eli liikenteeseen lähdössä ahtoja ei ole alle 3000rpm kuin maksimisssaan 0.2bar ja täyskaasu kiihdytyksessä ei nouse kuin 0.7bar. tietääkseni ahtojen pitäisi pompata karralla 1.1.bar tai vähän yli ja sitten palata normaaliin 1.1.bar mutta minulla täyskaasukiihdytyksessä nousee kierrosten mukaan ahdot ja nekin hiton hitaasti. kiihdyttäysessä joskun +4000rpm on se 0.7 bar. missä vika? paikaallan kaasutellessa turbon kellossa oleva tanko liikkuu..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530d ahdot ei tahdo nousta..
Collapse
X
-
Humm.. mites onko ongelma ilmestynyt yhtäkkiä vai pidemmän ajan kanssa? vaikuttas jotenki vähän semmoselta et mahdollisesti kello löystyny? kylmänä toimis sit vähän paremmin.. sitte toki jos ahtopaineen säädin jollain tapaan jumissa..
itse koettasin että laittaa hukkaportin varteen - kelloon lisäjousen ja kattois miten ahtojen kanssa käypi.. luultavasti nostaa ahtoja vähän ylemmäs.. ellei se vuoda jostai ahdot hukkaan ?sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Originally posted by Exami View Postitse koettasin että laittaa hukkaportin varteen - kelloon lisäjousen ja kattois miten ahtojen kanssa käypi.. luultavasti nostaa ahtoja vähän ylemmäs.. ellei se vuoda jostai ahdot hukkaan ?
Koodien lukuun ja livedataa seuraamalla eteenpäin.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
hmm.. palataas aiheeseen. alkaa jo kyrsimään. kokeilin vaihtaa solenoidin mikä ohjaa turbon siipiä niin ensi ajon jälkeen täyskaasukiihdytyksessä ahdot hyppäsi ~1.5bar ja palasi sitten nopeasti 1.1bar. mielissäni siinä ajelin kun mietin että kerrankin autossa löytyy vetoja niin seuraavan käynnistyskerran jälkeen taas alkutilanteessa.. eli mitä vittua?sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Nähtävästi täällä foorumilla ei noista 530d ahdoista niin hirveesti tiedetäainekin uskosin niin jotenki vaikuttaa vähän siltä että moni ei niitä pysty edes seurailemaan ajossa.. mutta kannattaa varmasti koiettaa ottaa solenodi uudelleen irti ja laittaa uudelleen paikalleen... jos sieltä menee joku "vika tila" päälle tjms.
sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Oletkos kokeillut näyttääkö vikakoodit mitään?F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by 540iAV8 View PostOletkos kokeillut näyttääkö vikakoodit mitään?niin ja turbo myös on vasta ~15000km ajettu.
sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Pitkä on Hartikaisen vikakoodin luku jono, jossain vois onnistua nopeemmin.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
Comment