Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 m-sport iskarit

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nuuskis
    BTCF Member
    • Sep 2007
    • 99
    • Kuortane

    e39 m-sport iskarit

    Tarkoitus olis vaihtaa e39 sedanin vakioalusta h&r 40/15 jousiin ja m-sport iskareihin, meneekö heittämällä vai onko jotain muuta vaihdettava?
    Onkohan aivan arpapeliä minkä merkkiset iskarit tulee, jos tilaa motonetistä netin kautta m-sport iskarit?
    E39 525i -01
  • jamoc8
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 277
    • Oulu

    #2
    Taitaa olla noi M-sport iskarit eri yläpään laakerilla kuin vakioiskarit. Voi olla ettei sovi..


    Originally posted by Nuuskis View Post
    Tarkoitus olis vaihtaa e39 sedanin vakioalusta h&r 40/15 jousiin ja m-sport iskareihin, meneekö heittämällä vai onko jotain muuta vaihdettava?
    Onkohan aivan arpapeliä minkä merkkiset iskarit tulee, jos tilaa motonetistä netin kautta m-sport iskarit?
    ---- Bee äm dapl juu ----

    Comment

    • Kentsu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1397
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by Nuuskis View Post
      Tarkoitus olis vaihtaa e39 sedanin vakioalusta h&r 40/15 jousiin ja m-sport iskareihin, meneekö heittämällä vai onko jotain muuta vaihdettava?
      Onkohan aivan arpapeliä minkä merkkiset iskarit tulee, jos tilaa motonetistä netin kautta m-sport iskarit?
      Iskarit menee heittämällä, kokemusta on sigun autosta. Motonetista itse sain Boget jotka on käsittääkseni laadun kanssa samoilla linjoilla, ellei identtiset, Sachs:n kanssa. Pohjaanlyöntikumit ei ole samat kuin vakioiskarissa.
      Last edited by Kentsu; 12-05-2008, 16:24. Reason: Clavu alla täsmentää aivan oikein
      Ex: 523iA '97, 520iA '89
      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Kertaus on opintojen äiti.

        Motonetin M-sport iskareiden pitäisi olla Sachs Advantage / Boge Turbo, vastaavat originaalin M-sport I iskareita. Vain kasikoneisissa ja EDC-iskareilla varustetuissa on erilainen ylätuki/laakeri. Nuo yläpäät suosittelisin joka tapauksessa samalla vaihtamaan. Pohjaanlyöntikumi on madalletussa M-sportissa lyhyempi ja jämäkämpi. Jos haluaa pelata varman päälle, ostaa M-sportin kumit.

        Samalla kehoitan harkitsemaan myös reaktiotankojen vaihtoa, kun iskarit on valmiiksi tieltä pois. Sen reaktiotangon nivelpään irrotus vaatii iskarin nostamista navasta.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • mailman
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 8003
          • Vantaa

          #5
          Ööö... Vastaakos nuo Clavurionin mainitsemat Motonetin mallit myös M-Sport _2_ iskareita? :think

          Ja toisekseen, miten käytännössä eroaa, vaikkapa E39:ssä M-Sport I ja M-Sport II alusta?
          Itselle kyllä nyt tule edes mieleen, että olisin nähnytkään missään E39:ssä M-Sport I alustaa...?
          G01 ///M40i '19
          F48 xDrive20i ///M-Sport '18
          E39 ///M5 '00

          Comment

          • Kparta
            Bimmer Rookie
            • Sep 2007
            • 33

            #6
            Kysytääs tässä samassa nyt että mitä jos vaihdan vain pelkät h&r 40/15 jouset, kun ei ole rahaa iskareihin. Onko tässä mitään järkeä? Kokemuksia?

            Mitä muita osia joudun samalla vaihtamaan? Pohjaanlyöntikumit?

            Comment

            • jyrbba69
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2008
              • 2394
              • Kouvola

              #7
              Originally posted by mailman View Post
              Ööö... Vastaakos nuo Clavurionin mainitsemat Motonetin mallit myös M-Sport _2_ iskareita? :think

              Ja toisekseen, miten käytännössä eroaa, vaikkapa E39:ssä M-Sport I ja M-Sport II alusta?
              Itselle kyllä nyt tule edes mieleen, että olisin nähnytkään missään E39:ssä M-Sport I alustaa...?

              Ei vastaa m-sport II alustaa. Ja varaosa numerosta selviää kumpi alusta siellä piileskelee. -Jyri
              2015 AMG GTS
              -----------------------------

              www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
              jyri@fotomonza.com

              Comment

              • mailman
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 8003
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by jyrbba69 View Post
                Ei vastaa m-sport II alustaa.
                Tää on hyvä tietää... Eli marmotiskille kai tästä joutuu sitten jossain kohti

                Ja varaosa numerosta selviää kumpi alusta siellä piileskelee. -Jyri
                Toki selviää, mutta ihan vain mietin, että mitä eroa _oikeasti_ M-Sport I:llä ja II:lla on? :think
                G01 ///M40i '19
                F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                E39 ///M5 '00

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by mailman View Post
                  Ööö... Vastaakos nuo Clavurionin mainitsemat Motonetin mallit myös M-Sport _2_ iskareita? :think

                  Ja toisekseen, miten käytännössä eroaa, vaikkapa E39:ssä M-Sport I ja M-Sport II alusta?
                  Itselle kyllä nyt tule edes mieleen, että olisin nähnytkään missään E39:ssä M-Sport I alustaa...?
                  Kyllä noita M-sport I alustoja on varsinkin vanhemmissa E39:eissä.

                  M-sport I vs. II: II:ssa jämymmät iskarit ja todennäköisesti myös jouset, mutta noista jousista on hankalampi löytää mitään speksejä. Vakaaja on II:ssa paksumpi/jäykempi 24 vs. 25 mm.

                  M-sport II iskareita saa myös Schmiedmann:lta.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • 325E
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1227
                    • LAHTI

                    #10
                    Ostin 523i M-Sport 1-mallin iskarit ja 2 mallin vakaajat

                    Originally posted by mailman View Post
                    Ööö... Vastaakos nuo Clavurionin mainitsemat Motonetin mallit myös M-Sport _2_ iskareita? :think

                    Ja toisekseen, miten käytännössä eroaa, vaikkapa E39:ssä M-Sport I ja M-Sport II alusta?
                    Itselle kyllä nyt tule edes mieleen, että olisin nähnytkään missään E39:ssä M-Sport I alustaa...?
                    Rakennan juuri 523i E39:siin M-Sport 1-alustaa tosin modaan siihen paksuimmat kallistuksenvakaajat mitä E39 523i malliin saa eli laitan M-Sport 2-mallin vakaajat E39 mallista 530i:n
                    Etuvakaaja 25mm varaosa no:31 35 2 229 420 maksaa n.130€
                    Takavakaaja 15mm varaosa no: 33 53 1 093 816 maksaa n. 115€

                    Tässä korostan että, mallin M5,535i ja 540i vakaajat ei käy koska siihen on kaksi syytä Etupalkki on erilainen ja niissä on simpukkaohjaus.

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7434
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by 325E View Post
                      ... paksuimmat kallistuksenvakaajat mitä E39 523i malliin saa eli laitan M-Sport 2-mallin vakaajat E39 mallista 530i:n
                      Etuvakaaja 25mm varaosa no:31 35 2 229 420 maksaa n.130€
                      Sama näyttäs olevan kuin 523i:n M Sport 2 -vakaajakin.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • 325E
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1227
                        • LAHTI

                        #12
                        Muistaakseni oli että....

                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Sama näyttäs olevan kuin 523i:n M Sport 2 -vakaajakin.
                        Muistaakseni kun Lahdessa bemarilla laittoi tuon auton valmistenumeron mukaan siihen sopivan E39 523i:n M-Sport alustan vakaaja tiedoksi se antoi vaan Etuvakaajaksi 24mm..joten suurin Etuvakaajan paksuus mitä löytyi käyvyyksien vuoksi koska erot Isokeneellisiin on 1.Etupalkki erilainen ja 2. Simpukkaohjaus joten ei jäänyt ETK:sta etsien malli oli E30 530i mallin M-Sport vakaajat.

                        Comment

                        • Alfredson
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2007
                          • 463
                          • Uusimaa

                          #13
                          Kerrataan nyt vielä tämäkin: Jos laitan vakio E39 tolpille -35mm madaltavat jouset niin millainen autosta tulee? Paraneeko ajettavuus vai pilaantuuko se täysin? Haussa siis tukeva ajettavuus, mukavuutta unohtamatta. Ja tietysti parempi näkö.

                          Uuden auton lisävarusteissa monesti puhutaan -20mm madaltavista jousista jotka maksaa vain parisataa, tuleeko nämäkin ihan vakioiskareille?
                          Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7434
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Alfredson View Post
                            Kerrataan nyt vielä tämäkin: Jos laitan vakio E39 tolpille -35mm madaltavat jouset niin millainen autosta tulee? Paraneeko ajettavuus vai pilaantuuko se täysin?
                            Tämmöistä muistelen joskus lukeneeni: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...49&postcount=9

                            Originally posted by Alfredson View Post
                            Uuden auton lisävarusteissa monesti puhutaan -20mm madaltavista jousista jotka maksaa vain parisataa, tuleeko nämäkin ihan vakioiskareille?
                            Siis joku muu kuin E39 tai joku muu kuin BMW?
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Alfredson
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2007
                              • 463
                              • Uusimaa

                              #15
                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              Tämmöistä muistelen joskus lukeneeni: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...49&postcount=9


                              Siis joku muu kuin E39 tai joku muu kuin BMW?
                              Esim Audilla.

                              Niin ja eikai ne nyt _ihan_ niin yhtä hyvin toimi vakiotolpillakin, muutenhan ne m-sport iskarit olisi ihan turhat
                              Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎