Hemmetin hälytin huutaa vaikka ei tarttisi , mistä sen saisi pois toiminnasta
että keskuslukko toimisi vielä.
Tai mistä voisi noin herkästi mennä päälle.
Täällä vähän samantyyppistä ongelmaa, paitsi että hälytin menee päälle yhä enenevässä määrin aina kun avaan ovet lukosta kauko-ohjauksella tai suoraan ovesta. Ja tuntuu että tätä ilmenee erityisesti kostealla säällä.
Tämän lisäksi naapuri kertoi juuri, että bemu on huutanut autotallissamme itsekseen viitisen kertaa tämän illan aikana. Eikä sateesta tietoakaan... Hiukka rasittavaa kun autoa ei voi lukita lainkaan väärien hälytysten pelossa.
Any ideas?! Jokin moduuli rikki?
Miten saisin terminoitua hälyttimen niin, että elektroninen ajonesto ei mene päälle ja lukitus toimii normaalisti? Hälyllä ei enää tässä vaiheessa niin väliä kun 530d:n mittarissa on jo rapiat 500+ tkm.
Täällä vähän samantyyppistä ongelmaa, paitsi että hälytin menee päälle yhä enenevässä määrin aina kun avaan ovet lukosta kauko-ohjauksella tai suoraan ovesta. Ja tuntuu että tätä ilmenee erityisesti kostealla säällä.
Tämän lisäksi naapuri kertoi juuri, että bemu on huutanut autotallissamme itsekseen viitisen kertaa tämän illan aikana. Eikä sateesta tietoakaan... Hiukka rasittavaa kun autoa ei voi lukita lainkaan väärien hälytysten pelossa.
Any ideas?! Jokin moduuli rikki?
Miten saisin terminoitua hälyttimen niin, että elektroninen ajonesto ei mene päälle ja lukitus toimii normaalisti? Hälyllä ei enää tässä vaiheessa niin väliä kun 530d:n mittarissa on jo rapiat 500+ tkm.
Kiitos kaikesta mahdollisesta infosta!
Seuraavaa vois ehkäpä kokeilla.
Mikäli käytössä on BMW:n alkuperäinen varashälytin, sen voi kytkeä osittain pois seuraavasti (koskee ainakin -96 malleja):
Kallistushälyttimen poiskytkeminen
Ovien lukitsemisen jälkeen painetaan heti uudelleen avaimessa olevaa lukitsemispainiketta lyhyesti.
Tällöin myös sisätilojen valvonta kytkeytyy pois päältä.
Tästä merkkinä taustapeilissä oleva hälyttimen merkkivalo syttyy hetkeksi.
Ajoneston pysyvä poiskytkeminen saattaa olla hankalampi rasti...
Mulla jälkiasenteinen hälytin valitti tavaratilasta. Tossa on paiskottu takaluukkua niin, että vastinkappaleet on antanu vähän periksi ja oli väljyyttä jolloin lämpötilan muuttuessa tms alkoi herjaamaan. Piuhat on kytketty ilmeisesti lukon yhteyteen samaan anturiin mikä sytyttää tavaratilan valot.
Tilannepäivitystä: vaihdoin varaosa korimodulin (GM III, low) ja koodasin avaimet vastaamaan uutta rautaa, mutta tuloksetta;hälytin huutaa joka kerta kun avaan oven lukosta!
Onko todellakin ettei kellään ole ollut samanlaista ongelmaa, ja tähän ratkaisua? Onko hälyttimen sireenin vaimentaminen kuinka helppo operaatio?
Hälytin on originaali ja auto 2001 530d.
Seuraava askel onkin viedä biimer Autokeskuksen sähkärille analysoitavaksi, mutta kun tietää niiden tuntihinnan niin ei millään haluaisi!
Täällä vähän samantyyppistä ongelmaa, paitsi että hälytin menee päälle yhä enenevässä määrin aina kun avaan ovet lukosta kauko-ohjauksella tai suoraan ovesta. Ja tuntuu että tätä ilmenee erityisesti kostealla säällä.
Tämän lisäksi naapuri kertoi juuri, että bemu on huutanut autotallissamme itsekseen viitisen kertaa tämän illan aikana. Eikä sateesta tietoakaan... Hiukka rasittavaa kun autoa ei voi lukita lainkaan väärien hälytysten pelossa.
Any ideas?! Jokin moduuli rikki?
Miten saisin terminoitua hälyttimen niin, että elektroninen ajonesto ei mene päälle ja lukitus toimii normaalisti? Hälyllä ei enää tässä vaiheessa niin väliä kun 530d:n mittarissa on jo rapiat 500+ tkm.
Kiitos kaikesta mahdollisesta infosta!
Eli avaat lukituksen kaukolla ja hälyttimen LED taustapeilissä lopettaa vilkkumisen ja silti hälytin pärähtää, kun oven avaa? Vikakoodit nyt ensi alkuun.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Tilannepäivitystä: vaihdoin varaosa korimodulin (GM III, low) ja koodasin avaimet vastaamaan uutta rautaa, mutta tuloksetta;hälytin huutaa joka kerta kun avaan oven lukosta!
Onko todellakin ettei kellään ole ollut samanlaista ongelmaa, ja tähän ratkaisua? Onko hälyttimen sireenin vaimentaminen kuinka helppo operaatio?
Hälytin on originaali ja auto 2001 530d.
Seuraava askel onkin viedä biimer Autokeskuksen sähkärille analysoitavaksi, mutta kun tietää niiden tuntihinnan niin ei millään haluaisi!
Onko auto Suomi-auto?
Suomi-autoissa tietääkseni hälytintä voidaan käyttää sekä avainlukoista että avaimen kaukosäätimellä mutta mutta... joidenkin muiden maiden varusteina häläriä voi kytkeä pois päältä/päälle vain kaukosäätimestä, ja avainlukosta aukaisu laukaisee hälyttimen. Näin sanoo ainakin omistajan ohjekirja.
Ja jos todellakin näin on, niin tuon luulisi olevan ohjelmoinnilla muutettava ominaisuus. Joku jolla on tarvittava softa ja enemmän tietoa voisi antaa lisätietoa.
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
Onko auto Suomi-auto?
Suomi-autoissa tietääkseni hälytintä voidaan käyttää sekä avainlukoista että avaimen kaukosäätimellä mutta mutta... joidenkin muiden maiden varusteina häläriä voi kytkeä pois päältä/päälle vain kaukosäätimestä, ja avainlukosta aukaisu laukaisee hälyttimen. Näin sanoo ainakin omistajan ohjekirja.
Ja jos todellakin näin on, niin tuon luulisi olevan ohjelmoinnilla muutettava ominaisuus. Joku jolla on tarvittava softa ja enemmän tietoa voisi antaa lisätietoa.
Tuo on valittavissa Car & Key Memorysta. Eli toimiiko hälyttimen (de)aktivointi pelkällä kaukolla vai sekä kaukolla että avainpesästä avatessa. Siksihän minä tuota tarkennusta koitinkin hakea.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Tuo on valittavissa Car & Key Memorysta. Eli toimiiko hälyttimen (de)aktivointi pelkällä kaukolla vai sekä kaukolla että avainpesästä avatessa. Siksihän minä tuota tarkennusta koitinkin hakea.
Hälärin (de)aktivointi on toiminut tähän saakka molemmista, eli kaukolaukaisimesta ja ovesta. Auto on orggis Suomi-auto samoin kuin hälytinkin.
Tällä hetkellä hälytin huutaa kun deaktivoin varashälyttimen kaukolla & avaan ovet lukosta (eli en edes fyysisesti koske oveen). Samalla tavoin tapahtuu kun deaktivoin hälyn & avaan lukot lukkopesästä.
En pysty kuittaamaan kirkuvaa hälyä, vaan joudun aina odottamaan sen 30 s jonka jälkeen se lakkaa. Mikä kummallisinta, auto käynnistyy normaalisti tämän jälkeen. Eikös elektronisen ajoneston pitäisi olla vakiovaruste?
Auto menee keskiviikkona turkkulaiseen autosähköpajaan analysoitavaksi, katsotaan kuis käy...
Tarvitsisin vinkkejä, kun hälytin alkaa huutaa kun lämmitän autoa webastolla?
Webasto lämmittää kabiinin ja koneen.
Olen yrittänyt ottaa sisätutkaa pois kun lukitsen auton, mutta se ei poistu toisella napin painalluksella. Auto 530Da 2002. Onko tähän vuosimalliin tähän joku toinen tapa?
Hemmetin hälytin huutaa vaikka ei tarttisi , mistä sen saisi pois toiminnasta
että keskuslukko toimisi vielä.
Tai mistä voisi noin herkästi mennä päälle.
Mun e39 528 -97 hälytin huusi aina kun avasi lukot. Vika oli konepellin kytkimen liitin oli löysästi kiinni. Otin liittimen irti ja nyt toimii normaalisti.
Olen yrittänyt ottaa sisätutkaa pois kun lukitsen auton, mutta se ei poistu toisella napin painalluksella. Auto 530Da 2002. Onko tähän vuosimalliin tähän joku toinen tapa?
Comment