Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530 da virrat katosi ??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TMW
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 145
    • Kempele

E39 530 da virrat katosi ??

Moi
    rouvalla sitten jätti kaupan pihalle tämä bmw.
    1.Apuvirrallakaan ei startannut, merkkivalot/midi pelas paitsi huollon ledeistä yksi paloi epämääräisesti ( välillä himmeni välillä kirkastui).
    2.Hain akun pois ja latasin yön ( akku alle 2 v vanha).
    Akku paikoilleen eikä edelleenkään yritäkkään startata. Merkkivaloista ainoastaan "P" paloi kun virrat päälle, kaikki muu pimeenä radio,midi jne...
    Olisko heittää arvausta viasta, itsellä aavistus että olisko virtalukko paskana ?

-Teijo
  • pmv
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2032
    • tornio

Tämä on kerran sattunut itsellekkin. Silloin latasin akun mutta hieman jäi ihmetyttämään että minne sse 100 Ah katosi ihan yhtäkkiä, energiaa kun ei vaan noin vain mihinkään katoa.

Katsoppas huviksesi akun plussakaapelit. Koita nitkutella niitä johtoja ja kiristele liitokset. minun ymmärrykseni mukaan siellä voisi olla se "paukku"-kaapeli joka on näissä ollut ongelmallinen. Tämä nyt olisi halvin tapa lähteä hommaa tutkimaan...

Comment

• TMW
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 145
      • Kempele

Moi
      kiitos. Olen kokeillut pääsulakkeiden tulo/lähtö kaapeleiden liitokset . Missä sijaitsee tuo "paukku" kaapeli/liitos, onko se siinä heti + kengän juuresa oleva muovimurikka ? Saako tuota auki rikkomatta..

-Teijo

Comment

• TMW
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 145
        • Kempele

Mitä sitä sitten ?

Kävin kokeileen vielä...
        1. annoin apuvirtaa konehuoneen + ja runkoon ( oma akku ei kytkettynä), kaikki ohjaamon valot OK, midi ja radio OK.
        2. käänsin startille---> kaikki pimeni ja - käynn. kaapeli irtos paukahtaen iskarin tolpan päästä ....

Joku siis hörppää 100Ah samantien kun kääntää startille eli onko se sittenkin startti joka nappaa maihin samoin tein. En uskaltanut enää yrittää uudestaan kun olin yksin ja apuauton akkukin sekä tod.näk. elektroniikka vaarassa.

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎