E39 Double Temperature Switch

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikron
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2174
    • Himas

    E39 Double Temperature Switch

    Tästä linkistä viimeinen kuva ja teksti sen yläpuolella kertoo, että ilmastoinnin flektin toimimattomuus voi johtua viallisesta jäähdytinnesteen lämpöanturista. Tuo anturi on vm. -98 ja siitä uudemmissa, vanhassa on ilmeisesti tuo "Double temperature switch" (osa numero 10).

    Vai olenko aivan metsässä? Miten tuon toiminnan/toimimattomuuden tarkistaa?
    F11 530dA xDrive M-sport -13
    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
    Ex: E38 740iA -98
    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
    Ex: E39 523i -96
    Ex: E34 520i -89
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Varmaksi en tiedä, mutta luulisin, että auton oma diagnostiikka osaa näyttää, jos vika on antureissa. Auto siis piuhanpäähän...
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #3
      Ei se diagnostiikka ole tuon vanhemman tyyppisen kytkimen toiminnasta selvillä.
      Tuossa taitaa olla kytkeytymislämpötila kylkeen stanssattu, ei muuta kuin lämpökytkin ko. lämpötilaan ja sitten mitataan yhdistääkö.

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #4
        Ei tuo jäähdytinnesteen anturin vika estä puhaltimen toimintaa, se on vain lisäohjaus sen varalta jos lämmöt nousee. Puhallinta ohjaa ilmastointipaneeli ja ilmastoinnin kuivaimessa oleva painekytkin. Puhaltimen ohjauksessa on myös neljä sulaketta ja kolme relettä, onko ne tarkistettu? Lisäksi tietysti puhaltimen esivastukset. Tämä siis autoissa jotka ovat vanhempia kuin 9/1998.
        E39 528iA

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          #5
          Myös kylmäainejärjestelmän vajaus estää ilmastoinnin toiminnan, mutta oletan, että se on tarkistettu, kun vikaa etsitään jo sähköistä.(?)
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • mikron
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2174
            • Himas

            #6
            Vuosi sitten järjestelmä tyhjennettiin, täytettiin ja vuodot tarkistettiin täällä Vantaan toimipisteellä. Ei puhalla kylmempää (kylmää kyllä tulee, mutta kylmempääkin voisi tulla) eikä automaattinen puhallus säädy itsestään paitsi silloin, kun sisäilmaa pitää lämmittää, eli kylmällä säällä.
            F11 530dA xDrive M-sport -13
            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
            Ex: E38 740iA -98
            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
            Ex: E39 523i -96
            Ex: E34 520i -89

            Comment

            Working...
            X