Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 535iA JOUSILAUTANEN RIKKI!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW E39 535iA
    Newbiemmer
    • Jun 2008
    • 11
    • Lahti

    E39 535iA JOUSILAUTANEN RIKKI!!

    JUST!

    Ajoin sitten juhannuksen kunniaks monttuun ja oikealta edestä repesi sitten jousilautanen..

    Apuja kaivattaisiin että miten auton saisi taas ajokuntoon ja millaiseen remonttiin olisi sitten syytä varautua??

    Eli onko miten iso homma jos alan itse autoa laittamaan ja saako miten helposti/mistä ko. varaosaa/osia??

    Kiitos jo etukäteen neuvoista.
  • Aksa P
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 394
    • Sawo

    #2
    Ylä- vai alapään lautanen?

    Jos alapää, niin iskari menee kokonaan uusiksi. Jos oli yläpää, niin nopeiten saat varmaan merkkiliikkeestä uuden lautasen (hinta pitäs olla alle 20€). Toivottavasti muuta ei hajonnut

    Iskarin / jousen irrotus on helppo homma jos löytyy jousipuristimet + muut normi työkalut. Lisäksi olisi hyvä, jos jakoavain pysyy keskinkertaisesti tai paremmin kädessä.

    Haulla löydät ohjeita iskarin vaihtoon...
    Last edited by Aksa P; 21-06-2008, 13:45.
    "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

    Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
    E21 M50B20
    E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
    E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
    E34 10/1990 520i
    Honda Prelude EX vm.-83 1.8

    Comment

    • -Mage-
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 295
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by BMW E39 535iA View Post
      JUST!

      Ajoin sitten juhannuksen kunniaks monttuun ja oikealta edestä repesi sitten jousilautanen..

      Apuja kaivattaisiin että miten auton saisi taas ajokuntoon ja millaiseen remonttiin olisi sitten syytä varautua??

      Eli onko miten iso homma jos alan itse autoa laittamaan ja saako miten helposti/mistä ko. varaosaa/osia??

      Kiitos jo etukäteen neuvoista.
      Itse remontti ei kovin "paha" tule olemaan. Iskari irti siitä jousi pois, sen jälkeen lautanen irti ja uutta tilalle <-ton tekee alle tunnissa jos oikeat työkalut käsillä(siis myös kasaa).
      Ton lautasen löytäminen saattaa olla hieman hankalla mutta ainakin marmoritiskiltä saa ja hintakaan tuskin on kovin kova max. 30€

      -Iskaria irrottaesssa ei kannata mennä siitä mistä aita on matalin vaan irrottaa myös tukivarsia. Vaihto onnistuu irrottamatta mutta saatat vääntää jotain rikki.

      -Jousilautasen asento on oltava oikea, katso siis asento vanhasta ennen irrotusta. Eli miten on suhteessa iskareisssa oleviin merkkeihin ja millaisessa kulmassa suhteessa autoon.

      Edit: oletan olevan alalautanen koska on melko tyypillistä.
      Last edited by -Mage-; 21-06-2008, 13:57.

      Comment

      • BMW E39 535iA
        Newbiemmer
        • Jun 2008
        • 11
        • Lahti

        #4
        Eli tosiaan alalautanen meni paskaks ja H&R alusta tuntuis autossa olevan..

        Comment

        • kuukankorpi
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 634

          #5
          Eli iskunvaimentimen vaihto edessä.Motonetistä löytyy sachs/boge iskarit m-alustaan jos sun h&r settis ei tiputa enempää kuin 50mm.

          Comment

          • BMW E39 535iA
            Newbiemmer
            • Jun 2008
            • 11
            • Lahti

            #6
            Juu, eli nyt on lautanen irti ja sehän on vähintäänkin hyvässä kunnossa

            Minkäs takia pitäisi koko iskari vaihtaa jos lautasen saa kuitenkin irti?

            Luulis varaosina saavan jostain??

            Jos jollain pyörii nurkissa niin yhteyttä saa ottaa
            Attached Files
            Last edited by BMW E39 535iA; 21-06-2008, 15:51.

            Comment

            • Aksa P
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 394
              • Sawo

              #7
              Originally posted by BMW E39 535iA View Post
              Juu, eli nyt on lautanen irti ja sehän on vähintäänkin hyvässä kunnossa

              Minkäs takia pitäisi koko iskari vaihtaa jos lautasen saa kuitenkin irti?

              Luulis varaosina saavan jostain??

              Jos jollain pyörii nurkissa niin yhteyttä saa ottaa
              Tartee varmaan kääntyä alustanvalmistajan (H&R???) puoleen, koska alkuperäisessä 535i iskarissa toi alalautanen on kiinni iskarissa.
              "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

              Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
              E21 M50B20
              E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
              E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
              E34 10/1990 520i
              Honda Prelude EX vm.-83 1.8

              Comment

              • ongelmalapsi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1062
                • Hämeenlinna

                #8
                Tosimies ottaa kemppi koneen kolvin käteen ja hitsuuttaa läjään
                -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                GMC Topkick C6500 rollback -95
                Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                E46 330xiA -02
                Chrysler neon -99

                Comment

                • -Mage-
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 295
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Aksa P View Post
                  Tartee varmaan kääntyä alustanvalmistajan (H&R???) puoleen, koska alkuperäisessä 535i iskarissa toi alalautanen on kiinni iskarissa.
                  Ei ollut ainakaan 540 edc-iskareissa mitenkään kiinteästi kiinni, pari napautusta vasaralla ja lähti nätisti.

                  Comment

                  • Aksa P
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 394
                    • Sawo

                    #10
                    Originally posted by -Mage- View Post
                    Ei ollut ainakaan 540 edc-iskareissa mitenkään kiinteästi kiinni, pari napautusta vasaralla ja lähti nätisti.
                    Joo... eipä ookkaan, mutta tässä ei ollut mitään mainintaa EDC:tä
                    "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

                    Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
                    E21 M50B20
                    E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
                    E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
                    E34 10/1990 520i
                    Honda Prelude EX vm.-83 1.8

                    Comment

                    • -Mage-
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 295
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by Aksa P View Post
                      Joo... eipä ookkaan, mutta tässä ei ollut mitään mainintaa EDC:tä
                      Totta puhuinkin vain omasta kokemuksesta vakio setillä, voi olla että jos ei EDC:tä niin on kiinteät.
                      En tosin ole nähnyt missään että olisi kiinteät <-ei siis tarkoita että en voisi olla väärässä

                      Comment

                      • BMW E39 535iA
                        Newbiemmer
                        • Jun 2008
                        • 11
                        • Lahti

                        #12
                        No, osaa ei sitten löytynyt mistään tähän hätään joten joutu ostaa kokonaan uuden tolpan ja siinähän se uusi lautanen oli sitten helposti pois otettavissa..

                        Alkaa haiskahtaa hiukan rahastukselta..

                        Remonttina äärimmäisen helppo suorittaa vaikka en ole autojen kanssa pahemmin räpeltänytkään.

                        Kiitos kaikille neuvoa antaneille

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎