Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d ahdot ei tahdo nousta..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    e39 530d ahdot ei tahdo nousta..

    eli liikenteeseen lähdössä ahtoja ei ole alle 3000rpm kuin maksimisssaan 0.2bar ja täyskaasu kiihdytyksessä ei nouse kuin 0.7bar. tietääkseni ahtojen pitäisi pompata karralla 1.1.bar tai vähän yli ja sitten palata normaaliin 1.1.bar mutta minulla täyskaasukiihdytyksessä nousee kierrosten mukaan ahdot ja nekin hiton hitaasti. kiihdyttäysessä joskun +4000rpm on se 0.7 bar. missä vika? paikaallan kaasutellessa turbon kellossa oleva tanko liikkuu..
    Last edited by bmwbmw; 04-06-2008, 22:27.
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    #2
    huomasin äsken vielä sellaisen että kun kone on kylmä niin ahdot nousee normaalisti ja vetoa on kuten pitää mutta kun kone on lämmennyt normaaliin niin ongelma alkaa
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

    Comment

    • Exami
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 986
      • Hyvinkää, Tuusula

      #3
      Humm.. mites onko ongelma ilmestynyt yhtäkkiä vai pidemmän ajan kanssa? vaikuttas jotenki vähän semmoselta et mahdollisesti kello löystyny? kylmänä toimis sit vähän paremmin.. sitte toki jos ahtopaineen säädin jollain tapaan jumissa..

      itse koettasin että laittaa hukkaportin varteen - kelloon lisäjousen ja kattois miten ahtojen kanssa käypi.. luultavasti nostaa ahtoja vähän ylemmäs.. ellei se vuoda jostai ahdot hukkaan ?
      sigpic
      Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Originally posted by Exami View Post
        itse koettasin että laittaa hukkaportin varteen - kelloon lisäjousen ja kattois miten ahtojen kanssa käypi.. luultavasti nostaa ahtoja vähän ylemmäs.. ellei se vuoda jostai ahdot hukkaan ?
        Juu jos ei nyt kuitenkaan. Hukkaporttia koko laitoksessa ei ole ja VNT-ahtimen painekelloon jousien virittely on melkosta touhua.

        Koodien lukuun ja livedataa seuraamalla eteenpäin.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Exami
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 986
          • Hyvinkää, Tuusula

          #5
          jaha ja taas exami aivan pihalla miksikö en voi ikinä muistaa että näissä on tosiaan kaikissa VNT-ahdin FAIL
          sigpic
          Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

          Comment

          • bmwbmw
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1370
            • Kainuu

            #6
            hmm.. palataas aiheeseen. alkaa jo kyrsimään. kokeilin vaihtaa solenoidin mikä ohjaa turbon siipiä niin ensi ajon jälkeen täyskaasukiihdytyksessä ahdot hyppäsi ~1.5bar ja palasi sitten nopeasti 1.1bar. mielissäni siinä ajelin kun mietin että kerrankin autossa löytyy vetoja niin seuraavan käynnistyskerran jälkeen taas alkutilanteessa.. eli mitä vittua?
            sigpic
            Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

            Comment

            • Exami
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 986
              • Hyvinkää, Tuusula

              #7
              Nähtävästi täällä foorumilla ei noista 530d ahdoista niin hirveesti tiedetä ainekin uskosin niin jotenki vaikuttaa vähän siltä että moni ei niitä pysty edes seurailemaan ajossa.. mutta kannattaa varmasti koiettaa ottaa solenodi uudelleen irti ja laittaa uudelleen paikalleen... jos sieltä menee joku "vika tila" päälle tjms.
              sigpic
              Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

              Comment

              • Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3310
                • Kajjjaani

                #8
                Oletkos kokeillut näyttääkö vikakoodit mitään?
                F26 xDrive20d TwinPower

                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                Comment

                • bmwbmw
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1370
                  • Kainuu

                  #9
                  Originally posted by 540iAV8 View Post
                  Oletkos kokeillut näyttääkö vikakoodit mitään?
                  sain hartikaiselle ajan vasta 16.7 vikakoodin lukuun.. tympeä kun on kokeiltu jo uutta solenoidia, ahtopaineen tunnistinta, ilmamäärä mittari on vaihdettu uudemman malliseen ja softa päivitetty samalla mutta ei auta. saa nyt nähdä että onko boxi ottanu itseensä jostain.. niin ja turbo myös on vasta ~15000km ajettu.
                  sigpic
                  Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                  Comment

                  • Arnolds
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3310
                    • Kajjjaani

                    #10
                    Pitkä on Hartikaisen vikakoodin luku jono, jossain vois onnistua nopeemmin.
                    F26 xDrive20d TwinPower

                    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎