pientä ongelmaa ratin sekä penkin suhteen... penkin/ratin säädön sulake palaa lähes aina kun autosta sammuttaa virrat. kun virrat ovat päällä, toimii penkki ja ratin säätö normaalisti eikä polta sulaketta. mut heti kun sammuttaa virrat, niin napsahtaa. mistähän suunnalta voisi alkaa vikaa kaivelemaan?
e39 sähköpenkki&ratti
Collapse
X
-
tätä itse ensimmäisenä kans epäilin, mutta tekee saman vaikka säätäis ratin niin ettei liiku yhtään kun sammuttaa virrat. virrat päällä saa liikutella ihan normaalisti ilman että sulake palaa.Originally posted by Heguli View PostLiittyisköhän jotenkin siihen että kun virrat katkeaa, nousee ratti yläasentoonsa automaattisesti? Nouseekos ratti yläasentoonsa kun virrat on päällä?
BMW M535i 1986
Comment
-
Oman 540:een kävin ensin merkkiliikkeessä ohjelmoimassa tuon penkki/rattiasetuksen päälle,jonka jälkeen avaimiin sai koodattua halutut toiminnot.Avaimien koodauksesta ym. löytyy juttua mm:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=118472Originally posted by ss900 View Post...mutta pakko kysyä kuitenkin, että miten saa semmoisen asetuksen, että ratti liikkuu itsestään virta-avaimen mukaan? 3 muistipaikkaa kyllä toimii ja eri avaimelle eri asentojen koodauskin on tiedossa.
Comment
-
Originally posted by jeppis View Posttätä itse ensimmäisenä kans epäilin, mutta tekee saman vaikka säätäis ratin niin ettei liiku yhtään kun sammuttaa virrat. virrat päällä saa liikutella ihan normaalisti ilman että sulake palaa.
Joo-o mutta automatiikkahan yrittää sitä rattia liikuttaa joka tapauksessa oli se nostettu valmiiksi ylös tai ei, eli kyllä minä ainakin lähtisin vikaa etsimään tuosta ratin liikutteluun liittyvästä mekaniikasta, silllä on kaiketi joku mikrokytkin/-miä jotka sitä liikettä ohjaa automaattisesti tms.Die beste fahrt mit hosen an, BMW
Comment
-
Rattia ohjaa kuskin penkin moduli ja se tietää (laskee pulsseja) missä ratti on. Ei tuossa ole lainkaan kytkimiä.Originally posted by Heguli View PostJoo-o mutta automatiikkahan yrittää sitä rattia liikuttaa joka tapauksessa oli se nostettu valmiiksi ylös tai ei, eli kyllä minä ainakin lähtisin vikaa etsimään tuosta ratin liikutteluun liittyvästä mekaniikasta, silllä on kaiketi joku mikrokytkin/-miä jotka sitä liikettä ohjaa automaattisesti tms.
Tietysti voisi kokeilla palaako sulake jos ottaa ratin moottoreille menevän johdon irti ohjauspylvään alaosasta. Sitten voisi myös tutkia onko penkin maadoitus kunnossa. Sitten varmaankin uutta modulia kokeilemaan, virtalukon pohja ei kai tuohon vaikuta? Tuossa systeemissä on myös rele hanskalokeron takana. Se katkaisee kuskin penkin virrat kun auto menee lepotilaan. Sekin tietysti voisi tuon aiheuttaa, olisi vaan aika ihme vika jos se siitä johtuu.
Comment
Comment