Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 535 -97 vikakoodi helppiä ?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KPJ
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 38
    • VS

    E39 535 -97 vikakoodi helppiä ?!

    Auto : e39 BMW 535 V8-myllyllä.

    Osaisiko joku fiksumpi kertoa suoraan mitä seuraava vikakoodi tarkoittaa :
    139 Endstufe Kennfeldkuehlung

    Sen verran salapoliisityötä tein , että johonkin jäähdytyksen pääteaste? tms tuo berliinin teksti viittaa. Mutta mikä tarkalleen jäähdytysjärjestelmässä mättää ???

    Oiskohan tällä koodilla yhteys seuraavaan :
    Kylmästartti , auto käy pari sek. , sammuu. Uusi yritys , taas sama homma. Kolmannella kerralla kyllä lähtee käyntiin ja kukkuu normaalisti.
    Lämpimänä lähtee aina käyntiin.

    Kiitokset etukäteen !

    KPJ

    [edit]
    Haku ei vastaavaa koodia löytänyt , sekä vielä kerran phenolle kiitokset koodien luvusta !
    [/edit]
    Last edited by KPJ; 01-07-2008, 22:00.
    ///M3 E46
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1996
    • Tampere

    #2
    hyvä, että jotain selvisi vikakoodeista. Googlasin hieman ja tällänen lähes vastaava koodin selitys löytyi täältä:



    Jos nyt oikein ymmärsin, niin tuo tarkoittaisi sitä että termostaatissa ei toimi sähköinen lämpötilaohjaus, tai jotain sinnepäin. Mihin sellasta muuten termostaatissa tarvitaan

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #3
      Originally posted by pheno View Post
      Jos nyt oikein ymmärsin, niin tuo tarkoittaisi sitä että termostaatissa ei toimi sähköinen lämpötilaohjaus, tai jotain sinnepäin. Mihin sellasta muuten termostaatissa tarvitaan
      WDS ja kolmas kotimainen:

      With the aid of the characteristic map thermostat, the coolant temperature can now be influenced specifically within the thermostat control range.

      As a result the engine can be operated at a higher coolant temperature in the partial load range. This achieves more efficient combustion thus reducing fuel consumption and pollutant emissions.

      On the other hand, lower coolant temperatures are intentionally set under full load operating conditions. As a result the tendency to knocking is reduced and the engine can be operated close to optimum ignition timing.

      Eli osakuormalla toimii kuten 110 C termostaatti ja täyskuormalla kuten 85 C termostaatti.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • KPJ
        Bimmer Rookie
        • Sep 2007
        • 38
        • VS

        #4
        Toksia jo tulleista vastauksista , lisää toivotaan , tai jos tuli jo vastaus niin selvennystä kun ei ole oma polle kyseessä..

        Lievää repeilyä aiheuttaa tuo Clavu sigu
        ///M3 E46

        Comment

        • KPJ
          Bimmer Rookie
          • Sep 2007
          • 38
          • VS

          #5
          Uppista , oisko joku tietäjä jo palannut lomilta juuri tätä topicia varten ?
          ///M3 E46

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #6
            Milläs tätä konetta ohjattiin? (DME)
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • KPJ
              Bimmer Rookie
              • Sep 2007
              • 38
              • VS

              #7
              Jos nyt oikein ymmärsin niin näyttäisi olevan DME 5.2 M62 Ver 1.06
              ///M3 E46

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #8
                Clavurionin postausta jatkaen:



                Tämä on sama kuin BMW:n vikakoodi 139

                Tai sitten jos tähän väliin sattuu: ECU: M5.2, Engine: M62, from 01.05.97 till 31.08.98

                Niin 139 onkin tämmöinen: 139 Map Cooling Thermostat Control Circuit Electrical
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • KPJ
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2007
                  • 38
                  • VS

                  #9
                  Jepulis , softa kertoo ECUksi DM528DS3 , notta eiköhän tässä tullut jo tarpeeksi selvennystä. Kiitoksia paljon jälleen kerran !!!
                  ///M3 E46

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎