Originally posted by monsu63
View Post
E39 520iA kulutus
Collapse
X
-
Vastaavasti mun samanlainen mutta manuaali vie oikein kalibroidun ajotietokoneen mukaan tuollaisessa pelkässä pitkässä maantieajossa kesärenkain ja kesäkelissä 7.7l/100km jos suomen rajoituksia noudattaa "suunnilleen". Viitosen välityshän on manuaalissa selvästi lyhyempi joten kai tuon kuulukin viedä vähän enemmän.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
Itellä -97 523:lla jokaisen tankillisen myös päässyt noin 10 litran kululla. Kesät ja talvet. Eli kaupunkiajo riippuu myös kaupungista.. Oulussa kaupunkiajo on lähinnä taajamaajoa, vihreetä aaltoa ja muutenkin sopivan pieni kylä.
Sais kyllä tykittää tosissaan ja seisoa valoissa urakalla, jotta 14 litraan oulussa pääsisi..

Originally posted by monsu63 View Post523iA -99 koneena on M52TU ja 20.000 km kulutus ajotietokoneen mukaan 9.6l/100km keskinopeuden näyttäessä 47km/h. Todellinen kulutus 10l/100km koska ajotietokone huijaa vähän.
Juuri ajettu 800 km keskinopeuden ollessa n. 87km/h niin kulutusmittari näytti 7.1l/100km ja todellinen tankkauksen jälkeen 7.5l/100km.---- Bee äm dapl juu ----
Comment
-
Mitähän mulla enkat on, hiukka päälle 12 l/100km kylmimmillä keleillä 5 km pätkäajossa Oulussa talvella. Eikä tuo sisällä minkäänlaista tykitystä eikä juuri edes valoissa seisomista, vaan 90% puolilämpimällä koneella ajoa. Keskimäärin Oulun taajamassa kun ajan niin 10,6 l/100km on melko normaali kulutus. Kesällä ilmastointi nostaa sen minkä lämpimällä koneella lähdöt säästää. Pienimmillään juuri ja juuri alle 10 päässyt tankillisen puhdasta taajamaa Oulussa joskus keväällä kun on jo lämmin mutta ei tartte ilmastointia.Originally posted by jamoc8 View PostSais kyllä tykittää tosissaan ja seisoa valoissa urakalla, jotta 14 litraan oulussa pääsisi..E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
BMW 520i manuaali 2001 M54B22, keskikulutus ajotietokoneen mukaan 7.8
litraa satasella, sekalaista kaupunkipainotteista ajoa kehä 3:n sisäpuolella.
Keskikulutus on selvästi pienempi kuin edellisellä autollani (Audi A4 1.8t B6 2001).Ensimmäinen kerta kun sai rahalle vastinetta autokaupoissa.
Comment
-
No niin, aikani kun jahkasin, niin nythän se oli sitten myyty. Tilalle tarjottiin samanikäistä 525:sta, toki hieman kalliimpi. Mites se kulutus tuon kanssa, eikö todellakaan vie enempää lyhkäselläkään ajolla?
Onko tuon ikäistä (2002) vielä ilman luistonestoa, kun specseissä ei sitä mainittu?
Comment
-
Tuskinpa tuo nyt sen enempää vie, paljon enemmän ajotyyli ja pienetkin erot keskinopeudessa vaikuttaa kuin se onko pellin alla 2,2 vai 2,5 pata. Kuten Kähmy tuossa aiemmin kirjoitti niin kulku-kulutus-suhde on varmasti parempi 2,5-litraisessa (ja luultavasti vieläkin parempi 2,8 ja 3-litraisissa).Originally posted by Sierra2.3i-16v View PostTilalle tarjottiin samanikäistä 525:sta, toki hieman kalliimpi. Mites se kulutus tuon kanssa, eikö todellakaan vie enempää lyhkäselläkään ajolla?
Ei ole, ASC+T on ollut E39:ssä vakiona (ainakin käytännössä) aina. DSC taas ei ole ollut vakiona edes 2002-mallisissa, vaan vasta joskus 2003 alkaen.Originally posted by Sierra2.3i-16v View PostOnko tuon ikäistä (2002) vielä ilman luistonestoa, kun specseissä ei sitä mainittu?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
E39 525iA touring -03. Pitkän ajan keskikulutus taajamapainotteisessa ajossa 11.5. Pelkässä kaupunkiajossa 14-15 litraa voi kyllä mennä. Rauhallisessa maantieajossa pääsee noin 8 litraan.Originally posted by Sierra2.3i-16v View PostTerve, eka viesti täällä. Hakuakin koitin, mutta en löytänyt aiheesta tarkkaa tietoa. Oon mahdollisesti ostamassa kyseistä autoa, ja kulutus mietityttää. Auto on vm. 2002. Ajo on pääasiassa taajama-ajoa enimmäkseen. Tän hetkinen mondeo-automaatti 2 litran koneella vie samassa ajossa 11-12 litraa/100km, talvella jopa 13-14
Bemarissahan on pari sylinteriä enemmän, parisataa kuutiota enemmän, mutta vastaavsti yksi vaihde enemmän..ex BMW 525iA touring -04 (E39)
Comment
-
Sanoisin, että on varmasti luistonesto. Eri asia onko se ASC vai DSC? DSC on parempi, vaikuttaa eturenkaisiinkin.Originally posted by Sierra2.3i-16v View PostNo niin, aikani kun jahkasin, niin nythän se oli sitten myyty. Tilalle tarjottiin samanikäistä 525:sta, toki hieman kalliimpi. Mites se kulutus tuon kanssa, eikö todellakaan vie enempää lyhkäselläkään ajolla?
Onko tuon ikäistä (2002) vielä ilman luistonestoa, kun specseissä ei sitä mainittu?
Käy ihmeessä ajamassa!
-Kähmye46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
-
Oma 525iA -01 on vienyt nyt tammikuusta tähän päivään ajotietokoneen mukaan 9,8 n. 11tkm matkalla, keskinopeus on jotain 48km/h. Eli arkisin enimmäkseen sellaista taajama-ajoa ja viikonloppuisin muutaman sadan km lenkkejä maantiellä. Eli jos olettaa että tuo hieman kaunistelee lukemia, niin n. kympillä kulkee. Puhtaassa maantieajossa (n. 100 todellista nopeutta) kompuutteri näyttää n. 8,5 lukemia, lastina 3 henkeä, tavarat ja pari dogia.Originally posted by Sierra2.3i-16v View PostNo niin, aikani kun jahkasin, niin nythän se oli sitten myyty. Tilalle tarjottiin samanikäistä 525:sta, toki hieman kalliimpi. Mites se kulutus tuon kanssa, eikö todellakaan vie enempää lyhkäselläkään ajolla?
Onko tuon ikäistä (2002) vielä ilman luistonestoa, kun specseissä ei sitä mainittu?
Ainakin tällä muun taajamaliikenteen tahdissa pysyy hyvin pintakaasulla, periaatteessa kierrokset seilaa 2000rpm molemmin puolin risteys/valolähdöt mukaanlukien.
Ja tässä yksilössä on DSC. Vakinaisuudesta en tiedä, mutta luulisi sen jo aika yleinen näissä olevan._______
Kimmo
_______________
525iA Touring -01
Comment
Comment