Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5:n anturit sökönä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Taz_83
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 31
    • Kuopio

    E39 M5:n anturit sökönä!

    Aloin viime viikolla ihmetellä, kun auto tuntui tehottomalta. Auto vietiin testipenkkiin ja se näytti, että nokka-akselin anturi ja Vanos-anturi ovat epäkunnossa. Onko kenelläkään ollut samaa vikaa ja kuinka suuri homma antureiden vaihto oli? Olen viemässä autoa Kuopion Hartikaiselle, mutta kuten tunnettua siellä hinnat eivät ole halvimmasta päästä. Tietääkö kukaan Kuopion seudulta tai vaikka vähän kauempaakin, että kuka olisi perehtynyt Bemareiden korjaukseen? Parastahan tietysti olisi jos joku tietäisi jonkun henkilön joka on M5:een suorittanut tällaisen vaihto-operaation. Sanoivat Hartikaisella etteivät osaa arvioida hintaa, kun asentajat eivät ole tällaiseen autoon joutunut antureita vaihtamaan. Osien hinta oli jotain ~600€.

    Olisin todella kiitollinen jos jollain olisi jotain tietoa tai apua mitä minun kannattaa ton auton kanssa tehdä? Pelottaa tulevan remontin hinta :think Autona on E39 M5 vuosimallia 1999, moottori on S62.
  • 10+
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2084
    • Nivala

    #2
    Elä pelkää. Se nokka- akselin asentuanturi maksaa jonku 100€ kpl, ja niitä on 4kpl, imu ja pakopuolella. Vanosanturista en sitten tiedä? Mutta ne nokan anturit on suht vittumainen vaihtaa mutta kyllä ne vaihdettua saa, jollain hyvällä asentajalla menee jonku 30 min puolellaan. Mulla meni aikoinaan joku tunti ku harjottelin, vittumaisen ahdas paikka se on ku kone on melkeen tulipellissä kiinni ja ne on tietenki siellä välissä. Tehoja uupuu niitten nokka antureitten takia helposti 100hv ainakin, mulla oli lämpimänä tosi laiska ku imupuolen anturi oli pimeä, vilposella koneella kulki ku ohjus
    E39 M5 -00

    Ex E60 530Da M-Sport -04
    Ex E39 M5 -00
    Ex E39 M5 -00 Individual
    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
    Ex E36 3.0 M3 -93
    Ex E36 2.5 Cabrio -94
    Ex E36 3.2 M3 -97
    Ex E36 2.5 Coupe -93

    Comment

    • Taz_83
      Bimmer Rookie
      • Feb 2006
      • 31
      • Kuopio

      #3
      Mahtava juttu jos saisi edes nokka-akselin anturit vaihdettua kohtuu vaivalla. Eilen soittelin korjaamoihin ja olivat sitä mieltä, että luultavasti koneen voi joutua ottamaan pois ennen kuin saa Vanos-anturin vaihdettua. Eivät halunneet ottaa edes työtä vastaan, kun saattas mennä koko kesä sitä korjaillessa! Nyt jos joutuu viemään Hartikaiselle korjattavaksi niin voi lompakko raukkaa (70€/tunti). Olisin todella kiitollinen jos jollain olisi tietoa miten iso toimenpide se todellisuudessa on?

      Comment

      • Venom
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2002
        • 623
        • Vantaa

        #4
        Mistään mitään tietämättä, kuulostaa tuo koneen irroitus aika kaukaa haetulta.. Vanoshan on sylinterin kannessa, joten en kyllä näe mitään syytä miksi kone pitäisi irrottaa..

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Vanoksella ei ole omia antureita, nokka-akselin asentotunnistimilla asentoa seurataan ja pulssiohjatuilla venttiileillä säädetään hydraulisesti. Kuka helvetti ottaa konetta pois anturinvaihdon takia
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • m5 lemans
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 190
            • espoo

            #6
            Vaihdoin viime keväänä yhden CPS'n (Camshaft Positioning Sensor) BMW Laakkosella Espoossa. Katsoin kuitin (12.3.2007, 11.23 ap) Työ 50 € ja osa 95 €. Tää on btw aika tavallinen vika (lue esim www.m5board.com ja hae "CPS").
            Last edited by m5 lemans; 16-05-2008, 17:50.

            Comment

            • villes
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 439
              • Kirkkonummi

              #7
              Originally posted by Taz_83 View Post
              Mahtava juttu jos saisi edes nokka-akselin anturit vaihdettua kohtuu vaivalla. Eilen soittelin korjaamoihin ja olivat sitä mieltä, että luultavasti koneen voi joutua ottamaan pois ennen kuin saa Vanos-anturin vaihdettua. Eivät halunneet ottaa edes työtä vastaan, kun saattas mennä koko kesä sitä korjaillessa! Nyt jos joutuu viemään Hartikaiselle korjattavaksi niin voi lompakko raukkaa (70€/tunti). Olisin todella kiitollinen jos jollain olisi tietoa miten iso toimenpide se todellisuudessa on?
              Ja ihan Offtopic mutta 70€/tunti on nykypäivänä halpaa, laakkosen hinnat ovat päälle 100€/h ja niin taitaa olla lähes jokaisessa muussakin merkkiliikkeessä...
              M-B C220CDI 4matic amg -13
              ex.
              bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

              Comment

              • Taz_83
                Bimmer Rookie
                • Feb 2006
                • 31
                • Kuopio

                #8
                Kyllä minäkin arvelin, että olisi aika hurjaa jos joutuisi koneen nostamaan pois antureiden ja Vanoksen vaihdon takia. Osat näyttävät maksavan yhteensä vajaan 600€ ja työtähän varmasti kertyy jonkun verran.

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by m5 lemans View Post
                  Vaihdoin viime keväänä yhden CPS'n (Camshaft Positioning Sensor) BMW Laakkosella Espoossa. Katsoin kuitin (12.3.2007, 11.23 ap) Työ 50 € ja osa 95 €. Tää on btw aika tavallinen vika (lue esim www.m5board.com ja hae "CPS").
                  Tässä oli sata varmasti kyseessä oik. puoleinen antura, nimittäin vas. on "hieman" hankalampi..

                  Ed: Oik. puoleisen vaihtamiseen menee OIKEASTI 5 min.. ja vas. puoleiseen saa tuhrittua.....aikaa....
                  Last edited by Stone; 17-05-2008, 02:39.
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • Taz_83
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2006
                    • 31
                    • Kuopio

                    #10
                    No niin...
                    Auto on haettu huollosta ja laskussa oli summana vaivaiset 990€. (kaupan tekijäiseksi vielä M5 avaimenperä )Nokka-akselin asentotunnistin maksoi vajaan 90€ ja 2 kpl ilmamassa-antureita 640€. Auto käyttäytyi kuin uudesti syntynyt ja testerikin lopetti Vanoksen herjaamisen... Äsken taas palattiin arkeen, auto rupesi tyhjäkäynnillä huopaamaan ja pari kertaa sammui. Kerran teki myös sellaisen tempun, että kesken ajelun nappasi sähköt pois päältä ja tuli heti takasin. Ihan niinkuin hetkellinen sähkökatkos. Mikähän tähän voisi olla taas vikana??? Maanantaille taas Hartikaiselle aika testaukseen (kohta käännän postinkin sinne). Ymmärtääkseni tyhjäkäynnin huopaamiseen voisi olla syynä lamda-anturi (n.200€/kpl).

                    Comment

                    • m5 lemans
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 190
                      • espoo

                      #11
                      Shit, ei käy kateeksi. Nyt olen kyllä ohuella jäällä, mutta en ole kuullut että auto sammuu tolleen jos o2 anturit ovat paskana. Kannattanee laittaa taas testeriin. Vaihdoin btw ne viime vuonna myös (hinta se mitä mainitsit), ja työ ainoastaan (?) 98 €. Just fyi. Onnea

                      Comment

                      • Stone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 4074
                        • Helsinki

                        #12
                        Täältä orkkis lambdat alle huntilla..
                        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                        VW Pornstarter (työjuhta)
                        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                        Finnmaster T8







                        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                        Comment

                        • fastandfurious
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 1731
                          • Tampesteri

                          #13
                          Sääliks käy toi putki missä olet. Joskus korjauttelin e46:sta samanlailla. Heti kun sain se pajalta jotain uutta ilmeni. Tosiaan noita osia kannattaa kattella vähän halvemmalla noista linkeistä esimerkiksi, eikä aina maksaa kaikesta sitä marmoritiski-hintaa.

                          Tuo s-katkos tuskin tulee lambdasta, onnea täältäkin matkaan!
                          ---------------------------------------------------
                          E91 325d M-Sport
                          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                          Comment

                          • Taz_83
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2006
                            • 31
                            • Kuopio

                            #14
                            Kiitti tosi paljon tuosta linkki vinkistä!!! Sitä helposti tulee maksettua liian suuri summa, kun on niin helppoa tilailla osia samalla kun testeri kertoo vikoja. Mikähän voisi olla siihen "sähkökatkokseen" vikana? Tämä on aika epätodennäköistä, mutta voikohan huono akku vaikuttaa asiaan? Se katkos tuli ainakin kerran sillon, kun lähdin kaasu pohjassa ohittamaan. (ohituksen jälkeen nolona bussipysäkille konepelti auki )

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              #15
                              + Kaapelikengän räjähdyspanoksen liitos vialla.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎