Originally posted by AkiV
View Post
E39 530d laatikko asiaa...
Collapse
X
-
onhan näitä foorumilla ollut... monessa tapauksessa tullut uusi viesti foorumille laatikkoongelmista ja seuraavassa viestissä Hemi kysellyt onko öljyjä vaihdeltu... ja "juu...toissapäivänä"
ainakin näin olen itse näitä monesti huomannut
tiedä sitten onko mahdollisesti öljyn vaihto vain nopeuttanut muiden lastutusten yms viritysten aiheuttamia ongelmien esiintymistä tms?E39 530dA Touring -00
Comment
-
-
Originally posted by MarttiKK View PostEn tiedä mistä uudemmista malleista puhut, mutta vähemmän näissä ZF:n (E60/E61) laatikoissa on ollut ongelmia kuin GM:n (E39). Ja laatikko toimii kyllä huomattavasti fiksummin kuin E39:ssä. Molemmista kokemusta ko. autojen omistajana.
-Kähmye46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
-
-
Lastulla ajeltu noin 40000 - 50000 ja on välillä kepitettykin. Nyt autolla ajettu pikkasen vajaa 240000. Auton ostaessa oli laatikon kanssa ongelmia, mutta vaihdatin öljyt siihen niin sen jälkeen on toiminut hyvin.
Siitä laatikon öljyn vaihdosta kannattaa lukea topikkeja läpi. Puhdistus toimenpide on todella tärkeä suorittaa oikein, jotta laatikko säilyy ehjänä/öljy kanavat ei mene tukkoon...
Auto siis 530D -02
Comment
-
-
Originally posted by AkiV View Postonhan näitä foorumilla ollut... monessa tapauksessa tullut uusi viesti foorumille laatikkoongelmista ja seuraavassa viestissä Hemi kysellyt onko öljyjä vaihdeltu... ja "juu...toissapäivänä"
ainakin näin olen itse näitä monesti huomannut
tiedä sitten onko mahdollisesti öljyn vaihto vain nopeuttanut muiden lastutusten yms viritysten aiheuttamia ongelmien esiintymistä tms?
Comment
-
-
Viesteihin kannattaisi lisätä onko kyseessä manuaali vai automaatti?! itse ostamassa 530d manuaalia oon saanu nyt yleisesti ottaen semmosen käsityksen että seon paljon kannattavempi mutta rasittavempi ajaa ku pienet vetoalueet == paljon veivaamista.. mutta kestoikä huomattavasti pidempi?! mutta miten niiden kanssa ölpänvaihto?! 100? 200? tkm välein? vai sillonku alkaa rutisemaan?! tosin toimiihan niissä kytkin ja vauhtipyörä ns sulakkeena niikun joku totesi.. ainahan se toimii manuaalissa mut silti kaikilla vaihelaatikoilla kestorajansa... ne kiinnostaisi vaikka 1 tai 2 vaihdelaatikkoa noissa kestäis sen 800nm ni miten on yleinen käsitys?!sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Originally posted by Exami View PostViesteihin kannattaisi lisätä onko kyseessä manuaali vai automaatti?! itse ostamassa 530d manuaalia oon saanu nyt yleisesti ottaen semmosen käsityksen että seon paljon kannattavempi mutta rasittavempi ajaa ku pienet vetoalueet == paljon veivaamista.. mutta kestoikä huomattavasti pidempi?! mutta miten niiden kanssa ölpänvaihto?! 100? 200? tkm välein? vai sillonku alkaa rutisemaan?! tosin toimiihan niissä kytkin ja vauhtipyörä ns sulakkeena niikun joku totesi.. ainahan se toimii manuaalissa mut silti kaikilla vaihelaatikoilla kestorajansa... ne kiinnostaisi vaikka 1 tai 2 vaihdelaatikkoa noissa kestäis sen 800nm ni miten on yleinen käsitys?!
Mutta, minä en ole ikinä vaihtanut automaatti E39 öljyjä ja niitä on myyty tästä pihasta joku 60-70kpl. Kilometrit on ollut 80tkm ja 350tkm välillä. Kertaakaan ei ole yhdessäkään automaatissa ollut mitään ongelmaa tai ainakaan kukaan ei ole perään soittanut, eli hyvää tuuriakin on ollut mukana. Kohta varmaan joku soittaa että nyt meni steppi sekasin..E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Offtopic
Originally posted by 10+ View PostManuaali on paljon parempi ostos kun automaatti. Ja kyllä se manuaalina jaksaa vääntää vaikka 3-vaihteella ajais kaupungissa. Harvoin ne vauhtipyörät niistä menee varsinkaan sellasilla kilometreillä olevasta autosta mitä oot ostamassa
Mutta, minä en ole ikinä vaihtanut automaatti E39 öljyjä ja niitä on myyty tästä pihasta joku 60-70kpl. Kilometrit on ollut 80tkm ja 350tkm välillä. Kertaakaan ei ole yhdessäkään automaatissa ollut mitään ongelmaa tai ainakaan kukaan ei ole perään soittanut, eli hyvää tuuriakin on ollut mukana. Kohta varmaan joku soittaa että nyt meni steppi sekasin..
Kerta seon ensimmäinenkin *koputetaan puuta*sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
minä en ole mikään asiantuntija... minä nojaudun vaan siihen fiilikseen mitä foorumin viesteistä jää.
yhtenä isona tekijänä taitaa olla tuo että miten vaihto tehdään... kai joku pesu hyvä tehdä että kököt lähtee pois yms.
voisin soitella Laakkoselle ja kysyä suosittelisiko ne vaihtoa ja osaako ne tehdä sen.
tuossa nyt eka searchilla löytynyt threadi
E39 530dA Touring -00
Comment
-
-
Originally posted by AkiV View Postminä en ole mikään asiantuntija... minä nojaudun vaan siihen fiilikseen mitä foorumin viesteistä jää.
yhtenä isona tekijänä taitaa olla tuo että miten vaihto tehdään... kai joku pesu hyvä tehdä että kököt lähtee pois yms.
voisin soitella Laakkoselle ja kysyä suosittelisiko ne vaihtoa ja osaako ne tehdä sen.
tuossa nyt eka searchilla löytynyt threadi
http://www.btcf.fi/forum/showthread....ljyt+vaihdettu
Lyhykäisyydessään prosessi tämä:
1. Valutetaan vanha öljy pois, uutta tilalle (oikealla täyttö tavalla)
2. Ajoa noin 1000km...
3. Öljyt pois, laatikko auki, valutus (antaa entisen öljyn tulla ajan kanssa pois). Puhdistus (magneetin puhdistaminen tärkeää), sihdin vaihto ja tais olla joku tiivistekkin mikä vaihdettiin.
4. Uudet öljyt sisään (oikealla täyttö tavalla)...
Siinäpä se. Lysti maksoi muistaakseni noin 350€.
Comment
-
-
Originally posted by rahami00 View PostEspoon Laakkosella teetätin (automaattilootan) öljynvaihdon ja laatikko on toiminut sen jälkeen hyvin.
2. Ajoa noin 1000km...
3. Öljyt pois, laatikko auki, valutus (antaa entisen öljyn tulla ajan kanssa pois). Puhdistus (magneetin puhdistaminen tärkeää), sihdin vaihto ja tais olla joku tiivistekkin mikä vaihdettiin.
tuollaisen voisin teettää omaani, MUTTA... perus öljynvaihtopajaan en veisi... Laakkoselle vain
kiitos tästä infosta!E39 530dA Touring -00
Comment
-
-
Ei siellä mitään pikeä kyllä ole, itse revin auki about 120tkm kohdalla lootan ja huuhtelumenetelmällä vaihdoin öljyt. Tuon pelkän öljypohjan öljyjen vaihtaminen on kyllä ihan itsensä pettämistä, liian vähän tulee öljyä ulos ja se loppu mitä jäljelle jää on todella likaista tavaraa, kitkalevyistä irronnut materiaali on kierrossa tasaisesti joka puolella.
Toiminnassa huomasi välittömästi todella selvän eron. Vaihtaminen muuttui selvästi pehmeämmäksi, ja nähtyäni minkälaatuista töhnää siellä lootassa oli, en pelkää yhtään vaihtaa seuraaviinkaan laatikoihin öljyä, tuo kun ei mitään tuki mutta kierrossa mennessään taatusti huonontaa voitelua. Vaihtamisessa tuntuvan eron pistäisin uuden öljyn paremman voitelun piikkiin, venttiilit liikkuvat nyt paremmin jolloin paine nousee tasaisemmin.
Voin suositella, takana yli 30tkm ongelmatonta ajoa. Petro canadat ei ollu edes kalliit ja työn voi suorittaa vaikka nyrkkipajalla kun vie clavurionin ohjeet sinne
Itse tosin nappasin laatikon kyljestä paluuputken pois (clavurion irroitti jäähdyttimen pikaliittimestä paluuletkun), siitä kun se lähtee huomattavasti helpommin...325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostItse tosin nappasin laatikon kyljestä paluuputken pois (clavurion irroitti jäähdyttimen pikaliittimestä paluuletkun), siitä kun se lähtee huomattavasti helpommin...E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by rahami00 View PostEspoon Laakkosella teetätin (automaattilootan) öljynvaihdon ja laatikko on toiminut sen jälkeen hyvin.
2. Ajoa noin 1000km...
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEikös tämä ole väärä ja vaarallinen tapa? Siis kun ei vaihdeta suodatinta jo tuossa ekalla kerralla. Jos vanha suodatin on jo osittain tukossa, niin uusien öljyjen liuottamat roskat voi mennä siitä läpi. Minä ajattelin tehdä samanlaisen vaihdon, siis kaksi kertaa lyhyen ajan sisällä, mutta uusi suodatin molemmilla kerroilla. Tosin tätä koko hommaa täytyy vielä miettiä ja punnita riskejä/hyötyjä...
Comment
-
Comment