Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 nykiminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaajo
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 56

    E39 nykiminen

    Elikkä autossa on vikana tasakaasulla ja alle 2000 tuhannen
    kierroksen ajettaessa pieni, mutta selvä tasainen nykiminen.
    (ja auto on E39 520 M52B20 -97)
    tähän mennessä on vaihdettu perinteinen kumiputki ja yritetty
    selvittää ja etsiä muita imuvuotoja tuloksetta. vikakoodeja ei
    ole tullut(monesti mitattu). Ja katsastuksessa päästöt olivat
    aivan kohdallaan arvoja en nyt muista, mutta kaukana rajoista
    kuitenkin.Ainoastaan livedatalla auton käydessä ihmetytti noi
    lambdojen toiminta, eli arvot heittelivät kokoajan vauhdilla
    1-5v välillä, en tiedä kuuluuko olla näin, vai korjaavatko jostain muusta
    aiheutuvaa.

    Olisin erittäin kiitollinen mahdollisista ideoista, millä tuon kiusallisen
    vian voisi paikallistaa ilman että koko autoa tarvitsisi vaihtaaa.
    BMW 525i -05

    ex:540i-98,850i-91,316i-03,520i-97,528i-97,635csi-82
    M5-90,325i-86,520i-88,518i-85
  • jaajo
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 56

    #2
    Päivitetään nyt itse hieman vielä tätä ongelman selvittämistä
    eli eipä ole vielä selvinnyt/vikaa löytynyt. Nyt jo vaihdettu.

    -puolat
    -ilmamassamittari
    -kumiputki (imuvuodot tutkittu 3prk startpilottia-->ei mitään)
    -lisäilmaluisti
    -kaasuläpän tunnistin
    -imuilman lämpöanturi
    -lämpöanturi
    -kampiakselin tunnistin
    -nokka-akselin tunnistin
    -bensansuodatin
    -tulpat ja ilmansuodatin vaihdettu n 6t kilometriä sitten

    eipä enää paljoa paikkoja jää, eli antaa nykiä vaan...
    ihanan kallista...
    BMW 525i -05

    ex:540i-98,850i-91,316i-03,520i-97,528i-97,635csi-82
    M5-90,325i-86,520i-88,518i-85

    Comment

    • Matula
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1706

      #3
      Onko kyse kuitenkin käyntihäiriöstä johtuvasta nykimisestä vai pitääkö voimansiirron nivelet ottaa myös huomioon.

      Comment

      • jaajo
        Bimmer Rookie
        • Jan 2005
        • 56

        #4
        Originally posted by Matula View Post
        Onko kyse kuitenkin käyntihäiriöstä johtuvasta nykimisestä vai pitääkö voimansiirron nivelet ottaa myös huomioon.


        Tuota olen itsekkin miettinyt, mutta jotenkin vaan tuntuisi nykivän kun
        pieniltä kierroksilta lähtee hiljaa kiihdyttämään. Nykiminen loppuu, kun kierroksia tulee enemmän eli yli 2000. nykiminen on havaittavissa
        1000-2000 kierroksen välillä.samoihin oireisiin ja samaan aikaan ilmaantunut
        myös ilmiö kierrosten noususta aina vaihdettaessa, eli jos esim. ajaa
        kolmosella n.1500 rpm. ja vaihtaa neloselle niin siinä välissä kierrokset hypähtää 200rpm ylöspäin ennekuin lähtee laskemaan. tämän tekee
        siis aina kun ajossa painaa kytkimen pohjaan.

        Täällä selaillessa olen huomannut joillakin muillakin tuota samaa ongelmaa
        olleen ja eipä hekään ilmeisesti ole siihen mitään löytäneet.
        BMW 525i -05

        ex:540i-98,850i-91,316i-03,520i-97,528i-97,635csi-82
        M5-90,325i-86,520i-88,518i-85

        Comment

        • Exami
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 986
          • Hyvinkää, Tuusula

          #5
          ihan heittona.. miten onko tyhjäkäynti mottoria puhdistettu? tossa on pihassa 1 erimerkkinen auto jossa tyhjäkäynti moottori häröilee millon mitäkin sekin saattaa nykiä välillä omituisesti.. johtuen siitä että se tyhjäkäynti moottori syöttää omia bensojaan sinne muun mukana tjms.

          tuosta kytkin pohjaa jutusta.. oliko moottorijarrulla auto ku painat kytkimen pohjaan.. ettei tasakaasulla?

          käväs mielessä myös kytkin mutta sen varmaan olisit ilmottanu jos se luistas.. tosin aika epätodenäkönen skenario tässäkohtaa...
          sigpic
          Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

          Comment

          • jaajo
            Bimmer Rookie
            • Jan 2005
            • 56

            #6
            Originally posted by Exami View Post
            ihan heittona.. miten onko tyhjäkäynti mottoria puhdistettu? tossa on pihassa 1 erimerkkinen auto jossa tyhjäkäynti moottori häröilee millon mitäkin sekin saattaa nykiä välillä omituisesti.. johtuen siitä että se tyhjäkäynti moottori syöttää omia bensojaan sinne muun mukana tjms.

            tuosta kytkin pohjaa jutusta.. oliko moottorijarrulla auto ku painat kytkimen pohjaan.. ettei tasakaasulla?

            käväs mielessä myös kytkin mutta sen varmaan olisit ilmottanu jos se luistas.. tosin aika epätodenäkönen skenario tässäkohtaa...

            Tuo tyhjäkäyntimoottorikin on vaihdettu. Eli ei johdu siitä. Ja kytkin
            ei luista.

            täytyy varmaan vielä kokeilla vaihtaa ne tulpat ja antaa sitten
            olla, mut tuskin ne nyt niistä kuitenkaan. Mitä tulppia tuohon
            olisi suositella. Tällähetkellä siellä on jotkut NKG 6...kirjaimia ei muista.
            BMW 525i -05

            ex:540i-98,850i-91,316i-03,520i-97,528i-97,635csi-82
            M5-90,325i-86,520i-88,518i-85

            Comment

            • -PT-
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 580
              • Rovaniemi

              #7
              Originally posted by jaajo View Post
              Tuo tyhjäkäyntimoottorikin on vaihdettu. Eli ei johdu siitä. Ja kytkin
              ei luista.

              täytyy varmaan vielä kokeilla vaihtaa ne tulpat ja antaa sitten
              olla, mut tuskin ne nyt niistä kuitenkaan. Mitä tulppia tuohon
              olisi suositella. Tällähetkellä siellä on jotkut NKG 6...kirjaimia ei muista.
              Kuulostaa aika ilkeältä vialta. Tuli mieleen tuosta pätkimisestä, että voisko olla joku tulpanhattu paskana tai sitten voisko olla DME:ltä puolille lähtevä johtosarja rikki. Tuota kierrosten karkaamista nuo ei kyllä selittäisi. Oikeat tulpat tuohon on NGK BKR6EQUP.
              Peugeot 407 HDi 136 -04
              Ex: E46 320i -00
              Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎