E39 pieni muovinen resonointi alakierroksilla

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfredson
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 463
    • Uusimaa

E39 pieni muovinen resonointi alakierroksilla

Kun lähtee liikkelle pienillä kierroksilla tai jos vaikka joutuu ykkösellä hidastaman että jengat tippuu alle 1000:een ja siitä taas painaa kaasua niin kuuluu ihmeellistä muovista resonointia jostain, melko matalataajuista jne, ja olen 99% varma että se tulee hytin ulkopuolelta. Sama/samanlainen ääni kuului ennenkin, tällöin syypää oli raitisilmasuodattimille menevä kotelointi, senkun laittoi kunnolla kiinni niin se loppui käytännössä kokonaan, eli ääni ilmesesti tuli tuuletuskanavia pitkin? Nyt ko. koteloinnit on tukevasti kiinni kyllä enkä ihan huvikseni niitä avaa ja kiinni laita uudestaan, onne se verran natseja laittaa kiinni tässä -96 mallissa.

Lähinnä vaan, että jos jollain on hyvää veikkausta niin antaa tulla vaan. Ei toi paha ääni ole eikä pahemmin häiritse mutta jos asia on helposti korjattavissa ja tyypillinen e39 ääni niin mielelläni sen vaientaisin... voiko esim pohjalevyistä kuulua ääniä hyttiin?
    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7468
    • Oulu

Mulla resonoi joskus kevättalvella pohjapanssarin etureuna etupuskurin takareunan päällä ja kuului hyvin sisälle. Tuo on sen verran suuri osa että voi resonoida matalalla taajuudella.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

Comment

• Alfredson
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2007
      • 463
      • Uusimaa

Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Mulla resonoi joskus kevättalvella pohjapanssarin etureuna etupuskurin takareunan päällä ja kuului hyvin sisälle. Tuo on sen verran suuri osa että voi resonoida matalalla taajuudella.
      Ahaa. Täytyy katsoa. Kiitti
      Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

Comment

Working...
      X