Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 Touringin madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3018
    • Kuopio

    e39 Touringin madallus

    Millaista etupään madallusta suosittelette e39 touringiin, johon tulee 235/45-17 vanteet ja renkaat? Haluaisin alustan kuitenkin säilyvän mahdollisimman mukavana ja hiljaisena. Käykö M5:n etujouset e39 -99 528:iin ja paljonko nuo madaltavat? Takana autossa on ilmajouset.
    BMW 530iA Touring -05
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6327
    • P-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by markok View Post
    Käykö M5:n etujouset e39 -99 528:iin ja paljonko nuo madaltavat? Takana autossa on ilmajouset.
    Ei käy kasikoneen jouset kutoskoneisiin,
    Testasin sen ihan itse,jousilautanen on isompi noissa kaseissa.
    Mutta laita H&R jouset ja takapäätä 15 mm alemmas niin mukavuus ja ajettavuus on kunnossa.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by veku View Post
      Ei käy kasikoneen jouset kutoskoneisiin,
      Testasin sen ihan itse,jousilautanen on isompi noissa kaseissa.
      Mutta laita H&R jouset ja takapäätä 15 mm alemmas niin mukavuus ja ajettavuus on kunnossa.
      Kiitos tuosta tiedosta. Helpottaa valintaa kovasti kun voi unohtaa M5:n jousien metsästämisen. Täytyypä katsella löytyisikö H&R:ltä sopivaa settiä.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        #4
        H&R:ltä ei etsintöjeni mukaan löydy kuin 40mm madaltavat etujouset. Onkohan millään merkillä hyviä vähemmän madaltavia jousia? Lisäksi kiinnostaisi käykö e39:iin e34:n vanteet eli onko keskireikä sama?
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • jyrbba69
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2008
          • 2394
          • Kouvola

          #5
          Eine 40mm kovin hirveesti alemmas sitä autoa tuo, aika lähellä tota vähän ajettua m-sport alustaa. Itellä on toi 40/15 H&R ja m-sport iskarit ja ei oo jääny mihinkään kiinni tai joutunu turhia hidastelemaan töyssyihin.

          -Jyri
          2015 AMG GTS
          -----------------------------

          www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
          [email protected]

          Comment

          • gangsta
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 521
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by markok View Post
            käykö e39:iin e34:n vanteet eli onko keskireikä sama?
            Ei käy, E34:ssa on pienempi keskihole.

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #7
              Originally posted by markok View Post
              H&R:ltä ei etsintöjeni mukaan löydy kuin 40mm madaltavat etujouset. Onkohan millään merkillä hyviä vähemmän madaltavia jousia?
              Jos pienempi madallus kiinnostaa, yksi hyvä vaihtoehto on tehtaan oma touring (M)sport alusta (227), madaltaa etupäätä n. 20 mm. Etujouset merkkitiskiltä n. 200€. Takapäätä ohjelmoiden hieman alemmas. Iskareiksi M-sport (I) vastaavat. Eteen löytyy Sachs Advantage/Boge Turbo. Jos taaksekin haluaa täysin vastaavat, löytyy esim. Schmiedmannilta kaikki iskarit. Vertaa RealOEM:in osanumeroilla, niin löydät oikeat.

              Onko tarkoitus muutoinkin päivittää alustaa? Missä hapessa on esim. takakelkan puslat ja etupään reaktiotangon puslat?
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Jos pienempi madallus kiinnostaa, yksi hyvä vaihtoehto on tehtaan oma touring (M)sport alusta (227), madaltaa etupäätä n. 20 mm. Etujouset merkkitiskiltä n. 200€. Takapäätä ohjelmoiden hieman alemmas. Iskareiksi M-sport (I) vastaavat. Eteen löytyy Sachs Advantage/Boge Turbo. Jos taaksekin haluaa täysin vastaavat, löytyy esim. Schmiedmannilta kaikki iskarit. Vertaa RealOEM:in osanumeroilla, niin löydät oikeat.

                Onko tarkoitus muutoinkin päivittää alustaa? Missä hapessa on esim. takakelkan puslat ja etupään reaktiotangon puslat?
                Tämä voisi olla yksi hyvä vaihtoehto. Harmi kun en oikein löydä kuvia ko. autosta eri madalluksilla. Äsken kävin mittailemassa oman auton kaaren ja keskiön etäisyyttä ja vertailin noihin foorumilta löytyviin alustasarjojen mittoihin niin ei tuo H&R:n -40mm settikään ehkä paha olisi. Onko tuo M-sport alusta yhtä kova kuin esim. H&R:n alusta? Vanha alusta vaikuttaisi muuten hyvältä, eli hirveän isoon osien vaihtoon ei viitsisi lähteä. Narinahelat tuntuvat ääntelevän, mutta muuta vikaa ei ole löytynyt. Paljonkohan tuon takapään säätö maksaa merkkiliikkeessä?
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  #9
                  Nyt olisi sedanin M-sport jouset tarjolla. Yritin ETK:sta katella käykö nuo touringiin, mutta varaosanumeroita ei oikein jousille löytynyt. Onko kellään kokemusta käykö sedanin ja touringin etujouset ristiin ja onko e39:n kohdalla vuosimalli eroja?
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • Matula
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1706

                    #10
                    Originally posted by markok View Post
                    Nyt olisi sedanin M-sport jouset tarjolla. Yritin ETK:sta katella käykö nuo touringiin, mutta varaosanumeroita ei oikein jousille löytynyt. Onko kellään kokemusta käykö sedanin ja touringin etujouset ristiin ja onko e39:n kohdalla vuosimalli eroja?
                    Sopii ristiin, sedanin C-pilarista eteenpäin (lähes) samoja autoja. Eikä vuosimallikaan rajoita jousien sopivuudessa, kunhan sylinteriluku täsmää.

                    Comment

                    • 2Gee
                      Newbiemmer
                      • Jan 2007
                      • 17

                      #11
                      Osaako joku sanoa, käykö e39 touringiin eteen eibachin 45-50 mm jouset vakioiskareille?
                      Jostakin olin muistelevani, että vakioiskareille -45mm olisi maaginen raja vai muistanko väärin? :think

                      Tarkoitus olisi siis vain etupäätä madaltaa ja jouset, jotka takakontista löytyvät ovat siis ensisijaisesti sedaniin tarkoitetut; Eibach Sportline "E20-20-005-01-22" 45-50 mm.

                      Vai olisiko viisaampaan ostaa jotkut touringiin tarkoitetut -30mm jouset ja tyrkätä ne eteen. Iskarit kun vuosi sitten vaihdettu, niin niillä vielä ajelisi..

                      Comment

                      • Martti
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 787
                        • Suomi

                        #12
                        Originally posted by 2Gee View Post
                        Osaako joku sanoa, käykö e39 touringiin eteen eibachin 45-50 mm jouset vakioiskareille?
                        Jostakin olin muistelevani, että vakioiskareille -45mm olisi maaginen raja vai muistanko väärin? :think

                        Tarkoitus olisi siis vain etupäätä madaltaa ja jouset, jotka takakontista löytyvät ovat siis ensisijaisesti sedaniin tarkoitetut; Eibach Sportline "E20-20-005-01-22" 45-50 mm.

                        Vai olisiko viisaampaan ostaa jotkut touringiin tarkoitetut -30mm jouset ja tyrkätä ne eteen. Iskarit kun vuosi sitten vaihdettu, niin niillä vielä ajelisi..
                        kyllä pitäis vielä mennä jos ei kovin paljoa yli 50mm keula noilla tipahda. ainakin h&r 40/15 setti toimii vakiopampuilla (ei m-sport) sedanissa loistavasti, etupäässä etäisyys navasta kaareen 340mm = n. 50mm vakiota alempana?

                        toisaalta, painaako farkku keulasta enemmän? tällöinhän olisi luvassa luultavasti hieman nimellismadallusta matalempaa kyytiä, josta iskarit saattaa tykätä pidemmän päälle kyttyrää..

                        Comment

                        • 2Gee
                          Newbiemmer
                          • Jan 2007
                          • 17

                          #13
                          Ei kai tuo farkku nyt ainakaan montaa kymmentä kiloa enempää edestä paina. Jousissa oli kilot seuraavasti: sedan 1040kg, touring 1100kg.. Että ei suurta eroa ole.

                          Tuleeko katsastuksessa sanomista, jos vain eteen nuo jouset laittaa ja takana on vakiosetti?

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎