
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 54

en kyllä ihan umpimähkään alkais osia vaihtelemaan. Katsastusmies kyl kertoo, jos lyötää väljää? noi takapään puslat vanhuuttaan hapertuu, joten ne kannatta tsekata, ja etu reaktiotannkoja ei ainakaan meidän katsastus inssit oo täryllä paikallistanu, mut isoilla papukaijoilla puristamalla välljät löytyy.

Comment

• Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

Niin siis jos nyt ihan välttämättä jotain haluaa vaihdattaa, niin nimenomaan ne takakelkan puslat ja sen jälkeen akselistosuuntaus. Ne nimittäin ei todennäköisesti enään ole ihan kunnossa, mutta varmaan ne muut etupään kamat on.

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎