Vaihdoin täältä luetuista jutuista (kiitokset niistä!) rohkaistuneena E39 523i (vm. 99) Touringin etuiskarit tänään/eilen. Ajattelin säästäväni pikkuisen...
Homma onnistui kuin onnistuikin muutaman eiku-jooku-vaiheen jälkeen. Vasemman puolen iskari oli täysin loppu ja se puoli kolisi ikävästi. Vaihdettuani iskarin yllätyksekseni kolina ei loppunutkaan. No, ajattelin, että ehkäpä koiranluu kolkattaa eipä sen kummempaa, katsastusmies kertokoon tarkemman vian. Vaihdoin sitten myös oikean puolen iskarin ja KAUHUKSENI myös se puoli alkoi kolisemaan. Kaikki on kiristetty hyvin ja tuplatarkastettu molemmilta puolin.
Nyt sitten tuli mieleen sellainen painajaisvaihtoehto, että olisinko vaihtanut sport-alustalle normaalin alustan iskarit. Voisiko vaikuttaako asiaan tuolleesti "kolinoimalla"??? En ole varma tuosta alustastani...
Kuvittelin autoni olevan normaalialustainen. Sellaisen ajattelin vuosi sitten käytettynä ostaneeni. Kävin tämän perusteella sitten ostamassa motonetistä "normaalit iskarit", Gabriel-merkkiset ja 79.90 kpl. Sattui vielä vanha työkaveri samaan aikaan motonettiin ja hän kehui, että pitäisi olla laatuiskarit...no ehkäpä ovatkin.
Mittailin vanhoja ja uusia iskareita vasta siinä vaiheessa kun uudet olivat jo alla (<<--moka!) ja kaikilta mitoiltaan eivät olleet identtisiä.
Vanhat iskarit ovat merkkiä Sachs-Boge ja iskereiden kyljessä on seuraavat merkinnät:
Sachs Boge 1 0211 37629A 3131 - 1 094 041
Osaisiko joku sanoa tuon perusteella, että ovatko nuo sportti-alustan vaiko ei? Netti ei tuottanut tulosta ainakaan minulle. Voin laittaa tarvittaessa mittojakin, jos niden perusteella voisi päätellä vielä lisää.
Vähän nolottaa kysyä, muttta kysyn vielä lisäksi, että mistä autosta tietää sen, että onko siinä sport-alusta? :think
Kiitoksia mahdollisista kommenteista jo etukäteen. Voihan olla myös, että huomiseksi suunnittelemani uusintavierailu motonettiin vanhan iskarin kanssa tuo valaisun asiaan.
terveisin "amatoori-Jari"

Homma onnistui kuin onnistuikin muutaman eiku-jooku-vaiheen jälkeen. Vasemman puolen iskari oli täysin loppu ja se puoli kolisi ikävästi. Vaihdettuani iskarin yllätyksekseni kolina ei loppunutkaan. No, ajattelin, että ehkäpä koiranluu kolkattaa eipä sen kummempaa, katsastusmies kertokoon tarkemman vian. Vaihdoin sitten myös oikean puolen iskarin ja KAUHUKSENI myös se puoli alkoi kolisemaan. Kaikki on kiristetty hyvin ja tuplatarkastettu molemmilta puolin.
Nyt sitten tuli mieleen sellainen painajaisvaihtoehto, että olisinko vaihtanut sport-alustalle normaalin alustan iskarit. Voisiko vaikuttaako asiaan tuolleesti "kolinoimalla"??? En ole varma tuosta alustastani...
Kuvittelin autoni olevan normaalialustainen. Sellaisen ajattelin vuosi sitten käytettynä ostaneeni. Kävin tämän perusteella sitten ostamassa motonetistä "normaalit iskarit", Gabriel-merkkiset ja 79.90 kpl. Sattui vielä vanha työkaveri samaan aikaan motonettiin ja hän kehui, että pitäisi olla laatuiskarit...no ehkäpä ovatkin.
Mittailin vanhoja ja uusia iskareita vasta siinä vaiheessa kun uudet olivat jo alla (<<--moka!) ja kaikilta mitoiltaan eivät olleet identtisiä.
Vanhat iskarit ovat merkkiä Sachs-Boge ja iskereiden kyljessä on seuraavat merkinnät:
Sachs Boge 1 0211 37629A 3131 - 1 094 041
Osaisiko joku sanoa tuon perusteella, että ovatko nuo sportti-alustan vaiko ei? Netti ei tuottanut tulosta ainakaan minulle. Voin laittaa tarvittaessa mittojakin, jos niden perusteella voisi päätellä vielä lisää.
Vähän nolottaa kysyä, muttta kysyn vielä lisäksi, että mistä autosta tietää sen, että onko siinä sport-alusta? :think
Kiitoksia mahdollisista kommenteista jo etukäteen. Voihan olla myös, että huomiseksi suunnittelemani uusintavierailu motonettiin vanhan iskarin kanssa tuo valaisun asiaan.
terveisin "amatoori-Jari"
Comment