Terve!
Foorumia jonkun aikaa selanneena päätin nyt itsekkin liittyä joukkoon ja kirjoittaa.
Hankin kyseisen auton tovi sitten. Auto on vm 96. Päätin nyt ensimmäistä kertaa kokeilla miten auto lähtee valoista kun kytkin rempastaan täysillä ylös. No, eipä ainakaan kumi vinkunut. Aivan kuin kytkin olisi luistanut, mutta mielestäni auto kuitenkin kiihtyy normaalisti (olen kellottanut 6.xx 0-80). Lisäksi lähdön jälkeen sisälle tuli joku katku. Olisiko siellä sittenki rengas vähän pyörähtänyt. Haju ei kyllä mielestäni haissut kytkimen palamiselle (Isä ukon nissanista poltin aikoinaan kytkintä ajettaessa penkasta pois) mutta ei se nyt varsinaisesti kumiltakaan haissut.
Voisi kuvitella että kun vajaa 200 kaakkia tönästään takapyörille paikaltaan lähettäessä niin rengas pyöris sen verta tyhjää että sen huomaakin.
Foorumia selaillessa olen huomannut että en ole ainut ongelman kanssa, mutta muilla tuntuu luistoa tapahtuvan myös ykköseltä kakkoselle vaihettaessa?
Havaitsin nyt ensimmäisen kerran kyseisen luiston. Oliko lähtö/tapahtuma niin rasittava kytkimelle että minäkin huomasin ensimmäisen kerran vcd:n olemassa olon? :think
Lisättäköön tähän vielä että en ole huomannyt kytkimessä minkäänlaista luistoa jos esim. lähden risteyksestä/rampista ykkösellä räväkämmällä kaasulla, eli suoristan vaan nilkan ilman kytkimen kutittelua. Käännyttäessä risteyksessä/rampissa niin kyllä luistonesto vilkkuu aika tiuhaan. Auto käytäyttyy myös normaalisti 20-100 sprinteissä, näissäkään en ole huomannut kytkimenluistoa vaihettaessa ykköseltä kakkoselle. Onko se jo niin minimaalista että vaikea havaita?
Liekkö johtuu siitä että en ole vcd:n vaikutusta huomannut koska kytkimen kanssa tulee vedäteltyä aika vähän.
Auto on menossa ensiviikolla huoltoon muitten asioiden takia, kannattaisiko samalla vinkata että poistaisivat tuon vcd:n jos se nyt edes on siitä kiinni?
Vastauksia odotellessa.
Kiitos jo etukäteen!
Foorumia jonkun aikaa selanneena päätin nyt itsekkin liittyä joukkoon ja kirjoittaa.
Hankin kyseisen auton tovi sitten. Auto on vm 96. Päätin nyt ensimmäistä kertaa kokeilla miten auto lähtee valoista kun kytkin rempastaan täysillä ylös. No, eipä ainakaan kumi vinkunut. Aivan kuin kytkin olisi luistanut, mutta mielestäni auto kuitenkin kiihtyy normaalisti (olen kellottanut 6.xx 0-80). Lisäksi lähdön jälkeen sisälle tuli joku katku. Olisiko siellä sittenki rengas vähän pyörähtänyt. Haju ei kyllä mielestäni haissut kytkimen palamiselle (Isä ukon nissanista poltin aikoinaan kytkintä ajettaessa penkasta pois) mutta ei se nyt varsinaisesti kumiltakaan haissut.
Voisi kuvitella että kun vajaa 200 kaakkia tönästään takapyörille paikaltaan lähettäessä niin rengas pyöris sen verta tyhjää että sen huomaakin.
Foorumia selaillessa olen huomannut että en ole ainut ongelman kanssa, mutta muilla tuntuu luistoa tapahtuvan myös ykköseltä kakkoselle vaihettaessa?
Havaitsin nyt ensimmäisen kerran kyseisen luiston. Oliko lähtö/tapahtuma niin rasittava kytkimelle että minäkin huomasin ensimmäisen kerran vcd:n olemassa olon? :think
Lisättäköön tähän vielä että en ole huomannyt kytkimessä minkäänlaista luistoa jos esim. lähden risteyksestä/rampista ykkösellä räväkämmällä kaasulla, eli suoristan vaan nilkan ilman kytkimen kutittelua. Käännyttäessä risteyksessä/rampissa niin kyllä luistonesto vilkkuu aika tiuhaan. Auto käytäyttyy myös normaalisti 20-100 sprinteissä, näissäkään en ole huomannut kytkimenluistoa vaihettaessa ykköseltä kakkoselle. Onko se jo niin minimaalista että vaikea havaita?
Liekkö johtuu siitä että en ole vcd:n vaikutusta huomannut koska kytkimen kanssa tulee vedäteltyä aika vähän.
Auto on menossa ensiviikolla huoltoon muitten asioiden takia, kannattaisiko samalla vinkata että poistaisivat tuon vcd:n jos se nyt edes on siitä kiinni?
Vastauksia odotellessa.
Kiitos jo etukäteen!
Comment