memebuy23buy

E39 keskuslukon kaukosäädin ongelma...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani1632
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 2243
    • Etelä-pohjanmaa

    E39 keskuslukon kaukosäädin ongelma...

    Eli kyseessä alkuperäinen k.lukon kaukosäätö vm.96
    Säädin lopetti toimintansa,patterinvaihdon ja ohjelmoinnin jälkeen ei kuitenkaan toimi.
    Se valo kaukossa kyllä vilkahtelee mutta liekkö nyt sitten kaput tuo kauko...
    Miten yleistä tuo on että itse säädin mykistyy vai onko ongelma jossain muualla..? Tarvinnee käyttää piuhan päässä->saako luettua ohj.yksiköltä tuleeko singnaali...?????
    Tallin täytteet:
    E70 3.0d -09
    E34 540ia -94
    E39 520d -00
    E39 528i M-sport -00
    E60 520i -04
    E30 -86
    E61 520da -09
  • Jorkkoo
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 89

    #2
    Originally posted by jani1632 View Post
    Säädin lopetti toimintansa,patterinvaihdon ja ohjelmoinnin jälkeen ei kuitenkaan toimi.
    Oletko koettanut säädintä eri puolilta autoa? Ainakin omassa e39:ssäni säädin on hieman kummallinen: Apukuskin puolelta tai suoraan auton takaa ovet eivät tahdo aueta millään, sen sijaan kuskin puolelta aukeaa vaikka auto olisi sadan metrin päässä.

    Comment

    • soldia
      Banned
      • Feb 2006
      • 725
      • Planet X

      #3
      Originally posted by jani1632 View Post
      Eli kyseessä alkuperäinen k.lukon kaukosäätö vm.96
      Säädin lopetti toimintansa,patterinvaihdon ja ohjelmoinnin jälkeen ei kuitenkaan toimi.
      Se valo kaukossa kyllä vilkahtelee mutta liekkö nyt sitten kaput tuo kauko...
      Miten yleistä tuo on että itse säädin mykistyy vai onko ongelma jossain muualla..? Tarvinnee käyttää piuhan päässä->saako luettua ohj.yksiköltä tuleeko singnaali...?????
      Ohjelmointiko varmasti oikein eli sulkiko ovet lopuksi?

      Comment

      • jani1632
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 2243
        • Etelä-pohjanmaa

        #4
        Ohjelmointi on tehty ohjekirjan ohjeiden mukaan,eikä mitään tapahdu.
        Lukot ei myöskään pelaa oli kaukosäädin millä puolella autoa hyvänsä...

        Siksi epäilen että tuo itse kauko on vioittunut
        Tallin täytteet:
        E70 3.0d -09
        E34 540ia -94
        E39 520d -00
        E39 528i M-sport -00
        E60 520i -04
        E30 -86
        E61 520da -09

        Comment

        • Jorkkoo
          Bimmer Rookie
          • Mar 2008
          • 89

          #5
          Onko sinulla vara-avainta keskuslukituksen kaukosäädöllä? Oletko jo koettanut sillä?

          Comment

          • jani1632
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 2243
            • Etelä-pohjanmaa

            #6
            Originally posted by Jorkkoo View Post
            Onko sinulla vara-avainta keskuslukituksen kaukosäädöllä? Oletko jo koettanut sillä?
            pirulainen kun ei ole.....
            Tallin täytteet:
            E70 3.0d -09
            E34 540ia -94
            E39 520d -00
            E39 528i M-sport -00
            E60 520i -04
            E30 -86
            E61 520da -09

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by jani1632 View Post
              Ohjelmointi on tehty ohjekirjan ohjeiden mukaan,eikä mitään tapahdu.
              Lukot ei myöskään pelaa oli kaukosäädin millä puolella autoa hyvänsä...

              Siksi epäilen että tuo itse kauko on vioittunut
              Omaan -99 e39:iin oli kuulemma edellinen omistaja vaihtanut uuden pariston kaukosäätimeen, jonka jälkeen kaukosäädin ei ole toiminut. Tuo siis ilmeisesti vaatii ohjelmoinnin, mutta voisiko joku kertoa miten se tehdään, kun ei ole kuin saksankielinen ohjekirja ja siitä homma ei oikein selviä.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by markok View Post
                Omaan -99 e39:iin oli kuulemma edellinen omistaja vaihtanut uuden pariston kaukosäätimeen, jonka jälkeen kaukosäädin ei ole toiminut. Tuo siis ilmeisesti vaatii ohjelmoinnin, mutta voisiko joku kertoa miten se tehdään, kun ei ole kuin saksankielinen ohjekirja ja siitä homma ei oikein selviä.
                E39 528iA

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  #9
                  Kiitos. Löytyihän se tuolta kun olisi taas osannut etsiä. Mitäs sitten tehdään kun kaukosäädin ei ala tämänkään jälkeen toimimaan? Paristo on siis uusi ja kun yritän ohjelmoida säädintä niin säätimen valotkin vilkkuu niinkuin pitää, mutta ovet eivät mene lukkoon. Missähän tuon antenni on ja mistä pääsisi mittaamaan, että tuleeko avauspulssia ollenkaan? Nyt kun olen uusi omistaja tämän mallin osalta, niin sähkökaavioitakaan ei löydy mistä katsoisi. Jos jollakin olisi niihinkin linkki niin olisin kovasti kiitollinen.

                  Edit: Autohan on siis e39 528iA touring vm.-99
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • jani1632
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 2243
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by markok View Post
                    Kiitos. Löytyihän se tuolta kun olisi taas osannut etsiä. Mitäs sitten tehdään kun kaukosäädin ei ala tämänkään jälkeen toimimaan? Paristo on siis uusi ja kun yritän ohjelmoida säädintä niin säätimen valotkin vilkkuu niinkuin pitää, mutta ovet eivät mene lukkoon. Missähän tuon antenni on ja mistä pääsisi mittaamaan, että tuleeko avauspulssia ollenkaan? Nyt kun olen uusi omistaja tämän mallin osalta, niin sähkökaavioitakaan ei löydy mistä katsoisi. Jos jollakin olisi niihinkin linkki niin olisin kovasti kiitollinen.

                    Edit: Autohan on siis e39 528iA touring vm.-99
                    sama ongelma täällä
                    Tallin täytteet:
                    E70 3.0d -09
                    E34 540ia -94
                    E39 520d -00
                    E39 528i M-sport -00
                    E60 520i -04
                    E30 -86
                    E61 520da -09

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Antenni on takalasissa, sama kuin radiolle. Vahvistin löytyy C/D-pilarista. Ilmeisesti teidän kummankin autossa vasemmalla puolella, uudemmassa sedanissa oikealla puolella (2-osainen, toinen osa oikealla). Siitä lähtee valkoinen/keltainen piuha runkomodulille joka on hanskalokeron alaosassa. Signaalin mittaus vaatinee oskilloskoopin.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3018
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by TJJ View Post
                        Antenni on takalasissa, sama kuin radiolle. Vahvistin löytyy C/D-pilarista. Ilmeisesti teidän kummankin autossa vasemmalla puolella, uudemmassa sedanissa oikealla puolella (2-osainen, toinen osa oikealla). Siitä lähtee valkoinen/keltainen piuha runkomodulille joka on hanskalokeron alaosassa. Signaalin mittaus vaatinee oskilloskoopin.
                        Vaatiiko tämän mittaaminen todella oskilloskoopin? Ajattelin vain kun johto on kuitenkin tavallinen sähköjohto niin ei siinä kovin tarkkaa koodattua pulssia voi luotettavasti viedä. Tosin turha sitä on mennä yleismittarillakaan mittailemaan jos ei tiedä mitä siellä pitäisi liikkua. Konstit on aika vähissä millaista vianhakua tuolle tekisi vai onko helpompaa asentaa jälkiasennettu kauko-ohjaus? Jos nyt päädyn asentamaan tuon jälkiasennetun niin onko sen ohjaus helpointa kytkeä hätävilkku katkaisimen vieressä olevaan lukkojen ohjaus nappiin? Mitenkähän tuon napin saa vedettyä ylös, että voisi tutkia sen kytkentää? Hankaloittaa hirveästi ihan perus asioita kun ei ole kytkentäkaaviota löytynyt ko. autoon.
                        BMW 530iA Touring -05

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by markok View Post
                          Vaatiiko tämän mittaaminen todella oskilloskoopin? Ajattelin vain kun johto on kuitenkin tavallinen sähköjohto niin ei siinä kovin tarkkaa koodattua pulssia voi luotettavasti viedä. Tosin turha sitä on mennä yleismittarillakaan mittailemaan jos ei tiedä mitä siellä pitäisi liikkua. Konstit on aika vähissä millaista vianhakua tuolle tekisi vai onko helpompaa asentaa jälkiasennettu kauko-ohjaus? Jos nyt päädyn asentamaan tuon jälkiasennetun niin onko sen ohjaus helpointa kytkeä hätävilkku katkaisimen vieressä olevaan lukkojen ohjaus nappiin? Mitenkähän tuon napin saa vedettyä ylös, että voisi tutkia sen kytkentää? Hankaloittaa hirveästi ihan perus asioita kun ei ole kytkentäkaaviota löytynyt ko. autoon.
                          Kai sieltä jotain yleismittarillakin näkee, mutta en tiedä mitä. Kyllä tuo kannattaa korjata eikä virittää uutta kauko-ohjausta. Kytkentäkaaviot löytyy netistä, BMW WDS nimellä kun hakee torrenteina tai emulella. Onko auton vikakoodit luettu? Jos siellä näkyykin joku selitys ongelmiin (siis mikäli vika onkin muualla kuin signaalin vastaanotossa).
                          E39 528iA

                          Comment

                          • ongelmalapsi
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1062
                            • Hämeenlinna

                            #14
                            Onko ohjelmointi tehty niin että ovet avaimella lukkoon-->auki-->autoon sisälle, virta päälle, heti perää nollille-->avain pois virtalukosta--> avausnappi pohjaan ja 10sek sisällä paina 3kertaa lukitus painiketta. jos ohjelmointi onnistuu ovet menevät lukkoon ja aukeavat heti. ja ohjelmointi ei onnistu jos et ensin avaa keskuslukitusta.
                            -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                            -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                            -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                            -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                            -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                            Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                            GMC Topkick C6500 rollback -95
                            Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                            E46 330xiA -02
                            Chrysler neon -99

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3018
                              • Kuopio

                              #15
                              Originally posted by ongelmalapsi View Post
                              Onko ohjelmointi tehty niin että ovet avaimella lukkoon-->auki-->autoon sisälle, virta päälle, heti perää nollille-->avain pois virtalukosta--> avausnappi pohjaan ja 10sek sisällä paina 3kertaa lukitus painiketta. jos ohjelmointi onnistuu ovet menevät lukkoon ja aukeavat heti. ja ohjelmointi ei onnistu jos et ensin avaa keskuslukitusta.
                              Kyllä sitä juuri näin on yritetty ohjelmoida. Tuosta en ollut varma oliko ovet olleet lukossa ennen ohjelmointia niin piti sekin käydä vielä kokeilemassa, mutta ei toimi vieläkään. Onkos sillä väliä käyttääkö ajovirrat päällä vai riittääkö radio asento? Näitäkin kyllä olen mielestäni yrittänyt molempia. Avaimessa valo alkaa vilkkumaan niinkuin pitää, mutta mitään ei tapahdu. Vikakoodeja ei ole.
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              Working...
                              X