Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 etulyhdyn lasi(muovi)sulanut ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39touring
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 203
    • Janakkala

    E39 etulyhdyn lasi(muovi)sulanut ??

    Tutkiskelin viikonlopun Vm.2001 mallin autoa ostomielessä ja huomasin otsikon mukaisen ongelman. Jo liikkeesä silmiini pisti oikeanpuoleisen ajovalon muovisenlasin "patti". Näytti aivan siltä kuin joku olisi tökerösti liimalla korjannut lasin reijän/kiveniskemän. Tarkemmin ongelmaa ihmetellessäni huomasin myös vasemman puolen umpiossa samassa kohdassa vauriota muovin pinnassa. Ikäänkuin eräänlaista kuroutumaa muovissa. Kaverin kanssa asiaa mietittyämme tuli esiin ajatus vaurion syntymiseen johtuvan auton omien valojen tuottamasta lämmöstä :?:
    Seisotettu pitkään paikoillaan esim.pitkätvalot päällä.
    Onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan? Vai onko kenties myöhemmissä malleissa muutettu valojen suojamuovien materiaalia?
    Autossa "enkelinsilmä" etulyhdyt.
  • sterix
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 559
    • Jyväskylä

    #2
    tuli mieleen kysymys että jos sinne oli joku laittanu liian tehokkaat polttimot ja ne suli sen takia...kaippa niihin on ohjekirjan mukaan joku raja?

    Comment

    • E39touring
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 203
      • Janakkala

      #3
      Mahdollisesti aikaisemmin. Tarkistimme polttimot ja nyt ovat aivan ohjekirjan mukaiset.
      Selvitin myös uusien hintoja ja yllätys oli suuri,sillä näihin uudempiin ei enään pelkkiä laseja saa.Pitää ostaa koko umpio 350Eur/kpl.
      Mitäköhän eroa laseissa on vanhempiin malleihin :?:
      Vertailin kiinnityksiä vanhempaan -98 malliseen ja äkkiseltään näyttivät samanlaisilta.

      Comment

      • hannuk
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 2136
        • Capital

        #4
        Originally posted by E39touring
        Mahdollisesti aikaisemmin. Tarkistimme polttimot ja nyt ovat aivan ohjekirjan mukaiset.
        Selvitin myös uusien hintoja ja yllätys oli suuri,sillä näihin uudempiin ei enään pelkkiä laseja saa.Pitää ostaa koko umpio 350Eur/kpl.
        Mitäköhän eroa laseissa on vanhempiin malleihin :?:
        Vertailin kiinnityksiä vanhempaan -98 malliseen ja äkkiseltään näyttivät samanlaisilta.
        Olisiko ollut modatut xenonit kiinni, jotka vaihdettu takaisin tavallisiin? Tuo voisi olla yksi vaihtoehto.

        Nuo umpiot on rakeenteltaan ihan kokonaan erilaiset vanhempiin verrattuna, ne on massattu yhteen ja laseja ei tosiaan erillisenä saa.

        btw, jos päädyt ostamaan tuon auton, niin multa saisi käytetyt 2001 mallin xenon valot (angeleyes) melkein samaan hintaan kuin uudet tavalliset kaupasta. :wink:
        - BMW x5 f15 m50d "navetta"
        - Porsche Cayenne S
        - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
        - plus pari muuta

        Comment

        • E39touring
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 203
          • Janakkala

          #5
          [btw, jos päädyt ostamaan tuon auton, niin multa saisi käytetyt 2001 mallin xenon valot (angeleyes) melkein samaan hintaan kuin uudet tavalliset kaupasta. :wink:[/quote]


          Jeps :idea: pidetään mielessä,jos en liikkeen kanssa pääse sopuratkaisuun valojen uusinnasta.

          Comment

          • Coupe*
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 487
            • Etelä-pohjanmaa

            #6
            Ihan yleinen ongelma tuo muoviumpioiden sulaminen..Ihan tavallisilla polttimoilla saat muovin rypyiseksi jos vaan pidät tarpeeksi kauan valoja päällä..Esim hiljaa ruuhkaisessa kaupungissa ajaessa 28-asteen helteessa umpiot ei oikeen saa sitä jäädykettä mitä normaalissa maantievauhdissa. Siksipä pistetään parkit päälle kun hiljaa körötellään..

            Comment

            • Calypsocoupe
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 2932
              • EFNU

              #7
              Originally posted by hannuk
              Olisiko ollut modatut xenonit kiinni, jotka vaihdettu takaisin tavallisiin? Tuo voisi olla yksi vaihtoehto.
              Vähän offtopic, mutta xenonit taitaa tuottaa vähemmän hukkalämpöä kuin halogeenit? Joillain biltema100w kynttilöillä voi hyvinkin saada muovit sulamaan.
              - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

              Comment

              • yepyeppe
                Newbiemmer
                • May 2004
                • 4

                #8
                Toi on ihan yleinen ongelma. Omat meni vaihtoon jo takuuaikana

                Comment

                • E39touring
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 203
                  • Janakkala

                  #9
                  No ongelma ratkesi omaltakohdaltani. Autoliike vaihtaa uudet umpiot ns.takuuna. Täytyypi pitää mielessä että kesähelteillä ajetaan kaupunkiruuhkassa pelkillä parkeilla.
                  Elikkäs kaupat tuli !
                  Vanha Touring menee huomena kiertoon hyvin palvelleena 246000Km ajettuna. Toivottavasti uusi pelaa seuraavat 200000Km yhtähyvin kuin edeltäjänsä

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎