Tällaista tupsahti putkesta:
Tyhjäkäynti:
CO 0,7%
HC 120 ppm
CO2 14,2%
O2 0,6%
Lambda 1,009
Kierroksilla:
CO 0,42%
HC 40 ppm
CO2 14,6%
O2 0,55%
Lambda 1,011
Katti ei ainakaan helise (en tiedä onko romppeet tullut aikasemmin ulos), yksi viallinen lambda vaihdettiin jo ja kulutus tippui roimasti, mutta noihin lukemiin sillä oli pieni vaikutus. Kyseessä tarvikelambda siis. Venttiilikopan tiivisteet vuotaa hiukan ja on jo kertaalleen putsattu tulpankolot öljystä. Ilmastoinnin kun laittaa pois päältä ja kiekat tippuu alas, niin HC nousee lähemmäksi 250 ppm. Pitkän ajon jälkeen satunnaista plops ääntä putkesta (siis satunnaista, eli ilmeisesti sytytyshäiriö). Imuvuotoja on koitettu kaikenlaisilla kemikaaleilla hakea. Muuten auto toimii kuin unelma. Ei nyi, pätki tms., mutta "haisee" aavistuksen rikkaalta...
Mitä ekspertit suosittelee tarkistettavaksi? Kieliikö korkea CO-arvo viallisesta katista vai pitäiskö terve moottori alittaa tuollaiset arvot vaikka ilman kattia?
Tyhjäkäynti:
CO 0,7%
HC 120 ppm
CO2 14,2%
O2 0,6%
Lambda 1,009
Kierroksilla:
CO 0,42%
HC 40 ppm
CO2 14,6%
O2 0,55%
Lambda 1,011
Katti ei ainakaan helise (en tiedä onko romppeet tullut aikasemmin ulos), yksi viallinen lambda vaihdettiin jo ja kulutus tippui roimasti, mutta noihin lukemiin sillä oli pieni vaikutus. Kyseessä tarvikelambda siis. Venttiilikopan tiivisteet vuotaa hiukan ja on jo kertaalleen putsattu tulpankolot öljystä. Ilmastoinnin kun laittaa pois päältä ja kiekat tippuu alas, niin HC nousee lähemmäksi 250 ppm. Pitkän ajon jälkeen satunnaista plops ääntä putkesta (siis satunnaista, eli ilmeisesti sytytyshäiriö). Imuvuotoja on koitettu kaikenlaisilla kemikaaleilla hakea. Muuten auto toimii kuin unelma. Ei nyi, pätki tms., mutta "haisee" aavistuksen rikkaalta...
Mitä ekspertit suosittelee tarkistettavaksi? Kieliikö korkea CO-arvo viallisesta katista vai pitäiskö terve moottori alittaa tuollaiset arvot vaikka ilman kattia?
Comment