Autona siis 530dat -01 ja uusi viskokytkin pitäisi vaihtaa vesipumpun jatkeeksi, mutta ahdasta on! Mitenkäs muut ovat tuosta hommasta selvityneet? Jäähdyttäjän takana olevaa ilmaohjainta ei saa imeisesti pois ilman tuulettimen poistoa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530d Viskokytkin
Collapse
X
-
e39 530d Viskokytkin
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 MuseorekisteröityTags: None
-
-
Homma menee näin:
-tarvitset 2 kpl 32 mm avoleukaisia kiintoavaimia mallia "ohut" eli normaalipaksuista kiintoavaimista pitää rälläköidä ohuita. -eivät muuten mahdu avaamaan vesipumpun/viskotuulettimen välistä mutteriliitosta.
-avaa siis kiintoavaimilla viskokytkimen mutterikiinnitys
-saat lisää tilaa kun nostat pois tuulenohjaimen joka on kiinnitetty muoviklipsuilla molemmista päistä. Avautuu ruuvimeisselillä nostaen...
Loppupelissä aivan simppelijuttu kun sen vaan hoksaa. Mitään vesiletkuja tai muita mainitsemattomia osia ei siis tarvitse irroittaa.Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
-
-
Onkos tuossa mutteriliitoksessa ihan "normaalikätiset" kierteet? Vanhemmissa Bemuissa kun oli vasenkätiset, eikä tuollaista kiristysmutteria lainkaan. Pitääpä tuottaa sinne sitten sopivat kalut ja yrittää mahtua joukkoon. Kiitos neuvoista!Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Ovat erikätiset. Pidä toisella lenkillä vesipumppua paikoillaan ja sitten toisella käännät toiseen suuntaa...
Eli pumppu kun pysyy paikoillaan niin muistaakseni visko lähtee auki kun käännät vastapäivään?Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Originally posted by casino View PostOvat erikätiset. Pidä toisella lenkillä vesipumppua paikoillaan ja sitten toisella käännät toiseen suuntaa...
Eli pumppu kun pysyy paikoillaan niin muistaakseni visko lähtee auki kun käännät vastapäivään?...
Comment
-
-
Originally posted by reddewil View PostEikun myötäpäivään kun on vasenkätinen kierresigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Eikä mullakaan ole vielä sitä uutta josta voisi katsoa, on tilauksessa . Vanhassa on laakeri niin valmis, etten suostu tuolla ajamaan visko kiinni. Siksi olen jo purkuhommissa. Yritin tuosta KL:n sivuilta luntata kuvasta jengan nousua, mutta ikä on tehnyt tepposet...ei saa selvää.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
On vääränkätinen kierre ja ennen avaimien rälläköintiä kannattaa koittaa terävillä napautuksilla avaimeen irrottaa sitä viskoa. Yleensä lähtee ihan sillä, eikä sitä uuttakaan pidä sitten kiristää millään kiinnipitoavaimilla, se riittää mitä hihnan pito sallii kiristystä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Joo, sain viskon juuri irti ja vahvistan että vasenkätinen kierre on, napautustekniikalla ne yleensä lähtee, tämä ei. Mulla on semmoinen lattaraudasta tehty BMW -erikoistyökalu viskokytkimen irroitukseen, joka on varreltaan n.40cm ja sen sovittaminen tuolle juurimutterille oli hieman työläs, noh nyt on nähty sitten sekin ihme, että mun vehkeeni oli liian suuri tarkoitukseensa Kiitos osallistujille!Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Comment